tarzan Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 har en golf 86 mod 1.6 med gasser.den henger på 3000omdr når jeg starter etter noen minutter går den ned på tomgang igjen men når jeg kjører henger den seg opp igjen på 3000omdr.og skal jeg få den til og slutte må jeg sstoppe bilen i et par minutter før jeg starter igjen,kjører litt igjen og den henger seg med en gang,når jeg stopper den hoster motoren go vil ikke slutte så jeg må kvæle den i gir.lukter også mye bensin.er dette gasseren som er fuck hørt det er en problemgasser..eller vakumklokke,chocken.har byttet vokstermostaten og det hjalp ikke.hadde vært veldig fint om noen viste hva jeg burde gjøre.hvilke gassere fra hvilke års modeller passer på motoren min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 HEHE:D har samme problem på min 85 mod. Nå dritt det der asså.... Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 rengjøre forgasser innvendig og utvendig. bensinrens systematisk, og forgasserrens utvendig på selve forgasseren. Ved feil vacuum, så nekter denne forgasseren å gå rett. gå over slanger og pakninger med startgass. ved feil tenning vil tomgangshastighet være høyere enn normalt Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 - Vokstermostat, virker den nye? Ta den av og spyl den i varmt vann, du kan faktisk se om den utvider seg eller ikke.. - Automatchoken, ta av dekselet over forgasseren og se om det lille spjeldet står åpent eller ikke. Er spjeldet lukket når motoren er varm så er automatchoken på.. Denne styres av vokstermostaten og den røde temperaturgiveren i forkant av motoren, se etter ledningsbrudd osv. Eventuellt skift giveren. Bimetallfjæra på Choken kan også være gåen, da må du bytte hele chokehuset.. Men, først gjør du som EliteCorrado sier, rens alt.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 takk takk:D da skal jeg prøve på dette og håpe det virker.eller så er det bare og bytte forgasser som er siste utvei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 tarzan skrev: takk takk:D da skal jeg prøve på dette og håpe det virker.eller så er det bare og bytte forgasser som er siste utvei? Nja, det som er så dumt med disse forgasserne er at du skjelden vet om den fungerer før du har prøvd den, så du kan i realiteten ende opp med en ny brukt forgasser som heller ikke fungerer. Disse er også gamle og derav er også deler dyrt. Hvis du ikke finner en billig løsning, som f,eks en brukt fungerende forgasser så anbefaler jeg deg heller å kjøpe deg en Weber.. http://www.gsfcarparts.com/ selger et Weber kit med alle deler du trenger for å bytte ut din forgasser, dette koster ca. 2000.- Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 det hender også at feilen ikke ligger i selve forgasseren men i styringsystemene rundt den. se forøvrig i denne tråden: http://www.bilforumet.no/golf-ii/149139-mine-erfaringer-med-2e2-forgasser-problemer.html. lykke til Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet November 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 hvilke års modeller er det som har den gasseren som er i bilen min tror jeg skal handle meg en dele bil trenger litt deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 alle 1,6 og 1,8L har denne forgasseren (Pierburg 2E2). I 1991 (tror jeg?) slutta de med denne forgasseren og gikk over på sprut. Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 HellKicker skrev: alle 1,6 og 1,8L har denne forgasseren (Pierburg 2E2). I 1991 (tror jeg?) slutta de med denne forgasseren og gikk over på sprut. Gikk vel over til monopoint i '89. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Quattro73 skrev: Gikk vel over til monopoint i '89. stemmer det, har monojetronic på min 1.8gl 89 mod delebil:) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 er det noen som har prøvd å sette montronic på en gassermotor? er det bolt on eller må mye moddes? kan forgasserinnsuget brukes? andre ting en må tenke på eller gjøre i en slik operasjon? Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wu-style Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 sjekk også sikringene dine... hadde dette probleme å da var det sikringen til tempraturen som var gåen, da denne er koblet til vokstermostaten... altså automatsjokken.tror det er nr: 17 Siter Audi S4 c4: 034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance. maped by 034 Motorsport. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo: Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump , Ferita exhaust 2,5. Custom maped by Anders Ringstad Dyno: whp 380hp / 590nm ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.