Gå til innhold

142: Årets vinterbil

Ranger emnet


Jonaldo

Anbefalte innlegg

så fin ut den! for all del, håper ikke den blir vrak i vinter:(

 

Ja, låner denne tråden litt... Hvordan er det å bytte fjærer når man har selvbærende forstilling eller hva det heter som det er på 140? Lett å få på klemmene? Har ikke tittet så mye under der ennå...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så fin ut den! for all del, håper ikke den blir vrak i vinter:(

 

Ja, låner denne tråden litt... Hvordan er det å bytte fjærer når man har selvbærende forstilling eller hva det heter som det er på 140? Lett å få på klemmene? Har ikke tittet så mye under der ennå...

 

Skal prøve å holde den på veien jeg:)

Prøvde bilen litt på årets første snøfall i dag. Meget lett å kontrollere på såpeglatte veier!

 

Når det gjelder fjører så er det sikkert andre her som kan svare på det. Slenger meg på spørsmålene dine jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å holde den på veien jeg:)

Prøvde bilen litt på årets første snøfall i dag. Meget lett å kontrollere på såpeglatte veier!

 

Når det gjelder fjører så er det sikkert andre her som kan svare på det. Slenger meg på spørsmålene dine jeg.....

 

Jepp:) Prøvde min 144 for første gang på glatte veier! Kongebil å kontrollere! Bedre enn 245 må jeg si:P hehehe

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at du ikke trenger å bruke fjærklemmer forran på 140.

Ha en jekk under bærearmen når du løsner det som trengs og deretter er det bare å slippe den ned.

Senkefjærer er jo greie å få på.

Husker ikke om jeg har montert orginal fjærer så vet ikke om det er nødvendig da.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Du får enda kjøpt 8" varianten av de nederste biltema lyktene du linker til. Lå ihvertfall igjen et par esker sist jeg var innom på Hamar. Koster 400kr inkl relé, bryter og ledningssett. Har de selv og de lyser som faen til prisen! :thumb

 

2) Godt å se det er flere som mener 140 ser bra nok ut orginalt. Ikke begynn å klusse det til med bakvinge! :coplight

 

3) Enig i at 140 er digg å snøsladde med. Hadde '72 144DøLuxe med bussratt, og med hjulutslaget man har til rådighet er det bare å ratte fra side til side evig langt sidelengs. :driving

 

4) jeg vet ikke med fjørene, men brutter skifta dempere alene på Amazonen min da han var femten, og inntil da hadde han kun reparert han datamaskiner med sølvtape og antivirus. Et par fjørklemmer koster uansett nesten ingenting på kjøkkentema. Kjekt å ha, og kan brukes flere ganger senere.

 

5) Felger; Hvis de felgene til 4K ser bra ut i lakken vil gjerne jeg kjøpe de. Allerede for 7 år siden kosta det 700kr felgen for KUN bredding (+ sandblåsing og lakk) på Bjerke i Oslo.

Og, hva annet tøft får du for tusen kroner felgen som KLER en 140? Tell me. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4) jeg vet ikke med fjørene, men brutter skifta dempere alene på Amazonen min da han var femten, og inntil da hadde han kun reparert han datamaskiner med sølvtape og antivirus. Et par fjørklemmer koster uansett nesten ingenting på kjøkkentema. Kjekt å ha, og kan brukes flere ganger senere.

 

Har byttet fjærer mange ganger, men da på den mest vanlige opphenget(Mac Pherson)

Men stemmer det noen sa oppi her med en jekk under bærearmen! Det jeg har hørt...

 

Tenkte jeg skulle "stusse" litt mer av fjærene?^^ Får se når jeg tar meg turen til Skien i jula for å skru!

 

 

Andre felger må være Pentafelgene! Men bredda stål er jo driitkult!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte fjærer er bare og løsne nederste bære armen og slippe den ned. ta ut fjør og sette inn ny.

spiller ingen rolle om du løsner nederste eller øverste bærearm.

det som kan være leit og få av er det øverste feste til støtdemperen.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lang pigg er nok ikke noe høydare å bli

stoppet med,:coplight funker best på ren is...

 

Stål felgene må være midt i blinken til vogna di..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang pigg er nok ikke noe høydare å bli

stoppet med,:coplight funker best på ren is...

 

Stål felgene må være midt i blinken til vogna di..

 

Sendte mail til stålfelgmannen nå:)

Hadde jo vært morro med rallypigg også da. Bare synd at veiene blir saltet slik at det stort sett kun er bar asfalt hele vinteren.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår