Gå til innhold

142: Årets vinterbil

Ranger emnet


Jonaldo

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en 73 142 B18 som skal brukes i vinter.

Bilen var nettopp EU-godkjent og skal ikke inn før i 2009!

Pga en liten kollisjonskade er den rette/sparklet/sveiset, så den er ikke strøken.....

Har fått på den endel klistremerker for å få litt "rally-look" på den. Satt inn GT ratt, Cobra-stol og OMP 4pkt seler + turteller. Har OMP skvettlapper og litt småtteri liggende også.

Fangere og hengerfeste er fjernet. Det samme er krom-kapslene som satt på da jeg kjøpte bilen:)

Noen som har ideer til billige "upgrades" for å få bilen litt tøffere?

Tenkte å få på vinge bak og panserscoop hvertfall. Noen som har liggende til en snill pris? Ellers er jeg interessert i alt som gjør bilen mere rally.....

 

Dette er altså ikke noe seriøst bygge. Kun en bil for glatte vinterveier. Skal verken se bra ut eller gå bra. Bare for morroskyld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Greit nok at DU er useriøs, men drit i ødelegge bilen med scoop og vinge. Bilen trenger det ikke, og du forringer verdien ved å kappe og borre huller i plåt som er vanskelig nok å oppdrive som det er. Prøv heller å behold den hel så får du garantert solgt den videre uten tap.

 

Skal du leke rally kan du heller kjøpe rallyfjører eller kappe de orginale kun BAK! Sett på fire gode gamle rallybøtter av noen lykter på solide flatjern som du fester et sted bak grillen. Flatjerna altså.

 

Videre ønsker jeg at du kjøper deg minst TO isdekk så får du det både mer moro, og bilen holder seg forhåpentligvis på vegen i vinter. Med to GODE piggfrie bak står det på ganske brukbart. :driving

 

PS! Hvis du skal kaste støtfangerne kan jeg få de av deg. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er jo et greit oppussingsobjekt for de som har tid og mulighet. Jeg rakk å pusse opp en veteran før det ble for kaldt til å stå ute og jobbe, men Volvo'n ble desverre kjøpt litt for sent. Tenkte derfor bare å bruke den i vinter og kanskje selge det som er igjen til våren:)

Enig i at det er dumt ø ødelegge panser og bagasjelokk med skruehull, men det hadde jo vært stilig med en vinge hvertfall. Tankte på en skikkelig Torshov-vinge, men finnes jo mye annet stilig. Passer noe fra 240 feks?

Har støtfangere, hengerfeste, skjerm, kanal, bakvindu, lykter + litt til liggende i kjelleren. VEt ikke hvordan det er med EU-kontroll og fangere jeg. Må de sitte på?

 

Har ikke fått tatt så mange bilder avbilen ennå, men her er hvertfall et av småen i førerstolen:

 

DSC00572.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett det skriftlig noe sted, men har alltid blitt forklart av andre at krav til støtfanger gjelder fom 01.01.1974.

 

All den tid bilen er så bra som den er synes jeg du skal gjøre alt mulig kult som kan skrues tilbake til orginalstand. Bare ikke tukle med førti år gammel plåt som fint kan eksistere førti år til. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he. Takk for det!

Er vel å ta i litt for hardt å si den er fin:)

Mangler liksom litt syntes jeg. Klør meg seriøst i hodet om dagen pga skvettlappene. Har ikke peiling på hvordan jeg skal få dem på. Er jo ingenting å skru i slik at de blir hengende rett....

 

Disse jeg har liggende:

ona1700b.jpg

 

Trenger vel bare å senke den så er den jo

tøff med en gang.

For å ikke glemme hvite bredda felger, da har

du litt rally stuk med en gang...:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senking kommer, men har aldri byttet fjører selv. Vanskelig på disse bilene eller? Blir jo fort dritdyrt hvis verkstedet skal ta det....

Felger står høyt på ønskelista:)

 

Tror det stod noen orginal bredda felger på

autoDB. under volvo 140. Fjær bytte er ikke så vanskelig men vær

forsiktig da det er bra spend i fjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjær bytte er ikke så vanskelig men vær

forsiktig da det er bra spend i fjærene.

 

Er fordel å ha fjærklemmer..

 

Tøff bil, bare mye senk og skvettlapper nå så er du i mål ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får TÜV godkjente Lesjøfors til ca 2000,- som senker 40mm. Det hadde jo vært bra:)

Må nok sveise braketter for å få disse skvettlappene på plass tror jeg. Får se hva jeg gjør.....

Noen tips til billige ekstralys/1000m som kler bilen?

 

Har disse på Biltema:

 

42-362_s.jpg

Fjernlys, 190 mm (42-362)

Rundt fjernlys. Hus/ramme av plast. 190 mm. Halogenpære 55 W (H11, 12 V). Steinsprutbeskyttelse. E-merket. 379,00 kr

 

 

 

42-342_s.jpgFjernlys, 2 stk. (42-342)

Lampehus av plast. Lysåpning: Ø 150 mm. Halogenpærer 55 W (H3, 12 V). Mål: 160 x 170 x 76 mm. E-merket.

249,00 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår