Gå til innhold

finne feil på politi, og politikjøretøy

Ranger emnet


MrDanger

Anbefalte innlegg

Politiet er også veldig flink til å ta på blålys på vei inn i et lyskryss på rødt, for så å ta de av igjen når de er igjennom krysset. Ser det altfor ofte.

 

 

ja det gjorde di her og i helga, kjøre med blålys over lyskrysset, så slo di av når di var over, og stoppa å snakka med en fyr, så kjørte di rolig videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå var det jo slik at disse hadde stoppet på fortauet for å gå over gata på et bakeri. Fotgjengere hadde blitt nødt til å benytte veibanen for å komme seg forbi politibilen.

 

Sto om det i VG en dag. Tviler sterkt på at det å parkere på et fortau for å kjøpe boller kan gå under noe som helst oppdrag. Var også en uniformert bil og tjenestemennene gikk i uniform. Så spaning var det iallefall ikke :P

 

Det var jo nettopp det jeg sa, jo... Les innlegget før du skal rette på meg :) Det å kjøpe boller er noe helt annet enn å stå på et spesifikt sted for å forhindre eller oppdage kriminelle handlinger. Går det greit med teskje, eller vil du helst ha det intravenøst? ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo nettopp det jeg sa, jo... Les innlegget før du skal rette på meg :) Det å kjøpe boller er noe helt annet enn å stå på et spesifikt sted for å forhindre eller oppdage kriminelle handlinger. Går det greit med teskje, eller vil du helst ha det intravenøst? ;)

Var ikke et forsøk på å rette på deg egentlig. Bare synes det er rart at loven gir dem lov til å parkere på fortauet i en travel gate for å handle seg lunsj.

 

Artikkelen hos VG:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=176824

 

Vaklederen sier det samme som du kommer med, men igjen, kan ikke helt se hvordan det kan gå under "oppdrag" å handle mat. Men men, er man politi så er man politi. Gjør som man vil.

 

Du har det ikke i pilleform a? Foretrekker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke et forsøk på å rette på deg egentlig. Bare synes det er rart at loven gir dem lov til å parkere på fortauet i en travel gate for å handle seg lunsj.

 

Artikkelen hos VG:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=176824

 

Vaklederen sier det samme som du kommer med, men igjen, kan ikke helt se hvordan det kan gå under "oppdrag" å handle mat. Men men, er man politi så er man politi. Gjør som man vil.

 

Du har det ikke i pilleform a? Foretrekker det...

 

Prøv igjen. Jeg sier at det IKKE er greit å handle boller, men det er greit ifm spaning eller andre relevante oppdrag.

 

Det er sorte får i alle etater. Hos politiet kan det til en viss grad skyldes at man ikke har forstått reglene helt eller ikke tenker seg helt om, men noen utnytter nok det faktum at de er politi og tror at de kan lage sine egne regler...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det er jeg bekymret over at Bilforumet blir et sted hvor man skal hetse polititjenestemenn som begår regelbrudd men dyrke Subarueiere som gjør det samme...

Var det ikke du som ikke konkluderte da?!

 

Forøvrig så pleier jeg å støtte politiet 110%

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som ikke konkluderte da?!

 

Vel, han har jo selv sagt at han kjørte i 140, og det er som du sikkert vet et regelbrudd i seg selv! Altså ingen konklusjon fra min side denne gangen heller :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet gjør mye bra, men de prioriterer mye feil. Mest fordi de har for lite ressurser.

 

Vinningskriminalitet har tydeligvis null prioritet. Bedrageri, tjuveri, hærverk, innbrudd (i bil) o.l. havner i skuffen for "HENLAGT pga BEVISETS STILLING"

 

Eksempelvis, for et par mnd forsvant et titalls påhengsmotorer fra dette fylket over noen få dager samt flere hytteinbrudd. (Utenlandske bander) Problemet er at politiet har ingen hjemmel for å ta omreisende bander. Skal de ta dem, må de finne eks. en bærbar pc eller bilstereo med et serienummer som er meldt stjålet. Helt latterlig at Politiet bare kan stå å se på.

 

LES: http://www.firda.no/nyhende/article2884559.ece finnes mer enn ett eksempel på dette.

 

http://www.firda.no/nyhende/article3039909.ece 14 påhengsmotorer borte.

 

http://www.firda.no/nyhende/article3137989.ece

 

http://www.firda.no/nyhende/article3137993.ece

 

Hvor sannsynlig er det at en gjeng polakker kjører i et gammelt vrak av en varebil fra polen til norge, kjøpe bilstereo og kjøre det til polen? Er det bare jeg som er dum siden jeg ikke forstår?

 

Gjør noe med folks rettssikkerhet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at politiet har ingen hjemmel for å ta omreisende bander. Skal de ta dem, må de finne eks. en bærbar pc eller bilstereo med et serienummer som er meldt stjålet.

 

Er helt enig i det du skriver, men akkurat her uttaler du deg om ting du tydeligvis ikke har helt greie på :)

 

Limer inn Straffeloven § 203:

"Ting som antas å ha betydning som bevis, kan beslaglegges inntil rettskraftig dom foreligger i saken. Det samme gjelder ting som antas å kunne inndras eller å kunne kreves utlevert av fornærmede."

 

Som du sier, er det helt unaturlig at en gjeng med polakker i en gammel skranglete møkkabil skal ha forholdsvis ny elektronikk til flere hundre tusen baki bilen. Altså er det grunn til å tro at dette enten kan inndras eller kreves utlevert av fornærmede (rettmessig eier).

 

Så det er altså ikke riktig at de ikke har hjemmel, det er rett og slett bare det at de ikke prioriterer det...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polakkene, latvierne +++ ser smutthullene her i norge og bruker dem, bare begynnelsen...snart har vi seriemordere fra sørstatene i usa, ransmenn fra gudene vet hvor og alskens gærninger fra rundt om. alt man må passe på er at man ikke kjører for fort, så kan man gjøre alle de forferdelige tingene man fantaserer om for kun en risk på 21 år i kassa...

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til det tråden EGENTLIG handla om..

 

I går så jeg politiet som fulgte vanlig prosedyre. Ikke følge skilting om påbudt sving. De har faktisk gått ut i avisa og påpekt at akkurat i krysset OT/fjordgata er det påbudt å svinge til høyre når man kommer opp fjordgata. Likevel blåser politibilene rett fram eller til venstre..

 

Og på toppen av det hele skulle de stoppe meg for at bilen spant sidelengs akkurat idet jeg skulle kjøre når det ble grønt. Ja, det var glatt (nysalta snø) og nei, det var ikke meningen å leke sladdemester ut fra krysset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så jeg politiet som fulgte vanlig prosedyre. Ikke følge skilting om påbudt sving. De har faktisk gått ut i avisa og påpekt at akkurat i krysset OT/fjordgata er det påbudt å svinge til høyre når man kommer opp fjordgata. Likevel blåser politibilene rett fram eller til venstre..

 

Det har de i og for seg hjemmel til i Vtrl § 11, som gir utrykningskjøretøy og kjøretøy i politiets tjeneste mulighet til å fravike blant annet samme lovs § 5 "Skiltregler mm". Det må selvsagt være i forbindelse med et tjenesteoppdrag, og det må være "til vesentlig lette i tjenesten".

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gjør som vi sier, ikke som vi gjør" burde det stått på politibilene

 

Dersom du kunne slippe å bry deg om skiltreglene, hadde nok du også tatt et par snarveier ;) Men joda, jeg ser paradokset mellom at lovens håndhevere (tilsynelatende uten videre) sier en ting og gjør en annen.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår