Gå til innhold

finne feil på politi, og politikjøretøy

Ranger emnet


MrDanger

Anbefalte innlegg

Kunne vært gøy å legge ut bilder , og bevis, på at politiet ikje kjører helt lovlig, enten det er ei pære som mangler, eller di parkerer på tvilsomme plasser.eller annet som di passer på at alle andre ikke må gjøre.

 

 

Her står di med sivilbil på fortauet, i tr.heim uttafor downtown, og stopper biler som kjører inn mot innkjørings forbuttskiltet, som nettopp er satt opp, midt på en vegg, og gir alle 4200kr i bot for det.

og samme kveld kjører utrykningspolitiet, med ei sprengt baklyspære, synd jeg ikke fikk det på kamera

 

kanskje flere som har eller klarer å ta bilder av feil gjort av politiet?

 

Bilde062.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kunne vært gøy å legge ut bilder , og bevis, på at politiet ikje kjører helt lovlig, enten det er ei pære som mangler, eller di parkerer på tvilsomme plasser.eller annet som di passer på at alle andre ikke må gjøre.

 

 

Her står di med sivilbil på fortauet, i tr.heim uttafor downtown, og stopper biler som kjører inn mot innkjørings forbuttskiltet, som nettopp er satt opp, midt på en vegg, og gir alle 4200kr i bot for det.

og samme kveld kjører utrykningspolitiet, med ei sprengt baklyspære, synd jeg ikke fikk det på kamera

 

kanskje flere som har eller klarer å ta bilder av feil gjort av politiet?

 

At de kjører uten baklyspære, er jo ikke bra. Men det er ingenting i veien for at de parkerer på fortauet, hvis de mener at det er mest fornuftig i den situasjonen :) Nå kjenner jeg ikke omstendighetene rundt det, så jeg skal ikke si mer.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de kjører uten baklyspære, er jo ikke bra. Men det er ingenting i veien for at de parkerer på fortauet, hvis de mener at det er mest fornuftig i den situasjonen :) Nå kjenner jeg ikke omstendighetene rundt det, så jeg skal ikke si mer.

 

Var det ikke en parkere-på-fortauet-for-å-kjøpe-seg-en-bolle situasjon som ble omtalt her på forumet for en stund siden?

 

Det er viktig at politiet ikke misbruker sin rett til å bryte regler, men jeg er sikker på at de stort sett er ganske bevisste på hvordan de fremstår og at utstyret deres er i forskriftsmessig stand.

 

For noen år siden hadde jeg gleden av å blunke på en uniformert politibil som ikke benyttet kjørelys. Det kom raskt på ja. Så får vi håpe at jeg ikke forstyrret dem i et spaningsoppdrag hvor de ikke ville bli sett (riktignok midt på dagen i uniformert bil under transport i normal hastighet langs riksveien)...

 

Bortsett fra det er jeg bekymret over at Bilforumet blir et sted hvor man skal hetse polititjenestemenn som begår regelbrudd men dyrke Subarueiere som gjør det samme...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en parkere-på-fortauet-for-å-kjøpe-seg-en-bolle situasjon som ble omtalt her på forumet for en stund siden?

 

Jo, men det blir noe ganske annet... Hvis det er i forbindelse med et oppdrag, er saken en annen. Limer inn Vtrl § 11:

 

"§ 11. Unntak for utrykningskjøretøy m.m.

 

Kongen gir regler om adgang til å fravike det som er fastsatt i eller i medhold av §§ 4, 5, 6, 7, 8 og 9 for fører av utrykningskjøretøy, fører av kjøretøy i polititjeneste og fører av vegarbeidsmaskin eller annet kjøretøy som nyttes til arbeid på eller ved veg. Det samme gjelder for fører av kjøretøy i regionvegkontorets tjeneste og offentlig parkeringskontrolltjeneste."

 

Som du ser av § 11, har fører av utrykningskjøretøy og kjøretøy i politiets tjeneste anledning til å fravike blant annet § 8 "Parkering".

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mye finurlig kjøring av politiet i helgene.

  • Ikke følge skilting om påbudt sving,
  • konsekvent kjøre sakte i venstrefil (halloooo, jeg fikk kjeft for å kjøre forbi i høyre fil, de mente jeg skulle ligge bak de, 30km/t under fartsgrensa),
  • feil lysbruk,
  • ingen lysbruk,
  • ikke stoppe for fotgjengere,
  • ikke overholde vikeplikt,
  • parkere midt i gata (greit at de skal roe ned noen slosskjemper, men det er jo lov å sette fra seg bilen ved fortauet),
  • kjøre på rødt med sivil politibil uten sirener/lyshorn/blålys (greit hvis det er tomt i krysset, ikke greit når jeg har grønt og holder på å bli påkjørt),
  • holde ALT for liten avstand når de skal sjekke reg.nummer med sentralen like før de stopper biler (gud så lyst jeg har til å bli "skremt" og kline bremsepedalen i gulvet når blålysa kommer på)

 

Men hey, jeg skal ikke bry meg, de har jo tross alt fått lov av Harald.

 

Det verste er likevel at de ser igjennom fingra for alle lovbrudd og idiotkjøring som foretas av drosjenæringa. Skulle tro de var immune. Jeg har ingenting imot politiet, men jeg hater kjøringen til drosjesjåfører. Bussjåfører tar sjangser de også, men de tør man ikke å utfordre, så der er det bare å bremse ned og se på alle andre traffikanter som får sjokk når bussen dundrer ut i krysset uten å tenke spesielt mye på det vi andre kaller vikeplikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det blir noe ganske annet... Hvis det er i forbindelse med et oppdrag, er saken en annen. Limer inn Vtrl § 11:

 

[....]

 

Som du ser av § 11, har fører av utrykningskjøretøy og kjøretøy i politiets tjeneste anledning til å fravike blant annet § 8 "Parkering".

Nå var det jo slik at disse hadde stoppet på fortauet for å gå over gata på et bakeri. Fotgjengere hadde blitt nødt til å benytte veibanen for å komme seg forbi politibilen.

 

Sto om det i VG en dag. Tviler sterkt på at det å parkere på et fortau for å kjøpe boller kan gå under noe som helst oppdrag. Var også en uniformert bil og tjenestemennene gikk i uniform. Så spaning var det iallefall ikke :P

 

Ellers er jo politiet veldig dårlige til å bruke blinklys i rundkjøringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår