Gå til innhold

problemer med MTS Autopart

Ranger emnet


Monthy

Anbefalte innlegg

Mobilnummeret vårt står nederst på forsiden og adressen til butikken står under "åpningstider" i menyen, men kan godt legge det mer synlig. Setter pris på innspill.. :)

 

 

Ingen grunn til å lukte ugler i mosen, det stemmer at det er startet ny butikk i de gamle lokalene til MTS, denne heter Racespec.no.

 

 

 

Det stemmer, jeg er deleier og Nettside/shop ansvarlig i RaceSpec.no. Flere her kjenner meg sikkert ifra teamsideways, noconesleft eller powerdrift.no.

 

Racespec.no er en nystartet bedrift uten knytninger til MTS annet et at vi har tatt med oss Terje på laget. Terje har mye erfaring på området, noe vi mener er viktig når man skal starte butikk for styling og tuning i norge.

 

Vi oppererer kun med salg av varer på oppkrav, og vi legger kun ut lagervare på våre sider. Skulle varen til formodning ikke være på lager så sier vi ifra om dette. Dette sikrer deg som kunde.

 

Jeg håper at dere som har noe utestående med MTS tar dette med dem direkte og at racespec blir holdt utenfor den pågående diskusjonen om MTS og deres kunder.

 

Mvh,

 

Anders

 

Hyggelig å høre, da er det en seriøst sjappe kun en spasertur unna :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kun de som driver seriøs legger ut org.nr på sidene

 

Plutselig så vet du ikke hvilket selskap du handler fra. Mulig du handler fra ett som skylder moms og da har du lite å stille opp med...

 

Hvis du handler hos Racespec å får en ordrebekreftelse hvor org.nr ikke står tydelig sammen med firma så avbestill tvert ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun de som driver seriøs legger ut org.nr på sidene

 

Plutselig så vet du ikke hvilket selskap du handler fra. Mulig du handler fra ett som skylder moms og da har du lite å stille opp med...

 

Hvis du handler hos Racespec å får en ordrebekreftelse hvor org.nr ikke står tydelig sammen med firma så avbestill tvert ;)

 

Mvh

 

Racespec er et nytt firma, ergo de er ikke mva registrerte! Det tar ca 2 mnd fra det er aktivitet i firma til firma blir MVA registert. Med mindre man søker om forhånds registering av MVA! :m'm:

 

Siden vi først har begynt å snakke om ting som hverken handler om MTS eller Racespec, hvorfor har man lite å stille med om man handler av et firma som skylder MVA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tilbakestående skal man være? MTS Autoparts har fått nytt navn. Samme bedritne kundebehandlerne bak det nye navnet. Seff finner man seg et annet sted å handle.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tilbakestående skal man være? MTS Autoparts har fått nytt navn. Samme bedritne kundebehandlerne bak det nye navnet. Seff finner man seg et annet sted å handle.

 

Heisann, gidder du gjøre litt research før du kommer med sånne utsagn?

 

MTSautopart eksisterer fortsatt under nettopp mtsautopart navnet.

 

Racespec.no er et helt nytt firma, uten knytninger med MTS annet at en av de tidligere ansatte i mts også jobber her.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Racespec er et nytt firma, ergo de er ikke mva registrerte! Det tar ca 2 mnd fra det er aktivitet i firma til firma blir MVA registert. Med mindre man søker om forhånds registering av MVA! :m'm:

 

Siden vi først har begynt å snakke om ting som hverken handler om MTS eller Racespec, hvorfor har man lite å stille med om man handler av et firma som skylder MVA?

 

1: Feil. Man er ikke MVA-registrert før man har omsatt for 50.000 kroner. Om det tar to timer eller to år er selvfølgelig helt individuelt fra selskap til selskap. Når det er sagt vil man normalt sørge for forhåndsregistrering da de fleste firmaer vil vippe grensa på 50K rimelig kjapt.

 

2: Fordi staten går foran alle. Skylder selskapet MVA nok er det dermed ikke penger igjen til andre kreditorer når de går konk.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Feil. Man er ikke MVA-registrert før man har omsatt for 50.000 kroner. Om det tar to timer eller to år er selvfølgelig helt individuelt fra selskap til selskap. Når det er sagt vil man normalt sørge for forhåndsregistrering da de fleste firmaer vil vippe grensa på 50K rimelig kjapt.

 

Selv om man oppnår 50 000 første dag, betaler man ikke MVA før man er i mva termin 2. (hvis man ikke forhånds registerer seg som mva bedrift.)

 

2: Fordi staten går foran alle. Skylder selskapet MVA nok er det dermed ikke penger igjen til andre kreditorer når de går konk. Det er helt korrekt. Men dette har fortsatt ingen ting med Racespec å gjøre da de sender alle varer i post oppkrav. Har selvfølgelig ingen utestående MVA heller.:m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tilbakestående skal man være? MTS Autoparts har fått nytt navn. Samme bedritne kundebehandlerne bak det nye navnet. Seff finner man seg et annet sted å handle.

 

Det spørsmålet burde du stille deg selv hver dag. Du fatter ikke hva du snakker om skjønner jeg. Har sikkert aldri handlet av MTS, og garantert ikke av Racespec. Så med mindre du vet hva du snakker om, så la være å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, gidder du gjøre litt research før du kommer med sånne utsagn?

 

MTSautopart eksisterer fortsatt under nettopp mtsautopart navnet.

 

Racespec.no er et helt nytt firma, uten knytninger med MTS annet at en av de tidligere ansatte i mts også jobber her.. :)

 

Ser du sier at dere vil bli tatt seriøst og holdt adskilt med mts. Tror du virkelig at det funker med "Terje på laget" som du sier?

 

"Han har erfaring".

 

Trenger dere pointers på hvordan svindle folk?bullshit

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørsmålet burde du stille deg selv hver dag. Du fatter ikke hva du snakker om skjønner jeg. Har sikkert aldri handlet av MTS, og garantert ikke av Racespec. Så med mindre du vet hva du snakker om, så la være å snakke.

 

 

 

Kan ikke kundene som har fått tilbake pengene sine skrive her?

 

Jeg har ikke handla hos dere. Jeg har bekjente som har "handla". Dvs forskuddsbetale uten å få vare..

 

Handler av faste selgere på ebay jeg. Da får jeg faktisk varen jeg betaler for:thumb

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørsmålet burde du stille deg selv hver dag. Du fatter ikke hva du snakker om skjønner jeg. Har sikkert aldri handlet av MTS, og garantert ikke av Racespec. Så med mindre du vet hva du snakker om, så la være å snakke.

 

Og nå HAR jo butikken faktisk åpningstid. For de som har anledning, er det da vesentlig enklere å stikke innom, når noe skal bestilles :)

 

(Ja, jeg vet dere hadde butikktider i MTS også, men de varierte inniblant, og var egentlig fraværende på slutten. Sjeldent den var åpen når jeg gikk forbi iallefall)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt korrekt. Men dette har fortsatt ingen ting med Racespec å gjøre da de sender alle varer i post oppkrav. Har selvfølgelig ingen utestående MVA heller.:m'm:

 

Ehehehe, OK. Her bør du nok lese deg opp litt på MVA, tror jeg. Om de tar forskuddsbetalt, selger over disk eller sender i postoppkrav har ingenting med eventuell skyldig merverdiavgift å gjøre. At de sender varer i oppkrav betyr jo ikke at de selger varer uten moms. Du vet tydeligvis godt hvordan det funker med MVA siden du sier de ikke kan skylde MVA hvis de sender i oppkrav...?

 

Fint med folk som har peiling. Ikke fullt så fint med folk som later som om de har peiling.

 

Dette ble fryktelig off topic. Nytt selskap, ny frisk. Gi dem en sjanse, folkens.

 

EDIT: Etter å ha lest noen fler innlegg i denne tråden ser jeg jo at bruker "tersomme" høyst sannsynlig er mannen bak MTS. Betryggende at han da mener et selskap som sender i oppkrav ikke kan skylde MVA...

Endret av espsko

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du sier at dere vil bli tatt seriøst og holdt adskilt med mts. Tror du virkelig at det funker med "Terje på laget" som du sier?

 

"Han har erfaring".

 

Trenger dere pointers på hvordan svindle folk?bullshit

 

Vi ser det nå heller andre veien, vi unngår å gå i samme fella som MTS gjorde pga vi har med oss en som kjenner fallgruvene med leverandører som er trege osv. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår