Gå til innhold

Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trimming

Ranger emnet


Skrotnisse

Anbefalte innlegg

På tide og innføre en Norsk Inkvisisjon mot Religion, Korrupte statsmakter og Idioter med makta?

 

Hvor skal man sende mail for og spørre om noe kan bli lovlig godkjent forresten? Sorry meg hvis dette har allerede blitt fortalt, men jeg har isåfall ikke fått det med meg.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei folkens, ka med å søke først, få svar, bygge om etterpå? Er det enkleste. Tok meg 3 uker å få svar fra Statens Vegvesen om motorbytte og bytte av understell.

 

At dere bygger om bilen uten godkjenning, og uten å ha søkt om det, er deres egen feil. Ikke sitte å whine da, men ta fatt i saken å RINGE til dem, eller møte opp personlig. Forum og epost kommer man som regel ingen vei med.

 

Og til trådstarter, vis bilen din som den er nå. Deretter søker du til SV om bytte av motor osv til det du skal ha.. Enklere blir det ikke :D

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, ka med å søke først, få svar, bygge om etterpå? Er det enkleste. Tok meg 3 uker å få svar fra Statens Vegvesen om motorbytte og bytte av understell.

 

At dere bygger om bilen uten godkjenning, og uten å ha søkt om det, er deres egen feil. Ikke sitte å whine da, men ta fatt i saken å RINGE til dem, eller møte opp personlig. Forum og epost kommer man som regel ingen vei med.

 

Og til trådstarter, vis bilen din som den er nå. Deretter søker du til SV om bytte av motor osv til det du skal ha.. Enklere blir det ikke :D

 

Enkleste å søke først ja kanskje,men når det går 9 mnd før du får svar så sier det seg selv at det ikke er rart folk bygger først

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:fucku: :fucku: :fucku: :fucku: :fucku:

 

De satans idiotene på Tilsynet på Risløkka kan finne stein og kjetting å hoppe ut. arm i arm fra Opran...

 

Er innvolvert i en sak der...ja,

 

bilen... ja den er flyttegods...

 

Noe som da sier:

 

UNNTAK TEKNISKE REGLER...

 

Skal DA, registreres etter reglene fra 3 Juni 1942...

Bilen er ombygd og ja... det tok 5 måneder før svar, bestilte time etter en stund...etterkontorll... MASSE å gjøre, så det var 1 måneds ventetid...

 

For de som ikke vet, så er det vel 8 innkjøringsporter der... vi var eneste bilen inn til kontroll...

 

Når vi hadde kjørt inn, så kom det en sur jævel som ikke hilset, men kom med lynkommentaren:

 

HER har det da ikke skjedd noe siden sist???????:fucku:

 

Blei en grei:anger: kan en si...

 

Forventa han at vi skulle ha lakka om bilen før neste visning???

 

Neida... det kom 8 mann som skulle se og fundere... å enden på visa var at de egentlig ikke kunne si noe... da de ikke vil ta avgjørelser...

 

Å enda en kommentar fra førstemann...

 

: Kan ikke tvinge meg inn i den bilen, er da en gammel mann!

 

Satans tullinge...

 

Å denne TVEITEN som er sjef i SFOOR, ja han bør sende sin oppsigelse pronto...

 

Enden på visa er:

 

Amcar i Trondheim har overtatt saken, advokatene der sier at detta ikke skal være noe problem.. men vi må smøre oss med MYE tålmodighet...

 

Med and ord...

Veivestnet dra ut tiden, silk at en kanskje skal gi opp å glemme hele greia...

 

Er FOR Noen tiltak som kan få rista systemet SKIKKELIG...

...:fucku:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ UTTALER JEG MEG PÅ GENERELLT GRUNNLAG, MEN Synes at de som plutselig får slike brev har egentlig seg selv å takke. Det går ann å sørge for at ombyggingen er lovlig fra første dag.

 

Synes det er flott at de som bygger om ulovlig blir tatt, ikke minst med tanke på sikkerheten til andre som ferdes på veiene.

 

Har sett alt for mange som har bygget om biler og tenket kun på effektøkning, og ikke andre oppgraderinger som må gjøres med f.eks. bremser, understell osv.

 

Vil bare henvise til denne artikkelen. At noen er så J***A dumme at de finner på noe sånt synes jeg er hårreisende:

 

Avskilting, fengsel, tollkrav, ingen erstatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom mine begrensede evner og kunnskaper kan brukes til noe må dere bare rope. Kan i det minste fikse serious-looking logo, brevpapper og visittkort (som ikke ser ut som om det kommer direkte fra MS Word eller har vært gjennom filtermølla i Photoshop) :D
La ikke merke til dette før nå... takker... :) Sånn for å starte året totalt OT: Hva tar du for visittkort? Designet er 99.999% ferdig...og jeg trenger ikke mange tusen. 100 stk holder vel i 4-5 år..små kår her hos meg. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ UTTALER JEG MEG PÅ GENERELLT GRUNNLAG, MEN Synes at de som plutselig får slike brev har egentlig seg selv å takke. Det går ann å sørge for at ombyggingen er lovlig fra første dag.

 

Synes det er flott at de som bygger om ulovlig blir tatt, ikke minst med tanke på sikkerheten til andre som ferdes på veiene.

 

Har sett alt for mange som har bygget om biler og tenket kun på effektøkning, og ikke andre oppgraderinger som må gjøres med f.eks. bremser, understell osv.

 

Vil bare henvise til denne artikkelen. At noen er så J***A dumme at de finner på noe sånt synes jeg er hårreisende:

 

Avskilting, fengsel, tollkrav, ingen erstatning

 

 

VISS DU DIN DUST, ikke har noen innteresse av verken norske avgifter eller bil interesse over hodet bør du ligge lankt unna denne tråden. Vilkent problem har du om det går en 1600cc bil med 2liters motor fordi om du å din Trønder trompet skal på butikken får å kjøpe gammel`t brød på tilbud?

 

Eller er det AVGIFTA som skulle vert betalt til staten som du har lyst på i trygd kansje?

 

LOOSER!angry2

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ UTTALER JEG MEG PÅ GENERELLT GRUNNLAG, MEN Synes at de som plutselig får slike brev har egentlig seg selv å takke. Det går ann å sørge for at ombyggingen er lovlig fra første dag.
Nei. Fordi en bil som relativt lett ville vært lovlig i f.eks. Sverige,ikke lar seg godkjenne her uten et utlegg tilsvarende bilens byggekostnad.

 

Har sett alt for mange som har bygget om biler og tenket kun på effektøkning, og ikke andre oppgraderinger som må gjøres med f.eks. bremser, understell osv.

 

Vil bare henvise til denne artikkelen. At noen er så J***A dumme at de finner på noe sånt synes jeg er hårreisende:

 

Avskilting, fengsel, tollkrav, ingen erstatning

Hvis du leser i denne artikkelen du linker til,så er bilen bygget om i motor,BREMSER og FJÆRING...dvs,det er mest sannsynligvis en velbygget bil,som ikke blir godkjent av to grunner: 1: Et avgiftskrav som er helt borti natta. 2: Grunnet liten kunnskap blant Tilsynet om hva som er trygt,og derfor er "NEI" et bedre svar i deres øyne. Da tar de nemlig ikke noe ansvar... noe de heller ikke gjør om det bevises at bilen er trygg,og bygget etter trygge prinsipper. Noe den det er linket til ser ut til å være.

 

"Bilens grad av ombygging er grunnen til ulykken" = SVADA. Sjåføren kjørte som en idiot,og var allerede fradømt alt som var. Den ulykken kunne like gjerne skjedd i en helt std. Cossie eller en S2,f.eks. Ingen grad av original bil kan hindre idioter i å ratte de så det går galt.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ UTTALER JEG MEG PÅ GENERELLT GRUNNLAG, MEN Synes at de som plutselig får slike brev har egentlig seg selv å takke. Det går ann å sørge for at ombyggingen er lovlig fra første dag.

 

Synes det er flott at de som bygger om ulovlig blir tatt, ikke minst med tanke på sikkerheten til andre som ferdes på veiene.

 

Har sett alt for mange som har bygget om biler og tenket kun på effektøkning, og ikke andre oppgraderinger som må gjøres med f.eks. bremser, understell osv.

 

Vil bare henvise til denne artikkelen. At noen er så J***A dumme at de finner på noe sånt synes jeg er hårreisende:

 

Avskilting, fengsel, tollkrav, ingen erstatning

 

For det første så hadde trådstarter kjøpt bilen turbokonvertert,med original turbosats som volvo solgte for mange år siden.

Med det kittet ble effekten økt til 170 hester,noe som er 30 hk mindre enn tillatt med massive bremseskiver foran.

Med ventilerte skiver kan effekter opp til 220 hester benyttes.

At eieren satt i veltebur gjør bilen tryggere da den benyttes til banekjøring,og at tilsynet sendte brevet er fordi han forsøkte å få det godkjent,både motorbytte og bur,men folka på biltilsynet begynte selvfølgelig å krangle med han om småpiss.

Han gikk lei,og brukte bilen som den var,og fikk da dette brevet ved sesongslutt.

Men slapp av,han skal få det godkjent.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår