Gå til innhold

Mitsubishi Colt 1.3 :P


axelh

Anbefalte innlegg

veldig bra prosjekt! ville gått for svart metallic lakk og kansje noen felger som har "vanlig" farge.

 

Men hvordan gjør du med kitet før lakkering? Jeg er helt ny innen dette.. Er det så lett å bare lakke? eller må du til med det fyllgreiene og pusse ned? husker ikke hva det heter ;)

 

 

får inspirasjon av deg ! :) stå på, følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

veldig bra prosjekt! ville gått for svart metallic lakk og kansje noen felger som har "vanlig" farge.

 

Men hvordan gjør du med kitet før lakkering? Jeg er helt ny innen dette.. Er det så lett å bare lakke? eller må du til med det fyllgreiene og pusse ned? husker ikke hva det heter ;)

 

 

får inspirasjon av deg ! :) stå på, følger med!

 

Tenker det samme om fargen ja:)

 

Fangerene er klar til lakk... Må vel pusse de litt og vaske litt før de fyker inn i lakk boksen, men ellers er det klart:)

 

Kult å høre at du liker prosjektet:D

 

Mvh,

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det hvite på døra inne?

 

Hehe:P Har du noen ideer angående motoren? Vet liksom ikke om det er noe å bruke penger på...

 

Axel

 

jess! det har jeg :) plukk ut motoren veldig forsiktig, må ikke ødelegge noe, legg den på en henger, og smell et stort hull i blokka på den med en slegge.

så kjører du den på dynga. tar med en bakhjulsmotor med aksling og giroverføring, turbokonverterer den, og smeller den i bilen din :)

 

hullet i blokka, var for at ingen andre skal kunne bruke motoren :P

 

 

 

for å være litt mer serriøs :)

er nok ikke noe å bruke penger på så lenge det er så lite volume. og disse motorene er ikke veldig overtrykksvillige sånn uten videre iallefall. ville heller funnet en 2.0 fra en lancer ellernoe :)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på ny motor ja, men hvordan blir det å få godkjent? Og jeg aner jo ikke hvordan jeg skal skifte motor og har ingen motor løfter eller noe:S Må jeg ha nytt ledningsnett og girkasse eller?

 

Axel

 

Først finner du ut hvilken motor som er den største bilen din ble levert med (minst 1.6, vet ikke om det var større), så må du finne ut om det er forskjeller på bremser eller lignende, så er det høyst sannsynlig bare å bytte motor.

 

Og gir må byttes er vanskelig å gjette seg frem til, kan hende at det er samme girkasse, og kan hende det ikke er det..

 

Motorløfter (elefant) koster under 2k på biltema. Funker helt greit. Ledningsnett: trolig er forskjellen kun hjerner.

 

 

 

Nå har jeg uttalt meg på veldig generelt grunnlag, siden jeg ikke har peil på Colt eller hvilke motorer og girkasser som finnes til denne bilen

 

edit: glemte å si det viktigste.. Hvis det f.eks finnes no Colt GTI aktige saker, og du bygger om bilen din til samme specs, dvs f.eks samme bremser og motor etc, alt som er forskjellig fra original 1.3 colt, så bør det være lett å få godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først finner du ut hvilken motor som er den største bilen din ble levert med (minst 1.6, vet ikke om det var større), så må du finne ut om det er forskjeller på bremser eller lignende, så er det høyst sannsynlig bare å bytte motor.

 

Og gir må byttes er vanskelig å gjette seg frem til, kan hende at det er samme girkasse, og kan hende det ikke er det..

 

Motorløfter (elefant) koster under 2k på biltema. Funker helt greit. Ledningsnett: trolig er forskjellen kun hjerner.

 

 

 

Nå har jeg uttalt meg på veldig generelt grunnlag, siden jeg ikke har peil på Colt eller hvilke motorer og girkasser som finnes til denne bilen

 

edit: glemte å si det viktigste.. Hvis det f.eks finnes no Colt GTI aktige saker, og du bygger om bilen din til samme specs, dvs f.eks samme bremser og motor etc, alt som er forskjellig fra original 1.3 colt, så bør det være lett å få godkjent

 

Takk for grundig svar:)

 

Har vel sett noe MIVEC greier med 1,8 i en colt, men vil det si at jeg kan ha maks 1,8 eller?

 

Må ta en tur til biltema og kjøpe verktøy da:)

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for grundig svar:)

 

Har vel sett noe MIVEC greier med 1,8 i en colt, men vil det si at jeg kan ha maks 1,8 eller?

 

Må ta en tur til biltema og kjøpe verktøy da:)

 

Axel

 

Hvis MIVEC greia med 1.8 (som yter xxx antall hk og xxx antall nm) leveres i samme kaross som du har, så ja. Og da kan du trolig ikke gå over tall som den yter originalt. Men finnes kanskje Colt i samme kaross andre steder i europa med større motor, f.eks 2.0 etc, og hvis det er tilfelle, så bør det være mulig å få den motoren godkjent i din bil og..

 

Så rett og slett, finn ut største motoren som har kommet i europa til karossen du har, snakk med BT og Mitsubishi (vet ikke hvordan M er til å hjelpe med dokumentasjon), så bør alt ordne seg..

 

 

 

 

Og, hadde jeg hatt peil på Mitsu, så kunne jeg gitt mye grundigere svar, og kanskje med litt mindre teori og :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis MIVEC greia med 1.8 (som yter xxx antall hk og xxx antall nm) leveres i samme kaross som du har, så ja. Og da kan du trolig ikke gå over tall som den yter originalt. Men finnes kanskje Colt i samme kaross andre steder i europa med større motor, f.eks 2.0 etc, og hvis det er tilfelle, så bør det være mulig å få den motoren godkjent i din bil og..

 

Så rett og slett, finn ut største motoren som har kommet i europa til karossen du har, snakk med BT og Mitsubishi (vet ikke hvordan M er til å hjelpe med dokumentasjon), så bør alt ordne seg..

 

 

 

 

Og, hadde jeg hatt peil på Mitsu, så kunne jeg gitt mye grundigere svar, og kanskje med litt mindre teori og :p

 

Ok...Da skjønner jeg hva du mener:) Jeg regner med at jeg vil merke en del forskjell på 1,3 og 1,8 eller 2 så får se hva jeg gjør... Først må den hvertfall eu godkjennes nå før mai...

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår