Gå til innhold

Mitsubishi Colt 1.3 :P


axelh

Anbefalte innlegg

Har ikke fått gjort noe særlig grunnet skole osv...

 

Tenker litt på en 4g92 1,6 liters motor som ble laget til lancer og noen colter også... Den yter 100 hester og vil tro det holder for meg... Har tilbud på 10k for en 4g92 fra 99 som har gått 60000km. Dette er vel ikke så gale? Tenker også at det blir lettere å bruke en slik motor med tanke på bytte av deler. Regner med at jeg kan bruke ledningsnett og girkasse fra min 1,3 liter på en slik 1,6 liters motor?

 

Noen forslag?

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei.

 

10k for en motor som kun har gått 60k er ikke så ille nei.

Beste er om du bytter girkasse, for det må nok litt jobb til for å få dem til å passe om hverandre tror jeg. Skal ikke si meg 100% sikker her!

 

Takktakk:)

 

Noen som vet om det med girkassen?

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. De blinklysa er trolig ikke godkjent. Ser ikke at det står noen steder at de er E-merket.

 

Ang ledningsnett og gir, kontakt Mitsubishi å spør dem om hvilke girkasser som sitter originalt på motoren du har, og på den du funderer på å sette inn. Samt om de passer over. De vet nok :)

 

Ledningsnett, tvilsomt om det virker, men igjen, spør Mitsubishi, evnt så kan du fikse deg datasprut for under 5 lapper nytt. (koster vel rundt 3-4, men tok i litt for sikkerhetsskyld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. De blinklysa er trolig ikke godkjent. Ser ikke at det står noen steder at de er E-merket.

 

Ang ledningsnett og gir, kontakt Mitsubishi å spør dem om hvilke girkasser som sitter originalt på motoren du har, og på den du funderer på å sette inn. Samt om de passer over. De vet nok :)

 

Ledningsnett, tvilsomt om det virker, men igjen, spør Mitsubishi, evnt så kan du fikse deg datasprut for under 5 lapper nytt. (koster vel rundt 3-4, men tok i litt for sikkerhetsskyld)

 

Det står at de er E-godkjent då...Hvis jeg kjøper blanke er det vel ikke noe problem?

 

Will do takk:)

 

Hva er datasprut?:P

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe¨å si om de er sota eller blanke så lenge det blinker orange ;)

 

Datasprut er en boks som styrer hvor mye bensin motoren får, dvs tar over den oppgaven for den orginale ecu'en(motorhjernen).

 

Så oransje pærer og de sorte lyktene blir godkjent eller trenger jeg papirer på det?

 

Hva skal jeg med datasprut da?:P Litt noob her:P

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så oransje pærer og de sorte lyktene blir godkjent eller trenger jeg papirer på det?

 

Så lenge det blinker oransj og lyktene er E-merket trenger du ikke å bekymre deg, ja.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål...Stod på sånn naf test at det er rustangrep i understellet... Hvis jeg tar en tectyl behandling er det greit da eller? foran med pedalene kan man se litt overflaterust, men det har jo ikke rustet gjennom eller noe...

 

Eventuelt noen gode tectyl folk i Bergen?

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All rust må fjernes før en evt rust beskyttelse kan gjøres. Hvis det skal ha noen hensikt vel å merke.

E-merking er en merking/godkjenning på at deler er godkjent for europa. Ingen bryr seg om emerking på sideblinkers. Bare sørg for at de blinker oransj.

 

Har du fått bemerkeslse på rust ved en NAF kontroll ville jeg fått dette skikkelig sjekket ut. Man ser bare ca 50% av all rust med det blotte øye. Starter man å grave,er det OFTE store overaskelser på gang

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All rust må fjernes før en evt rust beskyttelse kan gjøres. Hvis det skal ha noen hensikt vel å merke.

E-merking er en merking/godkjenning på at deler er godkjent for europa. Ingen bryr seg om emerking på sideblinkers. Bare sørg for at de blinker oransj.

 

Har du fått bemerkeslse på rust ved en NAF kontroll ville jeg fått dette skikkelig sjekket ut. Man ser bare ca 50% av all rust med det blotte øye. Starter man å grave,er det OFTE store overaskelser på gang

 

Takk for utfyllende svar!

 

Venter på svar fra Thorsen ATV i bergen om pris på rustbehandling og tectyl.

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår