Gå til innhold

StianØverland

Bruker
  • Innholdsteller

    153
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om StianØverland

  • Bursdag 07/22/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL
  • Modell (eks S4)
    manta a
  • Biltype (eks Audi)
    opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1971
  • Yrke eller sivil status
    Billakkerer
  • Motor (eks 1.6)
    5L v12 TT
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    masse
  • Fylke
    telemark

Contact Methods

  • Bosted
    HERRE

StianØverland's Achievements

  1. Skal gå til innkjøp av 2 45 dcoe til min opel 2.2 motor. Skal bruke facet red top pumpe. Da lurte jeg på en ting. Skal jeg ha fpr på den? Eller er det retur rett fra gasserne?
  2. det har ikke skjedd så veldig mye her i det siste, men har vert litt sånn kosejobb med pakningsbytte og eksossveising. motoren er ute av bilen igjen og skal nok ikke inn på en stund :) fra jeg holdt på med eksosen her er felgene jeg mest sansynlig kommer til å bruke. de er foreløbig 8/9 x16 men blir nok 10/13x 16 når jeg har bygget de om. såå får vi se hva som skjer etterhvert :)
  3. skal nok mye mer til enn en tur innom biltilsynet for å få godkjent dette, men nei, de er ikke spesielt greie i skien heller!
  4. ere den sorte som kjørte på septembertreffet ? fy fader for en tøff bil! for en bruksbil er det greit med noe som drar på hele registeret, men på en driftebil er det skjelden du ligger noe serlig under 3500. (kommer selvfølgelig an på type motor)
  5. det vil jeg tro passer :) hvis du skal ha dette som en driftebil ville jeg heller gått for en turbo-sekser istede for en åtter.. hva med en m5 turbo maskin ? skjønner selvfølgelig hvis du vil beholde den som en amcar :) men tror den vil være mye mer responsiv med en mindre turbomotor :) tøft prosjekt
  6. turboene er kommet og funnet plassen sin, begynner på eksosen i morra. fått laserskjert flenser til toppen og turboene :)
  7. i dag blei turboer bestilt, det blei T70 :) kommer om et par uker :)
  8. driver nå å bygger en bmw v12 twin turbo, å er er helt blank på motorstyring. har ikke vert borti det før å trenger da litt veiledning på hva jeg trenger. satser på rundt 400-450 hk(hvis det har noe betydning på valg av type) kom med positive og negative tilbakemeldinger på hva dere har brukt. det må være enklest mulig å koble opp, pris har egentlig ikke så mye å si :) dette skal også i en bil som skal til tyskland for tüw godkjenning, så må ha noe jeg kan godkjenne for veibruk.
  9. hehe, ja han gjør nok det :) fulgte nøye med når han bygget e34'n :) sinnsyk bil!
  10. har ikke gått inn i tekniske detaljer på turboen, men har en bekjent som har brukt 1 stk på en e36 325 ca 260hk) og det fungerte bra. derfor tenkte jeg dobbelt så stor motor, dobbelt så mange turboer. har du noen andre anbefalinger ? virker som du er rimelig terpa på det her :)
  11. aner ikke hvem sprut jeg skal bruke, jeg må ha noe jeg kan få godkjent. så håper på å få noen innspill fra noen som har gjort lignende prosjekter før. jeg skal mest sansynlig bruke 2 turbonetics vanessa, fra hurrycane serien. 96 ar
  12. bruksbil ja :) man får så å si alt godkjent hvis man bygger etter reglene, å har kontakter som har bygget langt villere ting å fått skilt =)
  13. trenger t4 flenser, de er bestilt :) ellers mange takk :) kassa tåler såppas "lite" effekt som jeg skal hente ut så tror jeg er innafor der. kommer til å lade veldig lite med turboene, for dette skal jo være bruksbilen min så har ikke behov for stort mer enn 450-500 hk :) ( har vell strengt talt ikke behov for det heller :P )
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår