Gå til innhold

Mitsubishi Colt 1.3 :P


axelh

Anbefalte innlegg

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle du finne på å turbokonvertere, har jeg en alukjøler god for 1,5bar som passer DØNN der den plata ved sidenav radiatoren står.. Skulle turbokonvertere min, men så ble det salg isteden.

 

Tror ikke det er særlig vits med turbo på den motoren:P

 

Får se hva jeg gjør når de andre planene er ferdig:)

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har klin lik bil som deg. eller dvs du har facelift, jeg har pre-facelift.

 

Du vet det passer en Evo4 motor inni sant? Noen få tusen for en dele bil og vips du har en rask bil for å si det slik. :lol: MYE som skal til før det blir godkjent men kan kanskje gå om du dokumenterer godt. ellers så kan du sette i 1.6liter som du får godkjent lett vil jeg tru.

 

Du bør lakke fangerne, håndtak og speil. Da blir den fet(ere)

Fjærne alle emblemene på bakluke. Om du ser min har ejg fjernet visker og lås vak.

 

Jeg har lyst på facelift-lyktene som du har.

 

Legger ved et par bilder av min. BTW har ikke stål felger lengre da:P

CJ5x-1.jpg

Her ser du jobben som er gjort på bakluka

CJ5x.jpg

Hilsen

K3nt_

 

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har klin lik bil som deg. eller dvs du har facelift, jeg har pre-facelift.

 

Du vet det passer en Evo4 motor inni sant? Noen få tusen for en dele bil og vips du har en rask bil for å si det slik. :lol: MYE som skal til før det blir godkjent men kan kanskje gå om du dokumenterer godt. ellers så kan du sette i 1.6liter som du får godkjent lett vil jeg tru.

 

Du bør lakke fangerne, håndtak og speil. Da blir den fet(ere)

Fjærne alle emblemene på bakluke. Om du ser min har ejg fjernet visker og lås vak.

 

Jeg har lyst på facelift-lyktene som du har.

 

Legger ved et par bilder av min. BTW har ikke stål felger lengre da:P

http://i46.photobucket.com/albums/f138/misoman/CJ5x-1.jpg

Her ser du jobben som er gjort på bakluka

http://i46.photobucket.com/albums/f138/misoman/CJ5x.jpg

 

Utrolig fet bil du har! :D

 

Har tenkt på ny motor ja, men bekymringene er prisen og godkjenning:(

 

Tror ikke det blir så fint å lakkere de originale plast fangerene, men får se hva jeg gjør der. Skal hvertfall jobbe på bakluken sånn som du har gjort:)

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Jo det går bra å lakkere de. de bruker plastgrunning. Det er jo slik mine ser ut under lakk og grunning :)Bare gjør det hos en som kan det :D Jeg lakkerte fangerene mine på gammle colten. like den hvite med 18"felger i tråden. Bare jeg hadde modifisert på fangeren. Kan se bilder av begge to på mitsubishi-klubben.no

Hilsen

K3nt_

 

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Jo det går bra å lakkere de. de bruker plastgrunning. Det er jo slik mine ser ut under lakk og grunning :)Bare gjør det hos en som kan det :D Jeg lakkerte fangerene mine på gammle colten. like den hvite med 18"felger i tråden. Bare jeg hadde modifisert på fangeren. Kan se bilder av begge to på mitsubishi-klubben.no

 

hmmm...Hva tror du det vil koste da?

 

Har egentlig lyst å lakkere hele bilen, men vi får se:) Hvis hele bilen skal lakkeres går jeg hele veien ut med styling kit:D

 

Skal sjekke mitsubishi-klubben:)

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør fint gå å hente minst 150hk med turbo så lenge du unngår tenningsbank. Husk at det vrimler av disse motorene på skraphauger rundt forbi fra både colt og lancer, så om noe fusker så fikser du det fort og billig, i forhold til en sprekere og mer skjelden motor..

Men nok om det; ser ut som om du starter i riktig ende uansett!

Om du nå planlegger mer effekt, har du kjempeanledning å stappe bur nå :D

 

Edit: Når det er sagt, en 4G63 koster ikke allverdens heller, men å få det godkjent på noe vis blir kanskje vanskelig. Vet ikke om andre CJ0 i landet med den motoren?

En eldre colt med 4G63:

 

sjekk også http://www.turbomirage.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør fint gå å hente minst 150hk med turbo så lenge du unngår tenningsbank. Husk at det vrimler av disse motorene på skraphauger rundt forbi fra både colt og lancer, så om noe fusker så fikser du det fort og billig, i forhold til en sprekere og mer skjelden motor..

Men nok om det; ser ut som om du starter i riktig ende uansett!

Om du nå planlegger mer effekt, har du kjempeanledning å stappe bur nå :D

 

Edit: Når det er sagt, en 4G63 koster ikke allverdens heller, men å få det godkjent på noe vis blir kanskje vanskelig. Vet ikke om andre CJ0 i landet med den motoren?

En eldre colt med 4G63:

 

sjekk også http://www.turbomirage.com

 

Er veldig usikkert med motor bytte, men takk for alle tipsene! Først prioritere jeg de andre tingene jeg har planlagt og så får vi se hvor mye penger jeg har igjen:)

 

Takk for linkene:)

 

Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår