Gå til innhold

Bil Norge våkne opp!!

Ranger emnet


DriftKing

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor kan vi ikke bare få Ferrarier og andre drømmebiler gratis, slik som de gjør i alle andre land? angry2

Derimot, det med sikre og lite forurensende biler er jo et poeng :)

 

 

Eirik

 

Hvem land får de bilene gratis i? hmmm....Avgiftene som er problemet. Har man råd til Ferrari, bør man få kunne kjøpe det uten at man må betale mer i avgifter en det bilen er verdt. :disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, jeg bare lo litt av den ene setningen med at vi må ha lavere avgifter slik at vi bør få kjøpe drømmebilen. Var litt morsomt formulert :)

Men jeg er enig med deg i at det er deprimerende at man skal betale 800k for en bil man betaler 300k for i England. Er jo ikke dum i utgangspunktet den nye bilavgiften, med tanke på at miljøvennlige biler har blitt billigere. Problemet med den er jo at morsomme biler har blitt så mye dyrere.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns bilavgifter og bompenger har gått heilt øve stokk og stein her i landet. Virker som einaste målet for ALLE politikara her i landet å ødelegge for alle som har bil, for dei innbiller seg at folk ikkje trenger bil, at det er eit luksus gode vi kan velge å ikkje ha.

 

Eg skjønner ikkje heilt korleis vi ska nå fram til politikara og få dei til å forstå at no er det nok, no finn vi oss ikkje i at alle avgifter på bil aukar og aukar heile veien. det eg gjer er å prøve å ikkje tenke på det hinnsides avgiftsnivået vårt på bil. for kvar gong eg gjer da heldt eg på å verta galen...

 

Eg e med på alt av aksjoner, underskriftskampanjer og demonstrasjoner viss noken har tenkt seg å gjere noke lignande:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns bilavgifter og bompenger har gått heilt øve stokk og stein her i landet. Virker som einaste målet for ALLE politikara her i landet å ødelegge for alle som har bil, for dei innbiller seg at folk ikkje trenger bil, at det er eit luksus gode vi kan velge å ikkje ha.

 

Eg skjønner ikkje heilt korleis vi ska nå fram til politikara og få dei til å forstå at no er det nok, no finn vi oss ikkje i at alle avgifter på bil aukar og aukar heile veien. det eg gjer er å prøve å ikkje tenke på det hinnsides avgiftsnivået vårt på bil. for kvar gong eg gjer da heldt eg på å verta galen...

 

Eg e med på alt av aksjoner, underskriftskampanjer og demonstrasjoner viss noken har tenkt seg å gjere noke lignande:D

 

Er 110 prosent enig med deg! Vi burde demonstrere. Ved f. eks om alle parkerer bilen midt i veien i byene. Eller om vi går i demonstrasjon tog, eller

ha undereskriftkampanjer el noe sånt. Bra mange folk er mot avgiftene osv her i landet.

På tide å gjøre noe med det!onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bare lo litt av den ene setningen med at vi må ha lavere avgifter slik at vi bør få kjøpe drømmebilen. Var litt morsomt formulert :)

Men jeg er enig med deg i at det er deprimerende at man skal betale 800k for en bil man betaler 300k for i England. Er jo ikke dum i utgangspunktet den nye bilavgiften, med tanke på at miljøvennlige biler har blitt billigere. Problemet med den er jo at morsomme biler har blitt så mye dyrere.

 

 

Eirik

 

Hehe men hadde vært fett om man kunne fått Ferrari osv gratis da. Ville ikke sagt nei akkuratt. :afro

 

Sikkert mye posetivt med det nye avgiftsystemet. Men nå skal de jo heve prisen på diselbiler. Og de bilene som går på biodrivstoff osv, har ikke gått så mye ned i avgifter.

Men vi bilister skal lide, siden politikere osv vet de kan tjene masse penger på oss.

De kjører jo gratis i sine Bmw 7 serier, Mercedes s klasse, Audi a8 osv. Men hadde de måtte betalt for egne biler, da hadde det vært andre boller. :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt innisjativ å starte denne tråden og få opp debatten om det hinnsides avgiftene på bil..

 

Det som forundrer meg er at det ikkje er fleire der ute som meiner og syns det samme som meg og deg.

det er nettopp fordi vi ikkje har nok støtte i ryggen at det aldri kommer til å forandre seg til det bedre i norge.

 

Har ikkje facebook:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonstrasjoner etc har for lengst sluttet å virke. d er kun i ytterst få tilfeller, og i veldig konkrete saker at d gjør noen forskjell, siden d sjelden er noe særlig å tape på å gi etter for kravene. Norske avgifter er hellige, og med mindre noen politikere får valget mellom hodeskudd eller revolusjon innen bil-politikken kommer d ikke til å skje stort tror nå jeg.

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonstrasjoner ville ha fungert hvis alle gikk inn for det. Ta Frankrike som eksempel, er folk misfornøyde der så demonstrerer de, og i de fleste tilfeller får de igjennom det de vil.

 

Når transportarbeiderene der nede var misfornøyde parkerte de alt av lastebiler og det funka jo faktisk.

 

Men ingen i Norge tør å demonstrere, er fy fy å skille seg ut og ikke følge strømmen her til lands. Derfor vi bare godtar at avgifter på bensin, biler, og bompenger fyker til værs.

 

Tenk om vi faktisk hadde hatt baller nok til å gjøre noe med saken og ikke bare klage om det samme år etter år. Er noen få organisasjoner her til lands som prøver så godt de kan, men de kommer desverre aldri langt nok. NAF er en av disse.

 

En annen ting jeg synes er merkelig er at om dagen så skal alt handle om miljø ditt og miljø datt. Allikevel er snittalderen på bilparken i Norge på over 10 år, det sier seg selv at det blir mye ekstra CO2 av sånt. Hadde man fått ned prisene på nye biler og forsikringene så hadde Ola Nordmann hatt råd til å kjøpe seg en mer miljøvennlig og ikke minst sikrere bil. Men igjen så stopper politikerene dette.

 

Det samme gjelder veiene, fiks de som må fikses og bygg nye veier (spesielt rundt og inn/ut av de store byene) slik at vi slipper unødvendig mye kø. Bare se på inn og utfartsårene til Oslo, ikke rart det blir mye kø når veiene er underdimensjonert til tusen. Og når de nå fra begynnelsen av november skal senke fartsgrensen på Gamle Trondheims vei til 60. Blir bare enda mer kø av slikt.

 

Jeg skulle virkelig ønske vi fikk en regjering som klarte å se det store bildet, og ikke kun talla i regnskapet!

 

Edit: Noe jeg egentlig har hatt i bakhodet i mange år er å få startet et nytt politisk parti som har som hovedagenda å gjøre det bedre for nordmenn å eie bil (++). Trenger jo "bare" 5000 medlemmer for å bli et godkjent parti. Og det skulle jo la seg gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonstrasjoner ville ha fungert hvis alle gikk inn for det. Ta Frankrike som eksempel, er folk misfornøyde der så demonstrerer de, og i de fleste tilfeller får de igjennom det de vil.

 

Når transportarbeiderene der nede var misfornøyde parkerte de alt av lastebiler og det funka jo faktisk.

 

Men ingen i Norge tør å demonstrere, er fy fy å skille seg ut og ikke følge strømmen her til lands. Derfor vi bare godtar at avgifter på bensin, biler, og bompenger fyker til værs.

 

Tenk om vi faktisk hadde hatt baller nok til å gjøre noe med saken og ikke bare klage om det samme år etter år. Er noen få organisasjoner her til lands som prøver så godt de kan, men de kommer desverre aldri langt nok. NAF er en av disse.

 

En annen ting jeg synes er merkelig er at om dagen så skal alt handle om miljø ditt og miljø datt. Allikevel er snittalderen på bilparken i Norge på over 10 år, det sier seg selv at det blir mye ekstra CO2 av sånt. Hadde man fått ned prisene på nye biler og forsikringene så hadde Ola Nordmann hatt råd til å kjøpe seg en mer miljøvennlig og ikke minst sikrere bil. Men igjen så stopper politikerene dette.

 

Det samme gjelder veiene, fiks de som må fikses og bygg nye veier (spesielt rundt og inn/ut av de store byene) slik at vi slipper unødvendig mye kø. Bare se på inn og utfartsårene til Oslo, ikke rart det blir mye kø når veiene er underdimensjonert til tusen. Og når de nå fra begynnelsen av november skal senke fartsgrensen på Gamle Trondheims vei til 60. Blir bare enda mer kø av slikt.

 

Jeg skulle virkelig ønske vi fikk en regjering som klarte å se det store bildet, og ikke kun talla i regnskapet!

 

Edit: Noe jeg egentlig har hatt i bakhodet i mange år er å få startet et nytt politisk parti som har som hovedagenda å gjøre det bedre for nordmenn å eie bil (++). Trenger jo "bare" 5000 medlemmer for å bli et godkjent parti. Og det skulle jo la seg gjøre...

 

Mye bra du kommer med her! Politikere er bare ute etter å få inn mest mulig penger, og da vet de at de kan tømme oss bilister. Er sykt at vi som er et av verdens rikeste land, har en bilpolitikk som vi har.

 

Hadde vært fult mulig å starte et parti. Men da må man jo også få med folk som du sier. Jeg vet at det er mange mange mennesker i landet her som er mot det avgiftsystemet vi har. Men om man hadde startet et parti ville nok folket slengt seg på. Men så langt har det ikke skjedd noe. Men blir gjerne med i et parti jeg hehe:cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt innisjativ å starte denne tråden og få opp debatten om det hinnsides avgiftene på bil..

 

Det som forundrer meg er at det ikkje er fleire der ute som meiner og syns det samme som meg og deg.

det er nettopp fordi vi ikkje har nok støtte i ryggen at det aldri kommer til å forandre seg til det bedre i norge.

 

Har ikkje facebook:P

 

Om man hadde startet et parti som al3x sa. Da har man ville hatt en bra start. Jeg tror det er mange mange flere der ute som er mot avgiftene. Men det som er problemet, er at folket ikke vet hvordan man skal gå frem med noe sånt. Hadde man startet et parti ville det blitt mye enklere for folket å delta mot avgifter osv. Men som sagt før, demonstrasjon kan hjelpe bare man er noen tusen mennesker.:soldiersf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår