Gå til innhold

Bil Norge våkne opp!!

Ranger emnet


DriftKing

Anbefalte innlegg

Fordi da "visste vi det ikke". Dvs noen var tidligere ute enn andre. Jeg sier også dette, vi trenger vel ikke å betale hauger for biler hvis Kina spyr ut akkurat like mye dritt som tidligere.

 

Flyfaen, hvordan var det her i Norden på den tiden? Jeg er usikker på hvordan det gikk med oss, men jeg vil nå helst slippe å oppleve det. Det er forøvrig ikke en "normal" reaksjon, at noe går fort opp og fort ned. Ja, jorda går nå jevnt opp, brått ned, brått opp og jevnt ned, men det jeg ikke vil er at det skal være menneskeskapte ekstreme variasjoner. Visste du forresten at dersom det blir varmt nok her vil Gulfstrømmen snu og vi vil få istid her i nord? På en annen side, som Turboed1 nevner her, vulkaner er like farlige. Hvis Mount Rainier går i lufta vil vi også få istid her i Norge. Men dette kan vi vel ikke forebygge slik vi kanskje kan med global oppvarming.

 

 

Er det ikke forresten akkurat det engangsavgiftene er basert på nå? :)

Beklager for å ha spammet ned tråden her, men enkelte får meg skrivelysten.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

JEG hadde gladelig betalt 25 kroner i bompenger eller det lille ekstra kronestykket dem setter opp for bensin

 

OM DET HADDE VÆRT EN GARANTI FOR AT DET JEG BETALTE GIKK TIL UTBEDRING OG UTBYGGING AV DEN NORSKE VEI. ;<

 

staten vokser seg større og større. Det blir bare flere og flere byråkrater og idioter som lover bort gud og værmann men når dem endelig står der så får dem ikke gjort en dritt. Ikke engang med flertallig "rødgrønn valgallianse".

 

UNION MELLOM PARTIER SOM HAR ULIKT SYN MED HVERANDRES VERDIER BURDTE VÆRE FORBUDT.

og siden norge aldri kan bestemme seg for et parti som skal skal få representere norge med flertall bak seg før alle dem gamle idiotene er daue og man endelig ser jevnaldrende personer med samme syn på saken stå der og inrømme hva dem egentlig står for er det for sent for mange av oss ;/

Jeg er ny, men alle må vel begynne et sted. Litt sent ute men det har jeg alltid vært. Annet en på skolebenken men der sov jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi da "visste vi det ikke". Dvs noen var tidligere ute enn andre. Jeg sier også dette, vi trenger vel ikke å betale hauger for biler hvis Kina spyr ut akkurat like mye dritt som tidligere.

 

Flyfaen, hvordan var det her i Norden på den tiden? Jeg er usikker på hvordan det gikk med oss, men jeg vil nå helst slippe å oppleve det. Det er forøvrig ikke en "normal" reaksjon, at noe går fort opp og fort ned. Ja, jorda går nå jevnt opp, brått ned, brått opp og jevnt ned, men det jeg ikke vil er at det skal være menneskeskapte ekstreme variasjoner. Visste du forresten at dersom det blir varmt nok her vil Gulfstrømmen snu og vi vil få istid her i nord? På en annen side, som Turboed1 nevner her, vulkaner er like farlige. Hvis Mount Rainier går i lufta vil vi også få istid her i Norge. Men dette kan vi vel ikke forebygge slik vi kanskje kan med global oppvarming.

 

 

Er det ikke forresten akkurat det engangsavgiftene er basert på nå? :)

Beklager for å ha spammet ned tråden her, men enkelte får meg skrivelysten.

 

 

Eirik

 

det var nokk sikkert jævligere her enn rundt ekvator...men teknologien har gått videre siden 10000år siden...så jeg tror vi kommer til å klare oss fint...selv her i norge.

 

og strøm blir neppe noe prob. om ca. 30-40 år fra nå har vi ganske sikkert virkende fusjonsreaktorer...som går på hydrogen...som man kan lage av vann...som det finnes VELDIG mye av i havene og eventuell is...

 

så ser egentlig ikke noe problem..men det er meg da...

 

kanskje nokk off-topic nå

 

la oss diskutere den forkrudde staten vår og den ubrukelige regjeringa i stedet :D

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei igjen folkens!

 

Ganske lite aktivitet her for tiden. Bare noen der ute som er mot Norske bilpolitikken?

 

Sjekk ut disse to linkene!

 

Nettavisen - Sats på bil, Jens

 

Bedre veier N!

 

Les disse! Kanskje disse artiklene, vil gjøre så det blir flere som skjønner at Norges bilpolitikk er rett å slett ræva.

 

Politikkerene vil bare utnytte oss bilister som melkekuer. Har du lyst på bedere veier? Avgifter etter utslipp, ikke kubikk, vekt, hestekrefter? Tryggere biler? osvosv...Da liker du nok ikke bilpolitikken til Norge!!

 

Hadde Sverige, Usa, England, Japan osv hatt sånn bilpolitikk som Norge har. Med avgifter på ditt å datt, da ville det vært store demonstrasjoner osv...Men her i Norge er det vist ingen som vil gjøre noe mot bilpolitikken.

Vi Norges befolkning burde prøve så vi kan få en bedere bilpolitikk...

 

:peace:

 

 

:partyon: Christian:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Å skattlegge biler etter hvor mange hester de har for å verne miljøet er bare tull. Skal man skattlegge noe for å verne miljøet for C02 så får man skattlegge det som blir til CO2, og det er bensinen. Saken er nok ganske enkelt det at staten skal ha penger både her og der så folket mister oversikt over den enorme andelen av jobbinsatsen som de må gi vekk.

 

Norge prøver å overbevise verden om at vi bryr oss om miljøet siden vi ikke forbrenner like mye fossilt brensel som endel andre land, men sannheten er at ingen land pumper opp så mye olje per innbygger som det Norge gjør. Dermed er det nordmenn som bidrar til mest CO2. Vi bare lar andre land forbrenne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Våre folkevalgte vet godt hva som må gjøres med avgiftene, men jobben er kanskje så stor at ingen tør å ta fatt på den?

 

Inntektene staten taper på å redusere avgiftene for enkelte kjøretøy, hentes alltid inn igjen med høyere avgifter for andre kjøretøy. Hvis alle etterhvert kjøper biler som forurenser lite, vil jo avgiftsinntektene bli lavere. Og kanskje det er det regjeringen vår er redd for?

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg på, FrP vedtok på Gardermoen for en drøy uke siden at ingen lokalpolitikere skulle støtte bompenger. Men hva har FrP Oslo gjort nå (forøvrig dem som styrer byen, sammen med Høyre)? De har gått inn for bomring utenfor Oslo i 20 år til.

Problemet med denne hersens bomringen i Oslo er at man ikke kan unngå den selv om man ikke skal inn i sentrum, fordi bomringen ligger på ringveien rundt byen og ikke ved avkjørslene..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere sier alltid en ting og gjør en annen ting. Det er jo noe vi burde ha lært nå...

 

Men jeg har ikke noe i mot bomringen hvis pengene faktisk hadde gått til det de skulle gå til. Og ikke alt mulig annet tull, sånn som de vil gjøre i Oslopakke 3. Hvorfor skal bilister betale for drift av kollektivtrafikken i Oslo og Akershus. I store deler av Akershus er kollektivtilbudet så og si ikke eksisterende.

 

Men er enig med deg eiriksmil, Norge burde tatt lærdom av andre land hvor de har en ringvei som faktisk gjør det mulig å kjøre utenom byene. Ikke rart det er mye trafikk igjennom Oslo når man må kjøre gjennom sentrum for å komme seg fra øst til vest, eller sør til nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår