Gå til innhold

flyfaen

Bruker
  • Innholdsteller

    107
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om flyfaen

  • Bursdag 04/12/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    stort sett allt motorbasert, jenter mm.
  • Modell (eks S4)
    Pr. nå 740 bruksbil
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Sersjant/Lærling @ Andøy flystasjon
  • Motor (eks 1.6)
    B230F
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Pr. nå: 11:1 i komp, KG004, porting og heimsnekkra eksos :P
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    njal.nilssen@nordlysnett.no
  • Bosted
    Andøy i Nordland

flyfaen's Achievements

  1. Oi! lenge siden jegvar her sist :p Vel har fåregått mye siden sist innlegg her gitt (dog ikke så veldig mye på turbokompressorn) har begynt å bygge meg ny bruksbil. Er ikke så mye her inne lengre, så for de som evt. vil kan de stikke innom vccn.no.
  2. flyfaen

    Kompressor.

    Å joda! Lysholm 1600AX lages fortsatt den... Nå heter den Opcon Lysholm 1600AX... ENEM i sverige selger dem :)
  3. ja vet jo det! men er bare et uttrykk man bruker ;) dessuten er sjøveien mye kortere enn å kjøre så :P
  4. Vel er fra Andøy, så er jo sånnsett nesten "rett over fjorden"
  5. Merkbart bedre! Men tar ikke av akkurat xD Men så har jeg hevet kompresjonen, og puttet i en KG004 kam (tilsvarer Volvos K profil) i tilleg til portinga og grenrøret. Når 215 på speedo med mitt oppsett. Dog med stempelringer som praktisk talt ikke eksisterer!
  6. Liten oppdatering i førsteposten!
  7. Hmmm... If I were you, I'd go for the 20 valve 5 cylinder Volvo 850/v70 turbo engine known as T5. The engine codes for this engine is B5234FT, B5234T, B5234T3 depending on which year, and if it is from a 850 or v70 etc. Some of them (like the B5234T4 and 5)even has Variable valve timing, thus making them more complex. You should go for just the "T" or "T3" from around '96 to '98 because they got distributor making it less complex, and they all got 225Hp and a ton of torque, stock :D (best engine sound ever too!)
  8. Hadde egentlig tenkt å lakke blokka i dag, men må nok vente noen dager til slik at epoxygrunninga får herdet skikkelig!
  9. Ja men som du sa selv... må kjøre mektig fet blanding for å unngå tenningsbank... så at han gå for en fk/ft blir jo lettest på alle måter...
  10. Til trådstarter: Er du fra godfjord som i attmed kvæfjord?
  11. Å ha mulighet for å ha noe nevneverdig laddetrykk kanskje? Kjempemorsomt å kjøre rundt med LT turbo xD
  12. Tror det blir billigere å få tak i en komplett fk med ledningsnett, enn å bygge om en sugis til turbo... Dessuten fk har underspyling fra 94--> og lavere komp enn sugis, OG du slipper å borre opp hull til oljeuttak til turbo. Lista er lengre enn som så... men det han burde gjøre er å bruke 531 toppen med vx3 kam... hvis det er den kammen som står i...
  13. Har epoxygunnet blokka i dag, bilde oppdatering i første post.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår