Gå til innhold

palle-gafal

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    værden

palle-gafal's Achievements

  1. Den bil sjenial! Jai putte mange penga i den bil, og vinne res! Den vara god reklam for min Alladin Oil! Salam salam! Allah beskyte do og din hus! Jai komma fra langt ifra! Jai sett på tv. Do, reodor konstruktør, sjenial! Jai mange penga. Do, raka blak! Så var det denne "super retometer-fordeleren, som øker karadialeffekten med etthundredeogtolv prosent"
  2. hm.. du vet ikke hvordan en intercooler er oppbygd sier du.. Men vet du hvordan en ser ut da?(er jo ganske simpelt prinsipp) Å bruke en intercoler som luftfilter funker jo ikke, den har jo ikke noen filter-effekt. Den brukes for å kjøle ned innsugslufta på turbobiler. På sugemotorer gjør den jo igrunn ikke noe annet enn "å slippe luft igjenom"
  3. Jaja, slik sett er det nok værre ja. Men jeg tenkte nå på farta i forhold til det materielle skadeomfanget da. Hadde dem kolidert i hundre-og-x antall km/t, slik avisa og diverse framstiller det, hadde det sikkert vert mye værre! :)
  4. Hæææ, hva er det med folk da?:w00t Trudde først tråden var for å gjøre narr av bilene jeg, men så ser jeg folk synes det er tøfft og gromt, hehe :P Synes flesteparten av bilene her var blod-harry jeg. Var dog noen som var ganske bra, hadde det bare ikke vert for at dem var såå skam-senka, og så overdrevent breie dekk! Men det må da vel føre til error i hjulbuene på hver minste hump med slik senking og dekk? Eller har dem tatt bort alt av fjærer og dempere og satt inn stål-rør? :wonder: Men jaja, hver sin smak sier nå jeg! :P
  5. Hm.. nå er ikke jeg noen ekspert, og dette er ikke et forsøk på å beskytte noen på noe som helst vis men... Synes ikke det ser så veldig ille ut jeg, i forhold til ting jeg har sett før.. Skulle jeg bedømme hastigheten ut fra skaden på bildene, ville jeg sagt ca 30-50 km/t i sammenstøtet. biler jeg har sett før, har hatt MYE større skader i 60-80 km/t, ved å kræsje i enannen stillestående bil....
  6. Min definisjon av soss: Jålete person som ikke kan bli skitten, og synes det er veldig viktig å se bra ut/følge mote, være kul, ha høy utdannelse og masse penger, og er litt ovenpå og ser ned på folk som ikke er like "bra" som seg selv. Jeg synes de er ekle, men mener at folk får vere som de vil, så lenge det ikke går utover meg/andre. Kanskje det, men jeg har værtfall aldrig hatt noe sånn STORT problem med kvinnfolk, selv om jeg knapt har hatt voks/hårgele(eller hva det nå er) i håret, og aldrig brydd meg om å se spesielt bra ut. Har heller aldrig hatt noen dyre merkeklær eller brukt sminke av noe slag. Problemet mitt er heller at det er langt mellom de kvinnfolka som er morsomme å henge sammen med, hehe:) Eller prinsippet er at: ingen grunn til å bli soss for deres skyld!:P BTW: Forøvrig heeelt enig med han som mente at "berter" er ubra! Virker jo som enkelte kvinnfolk tror at gutter/menn KUN er opptatt av utseende demmers, og IKKE NOE annet(så klart, finnes unntak her også:P), og at de bare kan styre på som dem vil! Ah, nå ble det mye om damer, selv om tråden handler om sosser, hehe..:biker
  7. Om det hjelper å signere? Det hjelper værtfall ikke å ikke signere! Så siden dette tar omtren ganske kort tid, så bør alle som vil ha bedre veistandar, skrive under. Dette er vel problemet ned oss nordmenn, vi tenker bare "æsj, hjelper sikkert ikke, så jeg gidder ikke", så går vi bare rundt og surmuler i stedet. Engasjer dere folk, så kan det bli bra etter hvert dette, når vi blir mange nok som står fram og mener det samme!:) Og har man reist litt omkring i vårt ganske land, og litt omkring i Sverige, så ser man at det generelt er bedre veier der borte. I alle fall veiene jeg har kjørt på, som begynner å bli ganske mange.
  8. Blir så sint når det skal bli forbudt med raketter til nyttårsaften 08-09. Vil klage på så høy skatt og bilavgifter. Så vil jeg klage på at så mye penger øses ut i hytt og pine til tulleting, og at folk skal få trygd uten å gjøre en dritt, når dem er heeelt frisk og i orden (vet om mange). Klage på at jeg har brekt armen, og ikke kan ut å kjøre sidelengs på nysnøen(måtte faktisk betale sykehusregningene selv) Så vil jeg klage på ekstreme feminister som på liv og død holder fast på at opptaksprøvene til marinejegerkommandoen og HJK/FSK er kvinnediskriminerende, pga at flest menn, og så få kvinner kommer inn. Er det noe som IKKE er diskriminerende, så er det her. Her er det akkurat samme krav til begge kjønn, dette er noe det aldeles ikke blir tatt hensyn til. Er også iritert over at det meste som er godt, er usunt og omvendt, og at jeg nesten alltid fryser på føttene. Syter også over at GPSn min ikke fungerer. Iriter meg litt at dem skal begynne å selge jule-ditt og jule-datt så tidlig på høsten. Selv om julebrus er godt da, og skulle vert i salg hele året. Men når det ikke er jul, kunne dem kallt det noe annet, bare 'resten av året-brus' for eksempel. Åsså skal jeg klage på at det går treigt å skrive på data, og at det er mer jeg ville sagt, men ikke gidder å skrive det akurat nå.
  9. Jeg melder meg på å få ned avgiftene også. Det er bare at jeg ikke aner hvordan en skal gå fram med noe slik, men om noen starter en kampanje så er jeg med jeg i alle fall!:thumb
  10. Bilavgiftene er noe forb.... drit ja! Men det nytter ikke å sitte å syte forran pcn, og vere sur på bt. Skal vedde hatten min på at stortings/rejering/papirflytter-folka hører lite om for høye avgifter. Synes folk bare driver å syter, men bare godtar det likevel til slutt, sikkert derfor staten melker bilistene.. JA, jeg har lyst å få ned avgiftene, problemet er bare at jeg ikke ANER hvordan man skal gå fram med noe slik politikk greier. Ikke kjenner jeg noen som gjør det heller.:(
  11. Så nå på esken de kom i, på lappen står det 86,200mm, og en annen plass på samme lappen står det 1,00mm. Lurer på om han har fått 1mm overdim. Skal ta med og prøve å få bytta i morgen.
  12. Har en kompis som har anskaffet seg nye stempelringer nå. Kompresjonsringene er lik som de gamle, men når vi så på oljeringene fant vi ut at de var en del større i diameter enn de gamle (ca 1mm eller noe), så de stikker litt langt ut fra stempla. Skal dette vere slik, og så "krymper" de litt når de settes ned i sylinderen? Eller er det feil dimensjon..? Litt rart at oljeringen er overdim, og kompresjonsringene standar også, når de kom i samme eske. ?
  13. Hehe, tenkte på når man driver å peller på motoren og sånt jeg :) F.eks bytte forgasse på en gammel bil, der det ligger masse smuss på diverse koblinger o.l.... Man kan jo selvfølgelig gjøre rent, men så er det noen plasser der man ikke kommer til med stålbørste o.l., så faller det dritt ned i diverse åpninger. hvis du skjønner:P
  14. Jah, jeg har nå fått meg en viss forståelse for motor virkemåte og overladding, og har bynt å eksprimentere litt med dette. Men det er noen praktiske elementære ting jeg aldrig helt har fått med meg.. Håper noen her kan svare, eller har kilder til mer info! Iriterende å ikke vite dette! :P 1. Hvor farlig er de egentlig å få litt rusk å lort etter filteret inn i bensinrør, luftinntak og olje? eventuelt hvordan unngå dette? forskjellige væsker i luftinntak og bensin er vel ikke så veldig farlig, dette går vel ut med eksosen dersom det bare er i små mengder? Men hvordan er det å få i olja? 2. Akurat hva er det som skjer dersom motoren går uten olje? Noe som kiler seg fast? i så fall hva? Og hva er det som avgjør om en motor skal kjøres på mineralolje eller syntetsk? Hva avgjør hvilken viskositet det skal brukes? Og hva er normal temperatur på oljen? 3. Hva er det som skjer/ødelegges hvis motoren får for dårlig kjøling, altså koker o.l.? Og hva skjer hvis man kjører hardt på kald motor? 4. Hva er egentlig tenningsbank, rådebank, og skjørtebank? Hvordan unngå dette? Tenningsbank er vel at blandingen i sylinderen selvantennes for tidlig eller? Og dette kan vel unngås ved å senke temperaturen på blandingen? andre ting som kan gjøres? Rådebank og skjørtebank er bare noe jeg har hørt om, men aner ikke hva er! 5. Hva er veivhusventilasjon godt for? Noe man bør ha? 6. Si at jeg velger den "enkle" metoden for tilegssprut på et turboprosjekt, altså 2 dyser som åpner på x antall bar. Dersom disse leverer litt vel mye bensin, vil da den orginale motorstyringen/dysene tenke slik at "oi, her er det jo nok bensin, jeg tror jeg stenger av litt jeg så det blir riktig mengde"? Eller vil den vere "uvitende" om at tileggsdysene leverer bensin, og fortsette å åpne dysene maks, slik den ellers ville gjort?(som fører til at det totalt blir for mye bensin) Ble kansje mye dette men... :p Som dere ser, så prøver jeg å la være å spamme ned forumet, jeg samler alle mine spørsmål til samme tråd! :) Takker for svar!:)
  15. hmm... Husk, du har jo også et innsug/plenium etter gasspjeldet i mange tilfeller, som også må fylles... så rørene og icen blir jo bare halve volumet, så luften som ligger "lagret" her blir oppbrukt så fort at det ikke er merkbart. Og det er vel en grunn til at det er som det er. Og som sagt, denne tilbakeslagsventilen bruker vel litt tid på å "slå inn" den og... Dette er værtfall min teori.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår