Gå til innhold

Noen som jakter eller bare skyter her?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Noen bilder fra idag, var en tur hos bestemor, langt ute på landet. CZ'en ble selvfølgelig med, og jeg fikk lagt inn noen samlinger på ei DFS miniatyrskive. Den går rimelig bra med CCI Standard, takk og pris. Beklager bildekvaliteten og hvitbalanseringa; disse er tatt med lillebrors mobiltelefon.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt mulig. Jeg forstår det sånn at det er en eller annen sterk link mellom CZ og Brno.

 

Uansett var CZ'en din vanvittig mye lekrere. Tykkere pipe og penere treverk. Jeg er etter en nærmere titt på bildene ganske sikker på at det er en Brno 2 som er pappaen til den der ja. Kjenner igjen utkasteråpning og avtrekkerbøyle. God presisjon antar jeg?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryten, men jeg kan ikke ta noe av æren for kjøpet, da jeg bare konformet til den typisk norske salongrifla. Her til lands har CZ/Brno vært standarden alle andre salongrifler måtte måle seg etter (ettersom jeg har forstått fra forumlesning og samtaler med andre skyttere), så jeg kjøpte 'a på ryktet, kan du si.

 

Min utgave er en 'Varmint', i forhold til 'American' har den litt kortere og tjukkere pipe, samt et annet skjefte som er bredere foran for å ligge mere stødig på ei eventuell støtte. 'Standard' har vel også åpne sikter i tillegg, men det har verken min eller 'American'.

 

Presisjonen så langt virker ganske ålreit (...og ser ut til å være noenlunde i tråd med hva andres klarer (?)). Beste femskuddsgruppe jeg har fått til på femtimeteren så langt er knappe 15 millimeter (C-C), men gjennomsnittet ligger sikkert opp mot 25-30; vind og skjelving ser ut til å være noe vanskelig å isolére bort for å finne ut hva selve rifla egentlig er god for. Jeg finner jo også etterhvert ut at gjennomsnitter og konsistens er langt mere verdifulle indikatorer enn drømmesamlinga man bare klarer annenhver fullmåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fingeren på Visakortet med tanke på å kjøpe en AICS 1.5 stokk til han.

 

Ikke tenk, Kjøp.Vel og merke hvis de sender ut av USA da!

 

 

Her er noe som snart er på vei til meg, Alms heldempet Brno 452 Lux.

 

 

 

Toppet med en Meopta Meostar R1 4-16x44 tac, Harris bipod m/vugge og et customskjefte!

Eneste man hører er klikket fra tennåla..... :D

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk, Kjøp.Vel og merke hvis de sender ut av USA da!

 

 

Her er noe som snart er på vei til meg, Alms heldempet Brno 452 Lux.

 

 

Toppet med en Meopta Meostar R1 4-16x44 tac, Harris bipod m/vugge og et customskjefte!

Eneste man hører er klikket fra tennåla..... :D

 

 

Fedt!! Jeg tror jeg har funnet en butikk som sender ut av USA. En som kjøpte av de for ca 1 mnd siden og det gikk fint. Det kommer på ca 5.000kr ink mva. Ca 1/2 pris på hva Notec tar. :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen av dere her som driver med revejakt da? skjøt første reven i mårrest. var på vei for å skyte noen kråker som jeg gjør vær morgen. på vei inn på "posten" så jeg mikkel satt å gnangde på noe. heldigvis har jeg begynnt med å gå me ladda hagle inn til der jeg bruker å sitte etter flere kjempe sjangser på ravn. bare litt synd at den var litt liten for pelsen kunne nesten ikke vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på snikjakt etter storfugl i dag! Til tross for regnvær, tåke, fæl vind, dugg i kikkerten, og ikke vanntette sko var det likevel veldig morro... Siden jeg bruker en kombi, har jeg kikkert på, så det er litt vanskelig å finne fuglen rask nok, men rett før jeg kom hjem fikk jeg endelig tid til å innhente en i siktet! Så da blir det go' middag til helgen!

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en Benelli Nova 12/89 vs en mink... Super Magnum er GØY!

 

benelli.jpg

 

 

Minkens identitet holdes hemmelig da jeg ikke ønsker represalier fra slekt eller venner fra denne;)

mim.jpg

 

 

Jakter også hjort med en Tikka Master 308 M/Kahles kikkert og tofot.

 

Har og en Remington 22 kaliber heavy barrel som brukes til treningsskyting og generell dreping.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv skyti en god del med mange forskjellige pistoler både på vanelig blink på bane og praktisk skyting (kunn med colt 1911 på praktisk skyting da).

 

I tilegg har jeg prøvd lærdue med hagle (kjedelig lett å treffe lærduene syns jeg), noen forskjellige rifler (fra "salong" 22lr med lyddemper til 7.62 jaktrifler) og en del av forsvarets våpen når jeg var i førstegangstjenesten (mp5, ag3, glock-17, mg3, 12.7 mitraljøse og 20mm antiluft kanon).

 

Personelig liker jeg praktisk pistolskyting best pga at det er den største utfordringen og mest "action"

 

 

Øyvind Ryeng:

Et lite tips fra meg er å ikke kjøpe glock. Jeg skøyt en del med glock 17 i forsvaret (med og uten modifisert avtrekk) og avtrekket er rett og slett RÆVA. du må dra den langt over trykkpungtet før den "går av" og som kjennt er avtrekket på en pistol enda viktigere enn på en rifle når det gjelder presisjon.

I tilegg syns jeg ikke "sikringen" på glock virker "sikker nokk" (min personelige mening da).

 

min annbefaling er og heller gå for f.eks en sig sauer pistol eller en modifisert colt 1911 hvis du skal bruke den til praktisk skyting. colt 1911 er en gammel pistol men den er veldig bra med litt modifikasjoner (er en grunn til at det fortsatt er den mest populære pistolen innen praktisk skyting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår