Gå til innhold

Noen som jakter eller bare skyter her?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir jo en del skyting siden jeg jobber i Forsvaret. Både med Glock som er mye diskutert og avbilda her, MP5, AG3 og 12,7 mitraljøse.

Har skutt mistral en gang også. Adrenalin!

Video av en mistral kan sees her: http://www.youtube.com/watch?v=bhMt7rAnD4A

 

Har faktisk tenkt en del på å ta jaktprøven og begynne å jakte småvilt, samt melde meg inn i en klubb å få skutt med litt andre håndvåpen enn bare Forsvaret sine..

 

Jasså ibby, du jobber i firmaet :) Det gjør jeg også, men det blir alt for lite skyting dessverre. Nå er sommerferien over, så da blir det muligens en liten oppsving.

 

Drømmen hadde vært en tur bak denne:

 

m134d_steel.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene; det varmer. For meg er skyting den ultimate hobbyen (livsstilen?) - hvorfor det ikke er flere skyttere i det ganske land er for meg uforståelig. Den har jo alt; fart og spenning, konsentrasjon og selvdisiplin og en accessory-del som får jentenes til å blekne ved sammenlikning.

 

Jeg trives godt med grepet på 686'en, men kunne gjerne tenkt meg et "square butt" tregrep for det estetiske aspektet. Men gummigrepet er godt å holde i, og absorberer helt sikkert en dugelig del av rekylen.

 

EDIT:

Oh lord, er det en Dillon Aero M134 jeg ser i det fjerne? O, hvilket paradoks at de som lager dét produkt som forbruker mest ammunisjon også lager ladeutstyr...

 

EDIT2:

Mr. Viking, hadde du orket å legge ut et bilde av 45-70 ammunisjon sammenliknet med noe av en kjent størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene; det varmer. For meg er skyting den ultimate hobbyen (livsstilen?) - hvorfor det ikke er flere skyttere i det ganske land er for meg uforståelig. Den har jo alt; fart og spenning, konsentrasjon og selvdisiplin og en accessory-del som får jentenes til å blekne ved sammenlikning.

 

Jeg trives godt med grepet på 686'en, men kunne gjerne tenkt meg et "square butt" tregrep for det estetiske aspektet. Men gummigrepet er godt å holde i, og absorberer helt sikkert en dugelig del av rekylen.

 

EDIT:

Oh lord, er det en Dillon Aero M134 jeg ser i det fjerne? O, hvilket paradoks at de som lager dét produkt som forbruker mest ammunisjon også lager ladeutstyr...

 

 

Er'e samme sjappa?

 

Hadde forresten en S&W 27 med 4" pipe og firkantrumpe i gamle dager. Det er den svære N-ramma til Smith, så den revolveren var litt for stor for meg. Men det var ei pen børse...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså ibby, du jobber i firmaet :) Det gjør jeg også, men det blir alt for lite skyting dessverre. Nå er sommerferien over, så da blir det muligens en liten oppsving.

 

 

Ja, det er klart jeg gjør. Er jo genialt :)

 

Får heldigvis tid til en del skyting her. Får jo utlevert så mye ammo til øvelse at vi går helt i spinn.. Samtidig så har leiren "lunch skyting" på tirsdager. Da er det bare å ta med seg våpen og ammo og løpe opp på banen.

 

En liten runde bak Dillon M134 hadde gjort seg ja, det er det ikke noe tvil om!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamsebremslading sendes på PM. :)

 

Til trening går det i Remington 405 gr. og 300 gr.

 

Med 300 gr. bruker jeg 34 grain med n-110. Snill rekyl!

 

Med 405 bruker jeg 29 grain n110 bak.

 

 

45-70 Speer 400 gr. kule. N-120, startladning 31,7 grain 444 m/s pressure 160. Maxladning 35,8 grain 489 m/s pressure 194. Patronlengde 64,7 mm.

 

Kule: RCBS #82053,

Hette: CCI-200

Hylse: WW

Patronlengde: 63,8 mm

Krutt N-110: 24 grain + 1 grain dacron - 1406 fps

Krutt N-120: 35 grain + 1 grain dacron - 1509 fps

Desse ladningane har trykk tilsvarande WW fabrikkammo med 300 grains JHP / 1866 fps.

 

Har desverre ved et "uhell" skutt kronografen i filler.Får dermed ikke målt hastigheter lengre.....

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er også inne i forsvaret, men heldivis skutt lite med AG3 :D det jeg skyter mest med er G36, men har også skutt litt med minimi, MG, glock, 416, 417, 416 GUR 40mm, G36 AG 40mm, og 12,7 Mør. men er for meste taktisk skyting med tilbaketrekning osv.

 

Bare pyser som driver med tilbaketrekning er det ikke :p Erru i luft eller :D

 

Gjør rett, frykt intet!

 

For å bidra litt til tråden. Ja, driver med jakt. Og nå er det ikke lenge igjen til jakta starter. Mnd. tid

 

Kilo Papa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok jegerprøven våren 2005. Har siden da gang bare jaktet en gang+et par ganger før der. Vært på skytebanen noen ganger, men det er lenge siden sist nå. Nå har jeg planer om å kjøpe meg ei børse til å ha på jakt, ettersom min far har sammen med noen kammerater ordnet seg jaktområde på Iveland. Blir nok litt jakt til høsten, ja. Vi jakter på småvilt. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er man garantert å knekke håndleddet med .500 S&W, Viking, eller vil dette være noe som varierer fra person til person? :P

 

Savage'en fikk lufte seg på mandagen på 200-metersbanen til Tromsø Skytterlag ute i Tønsvika. "10"-ringen er hva? 50-60 millimeter i diameter, og innertieren er rundt 20? Dette er med S&B 55-grains helmantel av rimeligste sort, skutt fra tofot uten bakstøtte i svak vind av skiftende retning. Hvordan denne børsa blir å sende BTHP Match-prosjektiler og polymer-tip-typene fra Hornady og Nosler tør jeg ikke engang å fantasere om.

 

Overblikk:

toensvika4.jpg

 

De neste fem skuddene fra forrige bilde:

toensvika3.jpg

 

Jeg har også senest ikveld bestilt en Streamlight TLR-2 med Luxeon-LED og justerbar laser til Glocken. Blir vel gøy å leke med nå i høstmørket, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår