Gå til innhold

Noen som jakter eller bare skyter her?

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Øyvind Ryeng:

Et lite tips fra meg er å ikke kjøpe glock. Jeg skøyt en del med glock 17 i forsvaret (med og uten modifisert avtrekk) og avtrekket er rett og slett RÆVA. du må dra den langt over trykkpungtet før den "går av" og som kjennt er avtrekket på en pistol enda viktigere enn på en rifle når det gjelder presisjon.

I tilegg syns jeg ikke "sikringen" på glock virker "sikker nokk" (min personelige mening da).

 

min annbefaling er og heller gå for f.eks en sig sauer pistol eller en modifisert colt 1911 hvis du skal bruke den til praktisk skyting. colt 1911 er en gammel pistol men den er veldig bra med litt modifikasjoner (er en grunn til at det fortsatt er den mest populære pistolen innen praktisk skyting).

Takk for tipset, men basért på de våpnene jeg har prøvd var det Glocken som passet meg best; hadde heller ingen problemer med (det modifisérte avtrekket) og traff rimelig bra med den også. Glocken har også den laveste av de lave siktelinjene, noe jeg verdsetter. Sikringen er inget problem; ikke får jeg lov til å bære den til vanlig, og selv hvis dét skulle være aktuelt ville jeg ikke drasset den rundt i tilstand 'cocked, locked and ready to rock'. På skytebanen bruker vi ikke sikringer uansett, så for mitt vedkommede er de bare i veien. På banen er det visuell kammerinspeksjon før man anviser, og ladde våpen legger man bare ikke fra seg ved noen anledning.

 

Klart en 1911 eller en Sig 220 hadde vært gøy, men jeg må ha ei "nia" til innendørs bruk, siden innendørsbanen vår ikke er godkjent for mere enn som så. Flere våpen er et alternativ, men iflg. ryktebørsen er det vanskelig å få godkjent en nimillimeter i tillegg til en femmogførr' da begge kalibrene er lovlige i de programmene vi bedriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Hallo... Drivi med jakt i noen år nå, riktignok bare 4 MED våpen selv.. har vært med fattern siden jeg var liten.

 

Er aktiv jaktfeltskytter i sesongen. Drev en del med baneskyting for noen få år sia.. Jakter elg,rådyr,rein og hjort. Også litt rev når den sniker seg utafor her. hehe.. Skøyt mitt første rådyr på lørdag, som var for en beagle på 1,5år.. det var en bra opplevelse! Har Ei Tikka 6,5x55. Star hagle kal.12. Brno 22` og ei banebørse med en 6-24x52 Kikkert på..

 

Artig å se at det er en tråd om akkurat jakt, da det er svært få jeg kjenner på min alder som driver med jakt :) Så jeg prøvde å liksom "skryte" litt av at jeg har skutt et rådyr til kameratene mine, men de skjønner jo ikke noe av det å jakte, så det var dødfødt :P

 

Her er et bilde av rådyret :)

 

N73175.jpg

 

Og her er et bilde av en sliten dachs :)

 

N73176.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte meg ny AICS stokk i dag til Remington VLS min :D

 

Hva tycks? Skal samtidig flute løpet, bedde stokken og montere rekyldemper. Håper på noen fine serier og kunne bruke børsa til litt langholdt :D

 

ASR30907034Large.jpg

 

Dæven, det der var one sexy fothermucker Admariustrator. Nesten så jeg fikk lyst til å poppe en bolle popcorn og se Shooter igjen :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Takk for tipset, men basért på de våpnene jeg har prøvd var det Glocken som passet meg best; hadde heller ingen problemer med (det modifisérte avtrekket) og traff rimelig bra med den også. Glocken har også den laveste av de lave siktelinjene, noe jeg verdsetter. Sikringen er inget problem; ikke får jeg lov til å bære den til vanlig, og selv hvis dét skulle være aktuelt ville jeg ikke drasset den rundt i tilstand 'cocked, locked and ready to rock'. På skytebanen bruker vi ikke sikringer uansett, så for mitt vedkommede er de bare i veien. På banen er det visuell kammerinspeksjon før man anviser, og ladde våpen legger man bare ikke fra seg ved noen anledning.

 

Klart en 1911 eller en Sig 220 hadde vært gøy, men jeg må ha ei "nia" til innendørs bruk, siden innendørsbanen vår ikke er godkjent for mere enn som så. Flere våpen er et alternativ, men iflg. ryktebørsen er det vanskelig å få godkjent en nimillimeter i tillegg til en femmogførr' da begge kalibrene er lovlige i de programmene vi bedriver.

 

Jo, nå skal du høre her. Før du kjøper Glock må du absolutt sjekke ut Smith&Wesson Military&Police i 9mm. Grepet er på det nærmeste perfekt, og i tillegg innehar den de fleste av Glockens kvaliteter.

 

STmp_080806insetA.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, nå skal du høre her. Før du kjøper Glock må du absolutt sjekke ut Smith&Wesson Military&Police i 9mm. Grepet er på det nærmeste perfekt, og i tillegg innehar den de fleste av Glockens kvaliteter.

 

http://www.shootingtimes.com/handgun_reviews/STmp_080806insetA.jpg

Finner jeg noen i byen med en sånn skal jeg nok ikke være sen om å tigge til meg en prøvekjøring.

 

Men har M&P'en Glockens "streetcred"? For jeg har blitt fortalt fra sikre kilder i miljøet, nevnelig MTV, at hvis jeg har en Glock vil jeg bli "st8 up gangsta" og at "dem bitches be swingin' off my nutz" "all up'on dis motherfucka" inntil jeg eventuelt blir tatt "ridin' dirty" av de som hater og patruljerer. Ihht. kilden skal dette være helt "fo' realz yo" og at jeg er nødt til å "holla' back nigga'" med eventuelle oppdateringer angående produktets markedsstatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jeg noen i byen med en sånn skal jeg nok ikke være sen om å tigge til meg en prøvekjøring.

 

Men har M&P'en Glockens "streetcred"? For jeg har blitt fortalt fra sikre kilder i miljøet, nevnelig MTV, at hvis jeg har en Glock vil jeg bli "st8 up gangsta" og at "dem bitches be swingin' off my nutz" "all up'on dis motherfucka" inntil jeg eventuelt blir tatt "ridin' dirty" av de som hater og patruljerer. Ihht. kilden skal dette være helt "fo' realz yo" og at jeg er nødt til å "holla' back nigga'" med eventuelle oppdateringer angående produktets markedsstatus.

 

Der taper nok M&P foreløpig, men husk at Glock kom i 1983 eller deromkring og har brukt noen år på å opparbeide seg denne streetcred'en

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Ruger Mark III Hunter, .22 LR, ny idag. Burde gjøre susen på finprogrammene; jeg var ikke så tent på GSP'ene og de andre racerpistolene. Om jeg blir konkurransedyktig med denne hardwaren gjenstår å se, men moro er det uansett!

 

Har en Ruger Mk II Bull Barrel (lett forbedret med Pachmayr grepsplater i gummi) selv og er storfornøyd. Mk III har vel i tillegg magasinutløser bak avtrekkerbøylen og er dermed enda bedre enn toern. Rugerens største svakhet i forhold til rørtanga og de andre rasekattene er nok avtrekket, men det kan nok fikses på dersom du føler behov for det.

 

Grabbis med ny pistus!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår