Gå til innhold

Trenger litt hjelp med justering av Chevy 350.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

heisann.

 

har en 69 modell chevy 350 motor. det ryker litt hvit når jeg starter og ryker godt.

 

ved lave hastighet så har jeg ikke noe problemer med ettertenning.

 

men ved over 80 km/t eller litt hard på gassen så ettertenner det noe veldig.

 

har edelbrock 600 cmf gasser, mussepiggtopper, Hei tenning, edelbrock performance innsug, kam er usikker men er ikke orginalt, headers.

 

hva bør jeg stille på for og få den mer optimal?

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå en stor gasser. Selv har jeg en 500 edelbrock, med mindre motoren din er trimmet, var den litt i største laget. Nok luft, men for mye bensin.

 

Kan være det var en annen, men så en prikk lik volvo med v8 som din på autodb for ett par år siden, på bildenen så man tydelig hvit røyk når den sto på tomgang.

 

Kan jo være det er topppakningene som er gåen eller annen vannlekasje i motoren som gjør at det kommer i forbrenningen. Har du merket av kjølevannen har minket?

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at det er den som lå på autodb for en stund tilbake.

 

den bruker litt vann men ikke så alt for mye heller.

 

bilen er rimelig fresk og.

 

kan hende det med røyken er at den er kald.

 

har litt for liten radiator nå skjønner du men det skal ikke ha noe og si.

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

 

har en 69 modell chevy 350 motor. det ryker litt hvit når jeg starter og ryker godt.

 

ved lave hastighet så har jeg ikke noe problemer med ettertenning.

 

men ved over 80 km/t eller litt hard på gassen så ettertenner det noe veldig.

 

har edelbrock 600 cmf gasser, mussepiggtopper, Hei tenning, edelbrock performance innsug, kam er usikker men er ikke orginalt, headers.

 

hva bør jeg stille på for og få den mer optimal?

 

Sjekk først grunninnstillingene på forgasseren din først,så tar du tenningen.disse flytter seg med tiden.husk at det rører på seg og vrir seg hele tiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå en stor gasser. Selv har jeg en 500 edelbrock, med mindre motoren din er trimmet, var den litt i største laget. Nok luft, men for mye bensin.

 

Holley anbefaler 600-670cfm på en mildt modifisert 350 som skal gå på gata med max rpm på 5500:

 

CarburetorSelector

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med oljeforbruk? Dette gir hvit/ blåhvit røyk.dett vil og gi røyk når vakumet i motoren er høyt vel lite pådrag. Oljeforbruket vil gi koksing på stempel som kan gi ettertenning og lign. 1. Ta og still tenninga på 12gr på tomgang.2. La motoren svive på tomgang og hell vann forsiktig rett opp i innsuget når motoren sviver, du må hjelpe litt til med gassen da. ca 0,5l fra ei brusflaske. dette vil fjerne mye av koksen på stempla.3. Gjenta gjerne....NB! Pass på vannslag!

 

Det som du forklarer kan og være en kombinasjon med vakumlekasje, ta en runde med startgass....

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holley anbefaler 600-670cfm på en mildt modifisert 350 som skal gå på gata med max rpm på 5500:

 

CarburetorSelector

 

 

sorry offtopic...ser att de e mest opptimalt me 600 gasser på en noe trimmet 350? har en 350 me musepigg topper å anna innsug(huska ikkje merke) å litt andre diverse..å på den står de en 750 holley..so vist eg byttar den ut med en 600 gasser? so vill bilen gå bedre? var på sann am-car treff en gang.å sto å gassa,å då komm de bort en sann so he peiling å sa att eg måtte ji den en del mindre bensin..takker førr svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry offtopic...ser att de e mest opptimalt me 600 gasser på en noe trimmet 350? har en 350 me musepigg topper å anna innsug(huska ikkje merke) å litt andre diverse..å på den står de en 750 holley..so vist eg byttar den ut med en 600 gasser? so vill bilen gå bedre? var på sann am-car treff en gang.å sto å gassa,å då komm de bort en sann so he peiling å sa att eg måtte ji den en del mindre bensin..takker førr svar:)

 

Saksa fra Mortec

 

The math formula is:

 

CARB CFM = ((CID x RPM)/3456) x VE%

 

So if you had a stock, low performance production motor of 350 cubic inches and you wanted to spin it to 5000 rpms max and it had a VE% of 80%, the formula would determine a required carb CFM of 405 CFM. If you had a warmed over street performance motor of the same size, but it was capable of 7000 max rpms and it had better heads, camshaft, headers and a performance intake that raised the VE% to 95%, the formula would give you a minimum required carb CFM size of 673 CFM.

 

In a controlled situation on an engine dyno, the amount of air actually ingested by the motor can be measured. Since most folks don't regularly have access to a dyno, the above formula will get you in the ballpark. There are some exceptions of course. Using a split plenum type street manifold allows the use of a larger than "normal" carb CFM. This is because the plenum volume is cut in half by the divider, so each cylinder only has half of the total plenum volume and carb CFM to draw thru. Likewise a carburetor with vacuum secondaries will only open the secondaries enough to feed the engine what it needs. Consequently, on a street driven vehicle a split plenum intake with a vacuum secondary carb is the way to go. The vacuum signal stays high for good throttle response at low and mid range rpms. Fuel mileage is good. An "open" plenum intake, generally speaking, has opposite effects. Low rpm throttle response is decreased, but high rpm breathing is improved because of an increase in available manifold plenum volume to each engine cylinder. Consequently, open plenum intakes are a little more sensitive to the CFM size of the carb. If you are drag racing, most folks are willing to sacrifice some low end power for high rpm horsepower. Fuel mileage isn't a concern and the engine spends most of it's time at full throttle. Open plenum race intakes and "double pumper" carbs are the norm.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår