Gå til innhold

gjennomsnittsmåling, regler for politi ?

Ranger emnet


gshock

Anbefalte innlegg

lurte på om noen kjenner reglene for snittmåling for sivilbil med police pilot ?

 

ble snittmålt her om dagen nemlig, men lurer litt på om det politiet gjorde er holdbart.

 

- holder det at de kun er 1 mann i bilen?

- må de filme meg hele tida for å få målingen ?

 

var ikke noe grisekjøring eller noe forbikjøring eller noe sånt, fulgte til og med trafikken.

 

har de virkelig lov å vente lenge med å følge etter, for så å kjøre i OVER 151km/t for å ta oss igjen får så å stoppe meg (som lå bakerst av 3 biler) og gi meg bot for snitt på 102 i 80 sone ?

 

synes det er HELT sykt.

"vi kjører en værre fart en de andre for å gi de bot" ..

hvor er logikken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

synes det er HELT sykt.

"vi kjører en værre fart en de andre for å gi de bot" ..

hvor er logikken ?

 

Og logikken din er at politiet skal følge fartsgrensen når de skal ta igjen folk som bryter den?

 

JA, det holder med 1 mann. Når skal folk lære det?

NEI, de må ikke filme deg hele tiden. De må ikke nødvendigvis filme deg i det hele tatt. Men, hvis ikke jeg husker helt feil, bør de se deg hele tiden under målingen. Men det er en grunn til at jeg understreker "bør", for det er ikke uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og logikken din er at politiet skal følge fartsgrensen når de skal ta igjen folk som bryter den?

 

JA, det holder med 1 mann. Når skal folk lære det?

NEI, de må ikke filme deg hele tiden. De må ikke nødvendigvis filme deg i det hele tatt. Men, hvis ikke jeg husker helt feil, bør de se deg hele tiden under målingen. Men det er en grunn til at jeg understreker "bør", for det er ikke uten unntak.

 

 

Og logikken din er at politiet skal følge fartsgrensen når de skal ta igjen folk som bryter den?

-- logikken min er at han fint kunne ligget og følgt trafikken slik som vi gjorde. enkelt og greit.

150 på det stedet hvor han holdt den farta en nesten litt drøyt i forhold til veien.

 

ok, nei videoen var rimelig grei den :P ikke tvil om at det var meg nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 på det stedet hvor han holdt den farta en nesten litt drøyt i forhold til veien.

Forklaringen er at også politiet syns det er spennende å kjøre fort. Tenk deg å sitte i den politibilen hele dagen, det må være rimelig kjedelig i lengden. Da er det gøy å kunne frese på innimellom for å huke sånne som deg.

 

Hva slags bil var det som stoppet deg, hadde den noen kjennetegn? Og hvor ble du stoppet?

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle har de nok gjort det riktig. Ble selv snittmålt til 69km/t i 50-sone, og de hadde ikke meg på tape før jeg så at de lå bak meg og jeg bremsa ned. (:D)De hadde 140km/t etter meg i en 80-sone for å ta meg igjen, så hvis de har mistanke om griskjøring, så har de nok hjemmel i loven for å gi gass.

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på om noen kjenner reglene for snittmåling for sivilbil med police pilot ?

 

ble snittmålt her om dagen nemlig, men lurer litt på om det politiet gjorde er holdbart.

 

- holder det at de kun er 1 mann i bilen?

- må de filme meg hele tida for å få målingen ?

 

var ikke noe grisekjøring eller noe forbikjøring eller noe sånt, fulgte til og med trafikken.

 

har de virkelig lov å vente lenge med å følge etter, for så å kjøre i OVER 151km/t for å ta oss igjen får så å stoppe meg (som lå bakerst av 3 biler) og gi meg bot for snitt på 102 i 80 sone ?

 

synes det er HELT sykt.

"vi kjører en værre fart en de andre for å gi de bot" ..

hvor er logikken ?

 

Ta det fra en som kan det:

 

1) Det holder å være én mann i bilen

2) De trenger ikke å filme deg i det hele tatt

3) Jeg trur faen ikke på at du fulgte trafikken i 102 km/t i 80-sona ;)

4) Hvordan forventer du at han skal ta deg igjen, dersom han ikke selv bryter fartsgrensa og kjører fortere enn deg? Det er derfor han har utrykningskjøretøy og ikke du...;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det fra en som kan det:

 

1) Det holder å være én mann i bilen

2) De trenger ikke å filme deg i det hele tatt

3) Jeg trur faen ikke på at du fulgte trafikken i 102 km/t i 80-sona ;)

4) Hvordan forventer du at han skal ta deg igjen, dersom han ikke selv bryter fartsgrensa og kjører fortere enn deg? Det er derfor han har utrykningskjøretøy og ikke du...;)

 

takk for info folkens..

 

joda:

 

1. ok, har hørt de må være 2 så lenge det ikke er video hvertfall.

2. ok, kan de fortsatt være 1 da ?

for da kan i teorien en politi bare si "joda HAN kjørte for fort."

3. joda, jeg fulgte faktisk trafikken :) hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg nok ligget i 110-120..

4. han hadde ikke trengt å "ta meg igjen" heller, han kunne fint lagt seg ut etter jeg passerte stedet litt tidligere. Men jøssenam : er da bedre at 1 bil kjører i 150 i trafikken en 3 i hundre..

 

for det er da ikke farta som dreper er det vel:P ?

 

og denne spesifikke politimann/ bil har vært av veien 2 ganger i siste tida. så vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for info folkens..

 

joda:

 

1. ok, har hørt de må være 2 så lenge det ikke er video hvertfall.

2. ok, kan de fortsatt være 1 da ?

for da kan i teorien en politi bare si "joda HAN kjørte for fort."

3. joda, jeg fulgte faktisk trafikken :) hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg nok ligget i 110-120..

4. han hadde ikke trengt å "ta meg igjen" heller, han kunne fint lagt seg ut etter jeg passerte stedet litt tidligere. Men jøssenam : er da bedre at 1 bil kjører i 150 i trafikken en 3 i hundre..

 

for det er da ikke farta som dreper er det vel:P ?

 

og denne spesifikke politimann/ bil har vært av veien 2 ganger i siste tida. så vet ikke helt jeg.

 

Ja, det holder uansett å være én mann i bilen.

 

Merkelig at han skulle gripe inn og stoppe bare deg, da, hvis alle andre kjørte like fort... Men men. Du kjørte jo for fort, så det er forsåvidt greit nok ;)

 

Du har helt rett, det er ikke farta som dreper, men sammenstøtet...hehe!

 

Hva er navnet på denne politimannen da? Hvor i Grenland holder du til?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare holde den j*vla fartsgrensa da? Er det så vanskelig? "Åh nei..jeg fulgte jo bare trafikken"... dårlig unnskyldning.

 

Beklager at jeg havnet på siden av temaet, men det er vist mange på forumet som hyler og skriker etter å ha blitt stoppet for å ha kjørt fort fort, noe som er så utrolig unødvendig.

 

Dessuten heter det ikke "snut", det heter "POLITI" :)

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg helt enig i at det er for sent å syte når du har kjørt for fort, noe enkelte unger her inne ikke tåler å høre... MEN jeg synes det er ekstremt viktig med bevisstgjøring av politiets metoder. Her for noen uker siden stod det en artikkel om en fra up som hadde ligget bak en bil i tre kvarter før han bestemte seg for å stoppe vedkommende. Husker ikke helt hva farten var, men det var ikke veldig mye for fort. Når forsvarer fikk se filmen fra up bilen viste det seg at up-bilen hadde vært oppe i 150 km for å ta igjen bilen (han fikk ikke kjørt forbi og "mistet" bilen er periode). Jeg ser ikke helt logikken i det. Selv om det er vg som er kilden til det her (og ikke alt som står der nødvendigvis er sant) syns jeg det ikke akkurat setter politiet i godt lys. Politiet i Norge har så stor tyngde ovenfor deg som privatperson i retten at det er viktig at disse utfører jobben sin på en god måte. Jeg synes generelt politiet har en del "usunne" fartskontroller. En strekning jeg kjører en del der det er en strekning med to felt og det eneste "trygge" stedet å kjøre forbi er det stedet de desidert står mest. Jeg synes faktsik det blir litt som å kreve inn penger til staten i stedet for å gjøre veiene trygge. Ligger du feks bak en lastebil (som ikke kommer til å greie 80 opp bakkene etterpå) "kan" du ikke kjøre i 80 forbi den midt i rushet, da får du garantert en bil på fangeren din og skaper stress for bilene bak.

 

som sagt, ingen forståelse for de som blir tatt og syter, men en bevisstgjøring av politiets arbeid er helt på sin plass i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg helt enig i at det er for sent å syte når du har kjørt for fort, noe enkelte unger her inne ikke tåler å høre... MEN jeg synes det er ekstremt viktig med bevisstgjøring av politiets metoder. Her for noen uker siden stod det en artikkel om en fra up som hadde ligget bak en bil i tre kvarter før han bestemte seg for å stoppe vedkommende. Husker ikke helt hva farten var, men det var ikke veldig mye for fort. Når forsvarer fikk se filmen fra up bilen viste det seg at up-bilen hadde vært oppe i 150 km for å ta igjen bilen (han fikk ikke kjørt forbi og "mistet" bilen er periode). Jeg ser ikke helt logikken i det. Selv om det er vg som er kilden til det her (og ikke alt som står der nødvendigvis er sant) syns jeg det ikke akkurat setter politiet i godt lys. Politiet i Norge har så stor tyngde ovenfor deg som privatperson i retten at det er viktig at disse utfører jobben sin på en god måte. Jeg synes generelt politiet har en del "usunne" fartskontroller. En strekning jeg kjører en del der det er en strekning med to felt og det eneste "trygge" stedet å kjøre forbi er det stedet de desidert står mest. Jeg synes faktsik det blir litt som å kreve inn penger til staten i stedet for å gjøre veiene trygge. Ligger du feks bak en lastebil (som ikke kommer til å greie 80 opp bakkene etterpå) "kan" du ikke kjøre i 80 forbi den midt i rushet, da får du garantert en bil på fangeren din og skaper stress for bilene bak.

 

som sagt, ingen forståelse for de som blir tatt og syter, men en bevisstgjøring av politiets arbeid er helt på sin plass i mine øyne.

 

Jeg er helt enig i det du sier. Noen idioter, som denne omtalte UP-karen, ødelegger for veldig mange, men det er heldigvis få som er så drøye som ham. Det er imidlertid ingen tvil om at det bør innføres som fast rutine at politibiler med én betjent i MÅ bruke kamera ved fartsmålinger og andre inngripener i trafikkbildet(det forutsetter at alle bilene får kamera).

 

Og de som hyler og bærer seg når de har driti seg ut, har ikke jeg heller særlig mye medlidenhet med...som noen kanskje har skjønt ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår