Gå til innhold

gshock

Bruker
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om gshock

  • Bursdag 03/21/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Grenland, Telemark

gshock's Achievements

  1. ingen som har et koffertlokk liggende ? kan evnt kjøpe et komplett koffertlokk.
  2. om noen har dette liggende, pakning og låseklips til låsesylinderen til koffertlokket på en sierra sedan så gjerne send en pm hvis det kan selges.
  3. Hei, undertegnede har akkurat anskaffet seg 94 modell grand cherokee limited og er stor fornøyd. Men er helt fersk på jeep ( akkurat konvertert ) så lurer på et par ting jeg håper noen har svaret på. 1. er det bare 1 oljesump ? ser det er 2 påfyllingsplasser på toppene. ( v8 ) 2. den "klatrer" veldig ved lav fart og igangsetting med sving på hjulene( testet på grus) , på asfalt føles det som det er noe som bremser i drivverket hvis jeg kan forklare det sånn. Den triller ikke i det hele tatt, og hører en sånn "skrape" lyd av noe slag for å beskrive den. Er det noe el-greier som styrer 4x4 fordelingen eller er alt mekanisk? alt er normalt ved rett frem kjøring.... 3. noen som har en bruker manual til salgs eller vet hvor jeg skal skaffe? takker for tips jeg kan sjekke..
  4. Ford Mondeo 1995 2l dohc selges. Er i daglig drift, men rusta har tatt den. Egner seg som delebil. selges kr 3500. (inkl vrakpant) Bra motor og mye bra deler. Eu godkjent og årsavgift betalt. Selges grunnet liten plass og tid til å fikse på den. ring Thomas på 90292934.
  5. hei folkens, håper noen har et godt tips til meg. SLiter med at bilen plutselig dør, er en dohc motor. Har skjedd en gang tidligere også, men skjedde også i dag. utarter seg slik: Kjører helt fint til jobb ( ca 15-20 minutt) , ingen tegn til problemer. kjørte ned til verkstedet i nærheten for etterkontroll, de kjører bilen inn, men ikke ut for å si det sånn. Den drar rundt på starteren helt fint, hører bensinpumpe releet starter, lukter bensin. Virker som det ikke er noe gnist. Stod i 2 timer istad og prøvde rense veivsensor kontakt, dra/bøye litt i ledninger osv, men fikk ikke start. Prøvde bytte coil når det skjedde sist også uten at det hjalp, men problemet forsvant av seg selv etter en dag mener jeg å huske. Noen som har hatt samme problemet eller har noen anelse om hva det kan være? Det er en 93 modell scorpio, men tok motoren fra en par og nitti sierra. Måtte koble om litt ledningsnett - men var jo bare dyser de sensoerene på motoren. veivsensor står på orginale ledningsnettet. takk for hjelp.
  6. Sierra sedan 4x4 cosworth selges. Hvit farge med sorte detaljer. godkjent ombygd hos BT i 2008, Eu OK juni 09, "330 chip", grønne dyser, 3" eksos fra turbo og ut, avbalansert og polert veiv, vektbalanserte råder og stempel. Stempel er "lommet" til ventiler og senket litt komp. Bunndel ble overhalt i 2008 (nye lager, ringer ble målt ok) Toppen ble tatt av i forrige uke for en status sjekk og lett overhaling (byttet alle ventiltetninger, planet topp, slipte ventiler) (alt dette er gjort at jon jamtvedt) så motor er relativt ny overhalt. 17" RS felger, 1 år gamle sommerdekk (nokian Z) 15" vinter, best å kontakte på mail gshocknet@hotmail.com, bilen er i grenland, telemark. prisant : 105 000,- pris kan diskuteres, vurderer alle bud.
  7. men i følge GP-4027 så står det vel faktisk at de kun kan ta fra deg lappen i en kort periode OM DET VAR FARE FOR ANDRE ? så om de er alene på en stor parkering og drar en snurrings så kan de ikke ta den. mener jeg leste dette, correct me if i'm wrong.
  8. Hei, noen som har et vognkortpå en 4x4 sierra cosworth ? trenger bare litt opplysninger om aksel vekt, eventuelt også typegodkjennings nr. BT skien er litt vrange gitt, takker for info
  9. Noen som har testet hvor mye det har å si med vekt på felger ? har lest litt at det kan ha mye å si på bla. akselerasjon, sparing av dempere osv ?
  10. noen som har vært borti følgende ? : fått luftet en del ser det ut til, MEN : - bilen gikk på tomgang lenge og vannet steg på tempen som normalt. gikk opp til O (i norm) da slo vi på vifta, men det ble liksom ikke kaldere på måler. Det var også da kald luft i varmeapparatet selv om jeg har nytt register. ruset bilen forsiktig, da kom varmen i apparatet og tempen begynte å synke. Termostaten åpnet og litt vann forsvant. - varmerunde 2 så blir motoren oppå O igjen, kommer noen luft bobler i tanken. vifta på og litt rus så synker tempen fint igjen. - runde 3 så ser alt normalt ut, sånn passe lunk i varmeapparatet (burde jo vært VARMT så det holdt) den holder seg på rett under normal temp (midten på måleren). stoppet motor, vannet i høyre slange fra radiator (sett forfra) er SINNSYKT varmt, toppen er ikke til å ta på, vannet i tanken er lunka, og ikke spess mye varme inni bilen. veldig tungstartet etter dette. noen som har hatt problemet ?
  11. Hei, legger inn denne for broder'n. Han har en primera p10 (lurer på om det er 96 modell) 1,6 SRI. har sliti litt med den bilen nå i det siste, etter at den stod stille i ca 2 uker. kort om problemet : etter at han kom hjem fra militæret, hentet skilt igjen osv så stoppet den plutselig å lade. ALT inni bilen sluttet også å virke (varseltrekant, blinklys, turteller, isntrumener, også baklys etc) Jeg målte bare max 3 volt ut fra dynamo. har gjort følgende : kjørte hans dynamo i benk - ladet 14v byttet dynamo, koblet over med startkabler fra min bil, prøvde å ta startkabler fra min bil uten hans batteri koblet til (da med alle kabler vekk fra dynamo for å utelukke feil - hjalp ikke) fikk så et tips om å gi strøm direkte fra pluss på batteri ned til ladelampe kabelen på dynamo for å "starte dynamo" (den litt minde sorte) - hjalp ikke. så tok broren min feil og ga strøm fra batteri ned på +ut fra dynamo- DA starten den å lade. men batterispenningen er fortsatt under 12. tar ikke imot lading liksom. Men når dynamo får en kickstart så virker plutselig front lys bedre, alt inni kommer på+baklys, varsel trekant, osv.. han sjekket med Nissan i skien, de sier det er en sikring. Har sjekket alle sikringer i motorrom, alle ser ut til å være ok (piper de med voltmeter) De sa at dynamoen trenger strøm hele tida for å lade, selv om det så ut til at den ladet ok når den fikk en liten "start-kick". Noen som har vært borti det samme, evnt har noen idé på hva det kan være? takker for all hjelp.
  12. Hei, legger inn denne for broder'n. Han har en primera p10 (lurer på om det er 96 modell) 1,6 SRI. har sliti litt med den bilen nå i det siste, etter at den stod stille i ca 2 uker. kort om problemet : etter at han kom hjem fra militæret, hentet skilt igjen osv så stoppet den plutselig å lade. ALT inni bilen sluttet også å virke (varseltrekant, blinklys, turteller, isntrumener, også baklys etc) Jeg målte bare max 3 volt ut fra dynamo. har gjort følgende : kjørte hans dynamo i benk - ladet 14v byttet dynamo, koblet over med startkabler fra min bil, prøvde å ta startkabler fra min bil uten hans batteri koblet til (da med alle kabler vekk fra dynamo for å utelukke feil - hjalp ikke) fikk så et tips om å gi strøm direkte fra pluss på batteri ned til ladelampe kabelen på dynamo for å "starte dynamo" (den litt minde sorte) - hjalp ikke. så tok broren min feil og ga strøm fra batteri ned på +ut fra dynamo- DA starten den å lade. men batterispenningen er fortsatt under 12. tar ikke imot lading liksom. Men når dynamo får en kickstart så virker plutselig front lys bedre, alt inni kommer på+baklys, varsel trekant, osv.. han sjekket med Nissan i skien, de sier det er en sikring. Har sjekket alle sikringer i motorrom, alle ser ut til å være ok (piper de med voltmeter) De sa at dynamoen trenger strøm hele tida for å lade, selv om det så ut til at den ladet ok når den fikk en liten "start-kick". Noen som har vært borti det samme, evnt har noen idé på hva det kan være? takker for all hjelp.
  13. Noen som vet dette? alltid hørt at hvis man leverer skilter før mars så slipper man med halv årsavgift, men man må skrape bilen for å slippe. ringte schtatens vegvesen i stad og de sa at sånn har det aldri vært ?
  14. takk for info folkens.. joda: 1. ok, har hørt de må være 2 så lenge det ikke er video hvertfall. 2. ok, kan de fortsatt være 1 da ? for da kan i teorien en politi bare si "joda HAN kjørte for fort." 3. joda, jeg fulgte faktisk trafikken :) hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg nok ligget i 110-120.. 4. han hadde ikke trengt å "ta meg igjen" heller, han kunne fint lagt seg ut etter jeg passerte stedet litt tidligere. Men jøssenam : er da bedre at 1 bil kjører i 150 i trafikken en 3 i hundre.. for det er da ikke farta som dreper er det vel:P ? og denne spesifikke politimann/ bil har vært av veien 2 ganger i siste tida. så vet ikke helt jeg.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår