Gå til innhold

gjennomsnittsmåling, regler for politi ?

Ranger emnet


gshock

Anbefalte innlegg

  • 2 years later...
  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det greiene med at de skal være to er det faktisk noe i, problemet er at en offentlig tjenestemann teller som to sivile vitner. Defor har de mer å si enn deg.

 

Jeg syns Politiet har blitt veldig slue og sleipe, rett og slett ufordragelige.

Her for litt siden kom jeg på ei slette, øde i 70-sona. Langt bak meg kommer en bil, uten xenonlys faktisk, i ei sabla fart, jeg ga på noe, for regna med det ikke var politi og liker ikke å bli forbikjørt.

At den bilen hadde langt over 150 er det ikke tvil om.

 

De tok meg på speedometermåling, og jeg sa at jeg hadde ca 100, vet jeg hadde mere, hadde vel rundt 120. Etter litt prating slipper jeg unna med akkurat under grensa for beslag, spør hvor mye de liksom hadde målt meg til, og han sa 145, da sa jeg ifra at det hadde jeg ihvertfall ikke.

Men det var ingen tvil om at jeg ikke holdt fartsgrensa mi, og det gadd jeg ikke nekte på en gang.

 

 

Jeg syns ikke det er riktig at de skal kunne kjøre som de vil, jeg kjørte vel i 80-90 der før de kom.

Og jeg syter ikke over at jeg ble tatt, men måten de gjør det på.'

 

Er det noe i at politiet ikke har lov å gjemme seg?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er et par spørsmål jeg bare må stille når jeg leser gjennom her..

 

1. Hvorfor måtte politiet opp i 150 for å ta igjen trådstarter, når han ikke hadde "mer" enn 102? Om dem lå litt bak og filmet/målte/whatever, skulle det vel holde greit å gi noen glimt i blålysa og komme litt innpå så burde ærverdige trådstarter ta hintet og slakke opp. Bør ikke være nødvendig med OVER 151 (sitat) for å ta ham igjen da. Hvilket bringer oss over på neste spm..

 

2. Hvordan i innerste hel-heimen kan trådstarter vite at UP'n måtte opp i 150 for å ta ham igjen?

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg syter ikke over at jeg ble tatt, men måten de gjør det på.'

 

Men du syter over at du ikke liker å bli forbikjørt, og ga på når en tulling så ut til å ta deg igjen?

 

Kom igjen da..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ble tatt, så har politiet tatt video av kjøringen, og fulgte etter meg i nærme 5000 meter, men politiet ble avbrytet av en annen bil, og den bilen sto lenge foran politi bilen, og for at politiet skulle ta meg igjen ga han på som faen, så tok han meg igjen, så sier politiet at jeg hadde snitt fart på 149, og jeg kjørte aldri over 125 km i timen, hvor riktig er den dømmingen.

Vw Polo 86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktige setningen her er: "Jeg lå som nr 3". De trenger ikke ta den som ligger først hvis han ikke gjør noe annet enn å ligge fremst, de vil sette et eksempel og da er du som ligger bakerst best egnet grunnet at deg kan de se hele tiden og få et mer nøyaktig start/stopp-punkt for måling. Det var det han som stoppet meg ved Svarstad sa da jeg argumenterte med at jeg lå bakerst, han kjørte dessuten uniformert og siden jeg så han var jeg også litt på vakt.... BTW: De sivile S80 som kjører rundt i Grenland har aktiv radar i bilen, varsler'n min skriker besatt hver gang de ligger bak meg, gir utslag på ca 150 m avstand og det er ikke parkeringsradaren den reagerer på (har testet det med taxi'n).

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ble tatt, så har politiet tatt video av kjøringen, og fulgte etter meg i nærme 5000 meter, men politiet ble avbrytet av en annen bil, og den bilen sto lenge foran politi bilen, og for at politiet skulle ta meg igjen ga han på som faen, så tok han meg igjen, så sier politiet at jeg hadde snitt fart på 149, og jeg kjørte aldri over 125 km i timen, hvor riktig er den dømmingen.

 

Feil etter min mening, høres ut som om han mente din reelle fart var så mye men uten skikkelig måling på det du gjorde mens han var parkert bak en annen bil, kan han sikkert ikke ta deg for mer enn ca 15-20 km/t over grensa..

Endret av Hjernen

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du syter over at du ikke liker å bli forbikjørt, og ga på når en tulling så ut til å ta deg igjen?

 

Kom igjen da..

 

Kom igjen hva da?

 

Har aldri påstått at jeg var uskyldig, men at politiet kan holde på slik når man i utgangspunktet kjører fint.

 

Legger også vekt på at kjøringa mi var på en relativt øde langstrekke, med god oversikt, der de har satt idiotfartsgrensa på 70.

 

Kjøringa pågikk 1 km fra kommunegrensa dere ser og til litt før det begynte å svinge på høyresida av kartet der, politiet så jeg fra svingen ved kommunegrensa, men så ikke at det var dem før jeg nærma meg enden av sletta....

 

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=grl2mJtWN9QgQj6UKs#lat%3D6584550.40757%26lon%3D508107.81396%26zoom%3D13%26layers%3DB0000%26poi%3Dtrafikk%26route%3Da_10000133431%26route%3Da_10000014280%26routeType%3Dfastest%26tab%3Droute

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, politiet må kanskje gjøre sånt for å få plukket ut de som fortjener det.

 

Idiotfartsgrense ja. Da er det jo lov.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår