Gå til innhold

gjennomsnittsmåling, regler for politi ?

Ranger emnet


gshock

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det eneste jeg reagerer på i disse sakene er hvordan politiet UUNIFORMERT og uten varslingsutstyr forfølger biler i høy fart for å kunne fartsmåle dem...

 

en sivil politibil uten blålys er like farlig som en hvilken som helst annen bil i høye hastigheter, og når man ser på det faktum at de som fører disse bilene er ansatt i den jobben kun for å trygge trafikkbildet vil jeg si at metodene virker litt mot sin hensikt...

 

det er noe med at målet ikke alltid forhelliger midlene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg ble tatt, så har politiet tatt video av kjøringen, og fulgte etter meg i nærme 5000 meter, men politiet ble avbrytet av en annen bil, og den bilen sto lenge foran politi bilen, og for at politiet skulle ta meg igjen ga han på som faen, så tok han meg igjen, så sier politiet at jeg hadde snitt fart på 149, og jeg kjørte aldri over 125 km i timen, hvor riktig er den dømmingen.

 

hos meg hadde ikke politiet film og jeg hadde heller ikke sett dem i speilet en eneste gang (og de målte meg over 3600meter) og dem stoppa meg heller ikke der de sa de stoppa meg i retten...

jeg ble målt til 119 i 80 sona når jeg lå i 110 på gps og 120 på speedo var aldri over 120 på speedo!

 

jeg tror rett og slett at de har ventet til dem viste jeg var et stykke unna og så startet "målingen" sin for så å kjøre noe helt sykt for å ta meg igjen...

 

jeg lå da i 120 på speedo som igjen var 110 på gps når dem tok meg igjen og de må ihvertfall ha tatt meg igjen i 200 for de kom så fort at det så ut som jeg sto stille...

 

den målingen som de utførte på meg var iallefall bare tull og jeg ble møtt av to kvalme politimenn som bare koste seg over at de hadde tatt lappen min... de presterte til og med å si i retten at når dem hørte meg og så meg kjøre forbi bestemte dem seg for å ta meg...

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerer på i disse sakene er hvordan politiet UUNIFORMERT og uten varslingsutstyr forfølger biler i høy fart for å kunne fartsmåle dem...

 

en sivil politibil uten blålys er like farlig som en hvilken som helst annen bil i høye hastigheter, og når man ser på det faktum at de som fører disse bilene er ansatt i den jobben kun for å trygge trafikkbildet vil jeg si at metodene virker litt mot sin hensikt...

 

Nå er det faktisk slik at disse sjåførene må gjennom ganske mye trening og opplæring. Makan til rotur…

 

jeg tror rett og slett at de har ventet til dem viste jeg var et stykke unna og så startet "målingen" sin for så å kjøre noe helt sykt for å ta meg igjen...

Les litt mer om gjennomsnittmåling du.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk slik at disse sjåførene må gjennom ganske mye trening og opplæring. Makan til rotur…

 

Joda, opplæringen DE skal igjennom er grei nok, men så langt jeg vet kan ingen læres opp i hvordan andre reagerer.

Jeg synes fortsatt måten politiet håndterer dette på er svært skjerpende og uforsvarlig

 

hehe:)trenger ikke ro gitt:) har aldri blitt stoppa til tross for at jeg kjører over 40 000 km i året....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk slik at disse sjåførene må gjennom ganske mye trening og opplæring.

 

Så om jeg da har sertifisering for utrykknings kjøring, samt kan vise til masse erfaring på banekjøring etc etc.

Dette vil jo uansett ikke retferdigjøre at jeg kan kjøre for fort.

Er jo nettop derfor man har saftblander og sirene, for å si ifra om at her kjører jeg fort/uvanlig.

 

De 2 nestenulykkene jeg har hatt har begge vært innblandet med sivilbil uten saftblanderen på i høy fart.

I mine øyne er det uforsvarlig uansett om man er politi å kjøre for fort uten varsling.

 

 

Politiet bruker jo mange andre metoder som er mye mer risikabelt til å fakke folk i gjennomsnittsmålinger.

Har selv hatt politiet så nærme ræva på bilen min at jeg ikke kunne se frontlysa dems, svingte frem og tilbake og blinka med fjernlysa bare for å "erte" opp til villmannskjøring.

 

Har også hatt sivilbil bak meg midt på mørkeste natta og dem kjørte uten noe form for lys på, kanskje så jeg ikke skulle se dem?

 

Jeg sitter på maaaange saftige historier da halve slekta jobber for onkel, men skal spare dere for dem og heller si at dobbelmoralen på den skuta der finner du ikke mange andre steder. :coplight

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bruker jo mange andre metoder som er mye mer risikabelt til å fakke folk i gjennomsnittsmålinger.

Har selv hatt politiet så nærme ræva på bilen min at jeg ikke kunne se frontlysa dems, svingte frem og tilbake og blinka med fjernlysa bare for å "erte" opp til villmannskjøring.

 

Den der kjenner jeg til.

Jeg vart så lei til slutt at jeg bare kjørte til sides og der kjører bilen forbi meg og passerer ett par biler før den forsvinner.

Politiet er sjuke i hodet av å til BARE for å skrive ut ei bot.

GT: Ole Stensrud

Bare add så tar vi en kamp, Er med på alt :)

 

 

Det er ikke farten som dreper!, det er hvor fort man stopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får bare bråbremse, har dem ikke nok avstand til å stoppe ligger dem for nært.

Den skal ligge 3 sekunder bak om jeg ikke husker feil.

 

Men dem er jo politi, dem greier sikkert snike seg unna.

 

Bråbremser du slenger dem §3 i trynet ditt og pluttselig sitter du der uten lappen kan jeg tenke.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråbremser du slenger dem §3 i trynet ditt og pluttselig sitter du der uten lappen kan jeg tenke.
Ja, du har et poeng der, dog er vel ikke politiet helt uskyldige når det gjelder §3, menmen, hva kan man egentlig gjøre mot politiet uten vitner og bevis.. :P

Nei, man kan sikkert iritere dem ved å følge reglene ihvertfal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke slik at UANSETT hva som har skjedd, så er det bilen bak som har skylda i en påkjørsel på bilen foran? da kan man dra katte-over-veien-svaret og de ikke klarer å bevise at man lyver?!

 

Jeg har ikke peiling, derfor jeg spør.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg da har sertifisering for utrykknings kjøring, samt kan vise til masse erfaring på banekjøring etc etc.

Dette vil jo uansett ikke retferdigjøre at jeg kan kjøre for fort.

Er jo nettop derfor man har saftblander og sirene, for å si ifra om at her kjører jeg fort/uvanlig.

 

my point excactly..

 

De 2 nestenulykkene jeg har hatt har begge vært innblandet med sivilbil uten saftblanderen på i høy fart.

I mine øyne er det uforsvarlig uansett om man er politi å kjøre for fort uten varsling.

 

Jeg anser det vel som mer uansvarlig av noen som har som jobb å trygge trafikken å sette andres liv og helse på spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår