Gå til innhold

Funker det med senkefjærer og vanlige gassdempere?

Ranger emnet


Rassa

Anbefalte innlegg

60mm! 60/60 eller 60/40? Kan du ha noen andre i bilen utenom deg, hehe?

 

 

Mvh

Erik

 

60-60. til vento turbodiesel. blei lav å fin, men subber littegrann i innerskjerma når du legger helt om. det er ett lite stuk på den fortsatt så er ingen problem med folk baki. har akkurat kjøpt den, så vet ikke åssen det blir med felger, for nå er det kun stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 205/40-17 på min Vento, så nøyer meg nok med 40/40 senk. 60/60 hørtes mye ut, men kanskje det bare er meg, hehe. Tror nok det vil subbe mye med 17" iallefall.

 

Justerbart har jeg vel nesten slått fra meg, selvom jeg kommer over disse på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Supersport-Coilover-Kit-VW-Golf-Jetta-MK3-3-Corrado-VR6_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33586QQihZ019QQitemZ290168126569QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

 

 

MVh

Erik

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 205/40-17 på min Vento, så nøyer meg nok med 40/40 senk. 60/60 hørtes mye ut, men kanskje det bare er meg, hehe. Tror nok det vil subbe mye med 17" iallefall.

 

Justerbart har jeg vel nesten slått fra meg, selvom jeg kommer over disse på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Supersport-Coilover-Kit-VW-Golf-Jetta-MK3-3-Corrado-VR6_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33586QQihZ019QQitemZ290168126569QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

 

 

MVh

Erik

 

Jeg kjører med 215/40-17 og 60/60 senk. Subber bare litt bak pga tungt annlegg. Og da har jeg orginale dempere fra CLen

2009 Audi A4 TDIQ

2000 BMW 320Ci

1994 VW Vento VR6 (Hugget)

1986 VW Golf VR6 (Solgt)

1994 Vw Vento 1,8 CL (1,8 G60)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått for 40/40..

Jeg hadde 40/40 Supersport sett på 3`er Golfen min, og den så lavere ut bak en foran, dette fordi hjulbuene er lavere bak.

I tillegg vil fjærene sige litt med årene, på et justerbart kan du kompensere for dette..

 

Hvis du kjøper deg et billig, men Tüv godkjent justerbart sett så kan jeg garantere deg at du ikke blir misfornøyd.

Du får muligheten til å justere akkurat så høyt som du vil ha det, du kan sette bilen på et helt slett underlag og måle i alle fire hjørnene slik at alt blir rett og fint.

 

Enten det eller et 60/40 sett:)

Hvis du absolutt skal ha 40/40 så kost på deg et sett senkeskåler på 15mm, da får du det rette "stuket":)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig allerede bestilt 40/40:) Så et bilde av en på finn.no med 40/40 senk og det syntes jeg så tiltrekkelig ut etter mine ønsker og behov. Så får vi se hvordan det blir:). Skal legge ut et bilde med resultatet når det omsider blir montert (sikkert i slutten av måneden).

 

Så med senkeskåler blir det mer 55/40 senk da? HVor mye koster senkeskåler isåfall?

 

 

Mvh

Erik

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen.

 

 

Etter mye kluss med bestillingen av det komplette senkesettet fra senk.no, kan det fort se ut som jeg overhodet ikke har noen intensjoner om å benytte meg av deres tjenester.

 

Dette kombinert med at jeg fikk noen ekstra penger igjen på skatten nylig så er det godt mulig jeg går for justerbart likevel:)

 

ER dette isåfall best å kjøpe fra Ebay eller bare bestille fra eyecandy? Benytter USA seg og av TUV merking?

 

 

Mvh

Erik

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E merke ha jeg ikke hørt om. Vet de godtar CE merking på lykter. Men skal du ha godkjent senk i Norge må du ha TUV. Ta råd fra meg, gå for justerbart. Prøvd med 40/40 på vento min det ser helt jævli ut. Ser ut som du drar campingvogn fra dag en, helt feil stuk på en bil spørr du meg.

Nei kjøp heller et justerbart, og kjøp det selv på ebay. Sparer masse penger. Jeg kjøpt kw type II og spart vel 4-5 tusen på kjøpe fra ebay. Så stikk på ebay.de og søk på gewindfahrewerk.

Angrer at sløs bort penger på faste senk først og ikke putta penger i justerbart første gang.

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ja jeg liker ikke å sløse vekk penger.

 

Eneste jeg lurer litt på, for hver gang man justerer på demperene, må man ha hjulstillingskontroll?

 

 

Hadde økonomisk sett vært enda gunstigere å bestille fra USA siden dollaren ligger på rekordlave 5,41. skal se hva jeg finner, senk.no holder jeg meg langt unna.

 

 

Mvh

Erik

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - ja jeg liker ikke å sløse vekk penger.

 

Eneste jeg lurer litt på, for hver gang man justerer på demperene, må man ha hjulstillingskontroll?

 

 

Hadde økonomisk sett vært enda gunstigere å bestille fra USA siden dollaren ligger på rekordlave 5,41. skal se hva jeg finner, senk.no holder jeg meg langt unna.

 

 

Mvh

Erik

 

 

jeg lurer også på og kjøpe meg justerbart...men jeg handler fra senk.no;)

jeg også skulle gjerne likt å vissst om man må på hjulstillinhskontroll hvergang man skrur litt på settet??

-MartaRacing-

 

Low and slow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også skulle gjerne likt å vissst om man må på hjulstillinhskontroll hvergang man skrur litt på settet??

 

Du MÅ ikke ta hjulstillingskontroll, men hver gang du justerer høyden på settet forandrer du også på hjulvinklene til en viss grad. Så egentlig burde du ta kontroll hver gang ja, for å slippe unødvendig dekkslitasje, sporing osv..

 

Tipper 99,9% av dem som justerer ofte driter i å kontrollere/justere hjulvinkler..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Han som tar forstillingskontrollen på mine biler gjør det slik at jeg kan justere opp og ned en god del uten at ting vil stå heilt i hockey.Men da mener jeg ikke at man har bilen 30mm og skrur den ned til 80mm uten å ta forstillings kontroll.Jeg kunne stille innenfor en viss margin uten noe problem.Hadde som regel bittelitt forskjellig oppsett til både bane kjøring eller på utstilling. Få deg justerbart. Kommer garantert ikke til å angre:)

74 Mod Golf 1

65 Mod T1 Boble

 

73 Mod T3 Variant X

84 Mod Polo Derby X

86 Mod "Racetech" Caddyen X

86 Mod Golf 2 "vinterbil" X

93 Mod Golf 3 GTI 16V X

91 Mod Corrado Vr6 X

99 Mod Golf GTI 20V Turbo X

 

http://www.algard-gatebilklubb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke ta hjulstillingskontroll, men hver gang du justerer høyden på settet forandrer du også på hjulvinklene til en viss grad. Så egentlig burde du ta kontroll hver gang ja, for å slippe unødvendig dekkslitasje, sporing osv..

 

Tipper 99,9% av dem som justerer ofte driter i å kontrollere/justere hjulvinkler..

 

takker for svar;)

-MartaRacing-

 

Low and slow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Han som tar forstillingskontrollen på mine biler gjør det slik at jeg kan justere opp og ned en god del uten at ting vil stå heilt i hockey.Men da mener jeg ikke at man har bilen 30mm og skrur den ned til 80mm uten å ta forstillings kontroll.Jeg kunne stille innenfor en viss margin uten noe problem.Hadde som regel bittelitt forskjellig oppsett til både bane kjøring eller på utstilling. Få deg justerbart. Kommer garantert ikke til å angre:)

 

takker for svar!

-MartaRacing-

 

Low and slow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår