Gå til innhold

Funker det med senkefjærer og vanlige gassdempere?

Ranger emnet


Rassa

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Tiden er kommet for å bytte dempere på min Vento. Ettersom den er ganske så myk, så har jeg lyst på noen litt lavere og stivere fjærer.

 

Har tilbud fra NBS på noen Weitec fjærer som senker 40mm, sammen med noen sachs gassdemepere. totalprisen blir da 4045,- + frakt. Ifølge alle stedene jeg har snakket med funker det bra med vanlige gassdempere og de nevnte fjærene. De vil ikke synke sammen med en gang disse demperene da?

 

 

 

Mvh

Rassa

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann.

 

Tiden er kommet for å bytte dempere på min Vento. Ettersom den er ganske så myk, så har jeg lyst på noen litt lavere og stivere fjærer.

 

Har tilbud fra NBS på noen Weitec fjærer som senker 40mm, sammen med noen sachs gassdemepere. totalprisen blir da 4045,- + frakt. Ifølge alle stedene jeg har snakket med funker det bra med vanlige gassdempere og de nevnte fjærene. De vil ikke synke sammen med en gang disse demperene da?

 

 

 

Mvh

Rassa

 

 

kjøp deg justerbart senkesett får det fra 3500kr og oppover vis du bestiller fra ebay. og fra ca 5000kr i norge.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nye gassdempere og senkesett er ikke å anbefalle?

 

Ja justerbart hadde ikke vært så dumt:), eneste som er litt dumt er at du må ha hjulstillingskontroll hvergang du justerer på det.

Er vel litt varierende kvalitet på de billigste settene og?

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg vil ikkje anbefale deg og kjøpe forskjellige dempere og fjærer, gå inn på SENK.NO utrulig go side.. gode priser, kjøp der.

Eg skal kjøpe derfrå nå til min jetta 2 :)

Og du trenger ikkje justerbart, det er ikkje ofte du kommer til og ta op heile bilen din for og justere det alikavell, vis ikkje du driver med kjøring på bane..

 

Mvh Christer :)

Jetta 2 89 mod

jetta 2 87 mod (delebil)

Volvo 240 b23 (herjebil)

Golf 2 89 mod ( nesten vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk.no var virkelig en bra side!

 

Har de dyr frakt? Ellers var jo prisene gunstige:)

 

Går nok for noe fast senking, men dog moderat sånn at jeg kan forsere fartsdumper på en noenlunde normal måte;) Da er vel 40/40 senk fornuftig? Men de hadde bare Weitec sett til min Vento. Er det det du kjøper til din bil? Bedre med Senkesett og sportsdempere fra weitec enn senkefjærer fra KW og gassdempere?

 

Banekjøring er det dårlig med. Eneste mål med senkingen er at den ikke skal krenge så mye:)

 

Mvh

Erik

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan senke bilen din opptil 40 mm med orginale dempere. Over 40 mm så bør du gå til innkjøp av nye dempere som er egnet for senking over dette. Men jeg ville anbefalt deg justerbart. 10 ganger raskere og montere, du har mulighet til å justere bilen din akkurat slik du vil ha den, bedre kjøre egenskaper. Jeg ville absolutt gått for justerbart. Det får du billig hos Eyecandy racing, Autospar.no ( Ikke å anbefale, Lang leveringstid:)) eller på senk.no. Prisene ligger på rundt 3500 opptil 5000 for et billig sett som fungerer mer enn godt nok. Om du kjøper Cobra sitt billig sett,Vmax eller jom, så er det samme suppa alt i sammen.

74 Mod Golf 1

65 Mod T1 Boble

 

73 Mod T3 Variant X

84 Mod Polo Derby X

86 Mod "Racetech" Caddyen X

86 Mod Golf 2 "vinterbil" X

93 Mod Golf 3 GTI 16V X

91 Mod Corrado Vr6 X

99 Mod Golf GTI 20V Turbo X

 

http://www.algard-gatebilklubb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60mm! 60/60 eller 60/40? Kan du ha noen andre i bilen utenom deg, hehe?

 

Blir nok sikkert "bare" 40/40 på meg. Ønsker å kunne forsere de mange fartsdumpene relativt normalt. Kan slenge ut et bilde når monteringen og resultatet er klart:)

 

 

Mvh

Erik

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at man kan ikke senke en Vento eller Golf 3 mer enn 80mm. Da slår drivakslingen i karosseriet på passasjer siden. Knekker fort akslinger på dette. Men kapper du vekk i karosseriet så er det ingen problem. Senkesett til golf 3 og vento er stort sett det samme når det gjelder justerbart. Men senkefjærer varierer det veldig. Der går det på motorstørrelse, vekt og litt sånn.

KJØP JUSTERBART Å BLI FERDIG MED DET:)

74 Mod Golf 1

65 Mod T1 Boble

 

73 Mod T3 Variant X

84 Mod Polo Derby X

86 Mod "Racetech" Caddyen X

86 Mod Golf 2 "vinterbil" X

93 Mod Golf 3 GTI 16V X

91 Mod Corrado Vr6 X

99 Mod Golf GTI 20V Turbo X

 

http://www.algard-gatebilklubb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår