ChrML Skrevet Mai 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Skal du ha det "strøkent" setter du bilen bort til en proff.. men du kan få det relativt bra til selv med en god lakkrens og en god ripefjerner. Biltema har en grei D/A polermaskin til noen hundrelapper, dersom du ikke vil gjøre jobben for hånd. Legg i litt penger til skikkelige poleringsputer, så får du bedre resultat. Vet også at Meguiar's har en egen (dyrere) D/A-maskin, men denne fant jeg ikke i farten. Du kan jo eventuelt sende en mail til godkjemi.com og høre hva de skal ha for en slik, jeg tror de har utgaven med "norsk" 230V-kontakt. Mener du for eksempel et firma som: http://www.hoffbilpleie.no/2.html ? Ser de gjør lakkrens og polering for 2000 kr. Fjernes/rubbes ripene vekk da eller blir de bare "fyllt" og dukker opp igjen etter noen uker? Er teflonbehandling bra forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mompen Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 :yummy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Mener du for eksempel et firma som: http://www.hoffbilpleie.no/2.html ? Ser de gjør lakkrens og polering for 2000 kr. Fjernes/rubbes ripene vekk da eller blir de bare "fyllt" og dukker opp igjen etter noen uker? Er teflonbehandling bra forresten? Hvis man renser lakken og bruker en polering som sliper, så vil ripene forsvinne for godt. (helt til du får noen nye sef.) Du får noe som heter "Color Magic" eller lignende som du får kjøpt i forskjellige farger. Dette er en slags polering med farge, som legger seg nedi ripene og fyller de ut. Når denne poløeringen forsvinner (noe den garantert vil gjøre) så vil ripene bli synlig igjen. Jeg regner ikke med at det er noen oppegående bilpleiere som bruker denne metoden i dag. Når det gjelder teflonbehandling er det mange delte meninger om det... men personlig så ville jeg ikke brukt 4.000 kr. eller mer på dette. Legg heller pengene i bilpleiemidler som skikkelig bilshampoo, carnuba vox, og annet snack og sørg for å hold bilen gjevnlig ren og blank. Halve morroa er jo å vakse bilen! :) Dessuten så er det mange som lover gull og grønne skoger over holdbarhet på såkalte forseglinger. Men i praksis så vil du komme bedre og billigere ut ved å vaske bilen din gjevnlig, samt gi den en voksbehandling 4-5 ganger i året. Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Mr.C fra Bergen GatebilKlubb tok en skikkelig overhaling på lakken min. Den så helt inforjævlig ut da eg kjøpte den og hadde ikke skillzene til å redde lakken. Quoter hele prosessen hans eg ;): Yess... Jeg fikk denne levert i morges, og gjett om jeg så for meg en makeover her da... Her følger før vask bilder Så har vi inspeksjonen da, vær obs på sterke bilder (18 års aldersgrense) Ja, sånn var hele bilen... Her var det nok å ta seg til. Ryktet på gaten sa at japselakk var myk. Jeg håpet på det, og tok fatt en hvit LCC pute og Optimum Polish... Her har vi noen bilder som viser etter 2 runder med den komboen... Videre følger en haug bilder med upolerte og polerte paneler... Tror ikke jeg trenger å kommentere hva som er hva! :P Listen: HT-vask NXT Shampoo 2 bøtter Chenille Mitt Megs Quik Clay Optimum NO-rinse + vann som clay lube Optimum Polish Hvit LCC pute MG21 DP Max Wax Black again Endurance Gloss NXT Glass cleaner Her er litt helhets bilder av bilen etterpå :) Jeg prøvde også hvit pute og Optimum Compound, men den fjernet ikke noe mer. Dessverre så var det litt riper igjen her og der, men jeg kunne ikke få noe mer ut av lakken. Lakken var i tillegg tynn! WTF?? Uansett, så har vi her da mitt ferdige resultat. Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Fikk inn et eksemplar av en 93 modell mercedes E klasse som ikke akkurat har vært bortskjemt med bilpleie oppgjennom tiden, eieren er såppas gla i bilen sin at han ba meg gjøre va jeg kunne, bare den ble fin:) Så da brukte jeg 10.5t på dette: Jeg brukte: Wash mitt x2 Bøtte med gritguard Amazing Roll Off CG cw+g Ricardo clay m lube MG #86 m orange light cutting pad Menzerna PO 106FF m white polishing pad Jetseal 109 DP Maxwax CG 50/50 Bilder før, underveis og etter:) Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrML Skrevet Mai 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2008 Okay, takker for svara GigaFlow :). Da skal jeg ta turen innom en proff å få renset lakken min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Polerte omegan i dag Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiddiboy Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg ønsker å bli kvitt "swirls" i lakken på bilen. Hvordan skal jeg går frem? Hvilke produkter må jeg ha for et brukbart resultat? Hvor kan jeg kjøpe dette i Norge? Har lest hele denne tråden og er nå hjernevasket! Sinnsykt mye rå før og etter bilder her! Imponerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg ønsker å bli kvitt "swirls" i lakken på bilen.Hvordan skal jeg går frem? Hvilke produkter må jeg ha for et brukbart resultat? Hvor kan jeg kjøpe dette i Norge? Har lest hele denne tråden og er nå hjernevasket! Sinnsykt mye rå før og etter bilder her! Imponerende. Du kan jo lese litt her.. http://www.detailersclub.no/forum/index.php? Bra nettbutikk.. http://www.scandicshine.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bytter Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Avensis 03 mod brukte meguiars 3-step.5 timers arbeid plus en øm skulder! Har ingen "før" bilder men her er ivertfall "etter" bilder! Synes resultatet ble bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-230f Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Nesten sommer klar bil, mangler den siste finishen. Kommer når tida strekker til :) sommer blank og fin... Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 I går maskin polerte jeg den, rubbet den opp også så polerte over igjen Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Juni 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2008 Vasket og polert bilen -Avfetting -Shampoovask -Fjernet riper -Polert med NTX 2.0 FØR: ETTER: Noen Swirls igjen :/ Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stjernstedt Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Hei. Har levert bilen min hos Scandicshine for å få polert og vokset bilen. Resultatet var veldig bra, gutta hos scandicshine er flinke og hyggelige. Legger ved en link der scandicshine har laget en tråd om jobben! MANGE bilder 8) http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=628 Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 min en jeg tok for en kompis å en til :P Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg