Gå til innhold

Polert bil? La oss få se!

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye før og etter bilder, men bilen hadde aldrig vert polert etter lakkering for vel to år siden.

 

Når jeg hentet den så den slik ut:

 

DSC01851.jpg

 

DSC01852.jpg

 

 

Så tok jeg en runde med AutoGlym Intensive Tar Remover, Paint Renovator, Super Reshin polish og Extra Gloss Protection (visste ikke bedre da...)

 

Da ble den sånn:

 

M319.jpg

 

M323.jpg

 

 

Så tok jeg til vett og fikk tak i Meguiars's Deep Crystal System et tre steg polering system. Der det er Paint Cleaner, Polish og Carnauba Wax. Begynte å bruke Meguiar's sine applicator pads og microfiber klut for fjerning av produktet.

 

Så da jeg tok den ut en søndag her i for noen uker siden så den slik ut:

 

M3121.jpg

 

M3122.jpg

 

M3124.jpg

 

 

Har og et spørsmål, hvilken Meguiar's shampoo skal jeg bruke som vedlikehold av voksen? Må snart kjøpe siden sesongen snart starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det en org. m3 sweet. er den lakket opp i samme farge som orginal eller er det ny ferge. fine felger, fin bil, og nydelig lakk, blank og fin..

 

Orginal M3 ja, fargen er ikke orginal M3 men Avusblau pearl. Felgene er så som så, skulle vert pusset opp.

 

Tror jeg kjøper Gold Class jeg da, noe mer jeg bør kjøpe som et "must"?

 

Da har pappa vert på BilXtra og handlet litt snop for meg. Ble kjøpt inn NXT Car Wash, Watermagnet og Quik Clay. Ble jo 750 spenn det:) De hadde selfølgelig ikke Gold Class shampoo & conditioner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er ikke så møkkete at dritten lager striper. Felgbørsten til AutoGlym laget striper i mine felger, er det så vanskelig å svelge!? Og det er ikke nødvendig med en felgbørste heller, for det funker fint med svamp. End of discussion.

 

Har man felger med mange eiker, kan det vanskelig å komme til. Da funker kun en god felgbørste som EZ brush + at det kommer til bak felgen. End of discussion:boxers :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var det et snev av vår i luften, og unge lovende klarte ikke å dy seg.

 

Småtten ble påkledd og kastet ned på lekeplassen mens jeg rolig og behersket fant fram:

Gritguard bøtten, høyttrykksspyleren,Kcl Micro Royal Avfetting(kjempebra avfetting),Clean Plus Felgrens(overraskende god faktisk), Nxt Tech wash, vaskehanske,Dehydrator Drying Towel, Riccardo Clay,Mg quick detailer,Hitachi maskinen, hvit lc pad,Mg80,Co maskin,Cyclo pads, CG jetseal, og Dp maxwax.

 

Begynte med å avfette bilen og ta felgrens på de utrolig stygge vinterfelgene mine.

Spylte godt av bilen og vasket fra topp til tå med grønn mitt fra scandic og Nxt Tech wash.

Tørket deretter bilen med Dehydrator towel og Clayet panseret med riccardo Clay og Mg Quick detailer.

Polerete over panseret med Mg 80 på hvit Lc ccs pad på Hitachi maskinen min bare for å teste maskinen og paddene fra Lc.

Maskinen svarte til alle forventninger, vil faktisk si at den er fullt på høyde med om ikke bedre enn makita sin.

 

Paddene fra Lc var helt grei, men liker Megs sine bedre. Selv om Lc sine er mer "value for money".

 

La deretter på et lag med Jetseal og gikk og lekte litt med småtten mens det tørket.

Testet også Co maskinen med Cyclo pads, men tror ikke det er noe som kommer til å bli mye brukt. Syns den var knotete og operere så la bare på et lag med Jetseal med den før jeg pakket den vekk igjen.

Tok av Jetseal og gikk og lekte litt mer med småtten. Hun ville disse.(huske for de som ikke kan Bergens dialekt).

Tok så av jetseal igjen for andre gang (gikk og lekte med småtten) og la så på et tynt lag med Dp maxwax over hele bilen.

Ble fint og blankt ja men må nok ta meg en runde over hele bilen med maskinen og mg80 når det blir litt varmere i været.

 

Etter Bilder:

 

 

310308002.jpg

 

310308001.jpg

Meguiars :) En bil og du er hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår