Gå til innhold

Polert bil? La oss få se!

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

Skal du ha det "strøkent" setter du bilen bort til en proff.. men du kan få det relativt bra til selv med en god lakkrens og en god ripefjerner. Biltema har en grei D/A polermaskin til noen hundrelapper, dersom du ikke vil gjøre jobben for hånd. Legg i litt penger til skikkelige poleringsputer, så får du bedre resultat. Vet også at Meguiar's har en egen (dyrere) D/A-maskin, men denne fant jeg ikke i farten. Du kan jo eventuelt sende en mail til godkjemi.com og høre hva de skal ha for en slik, jeg tror de har utgaven med "norsk" 230V-kontakt.

Mener du for eksempel et firma som: http://www.hoffbilpleie.no/2.html ? Ser de gjør lakkrens og polering for 2000 kr. Fjernes/rubbes ripene vekk da eller blir de bare "fyllt" og dukker opp igjen etter noen uker?

 

Er teflonbehandling bra forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener du for eksempel et firma som: http://www.hoffbilpleie.no/2.html ? Ser de gjør lakkrens og polering for 2000 kr. Fjernes/rubbes ripene vekk da eller blir de bare "fyllt" og dukker opp igjen etter noen uker?

 

Er teflonbehandling bra forresten?

Hvis man renser lakken og bruker en polering som sliper, så vil ripene forsvinne for godt. (helt til du får noen nye sef.)

 

Du får noe som heter "Color Magic" eller lignende som du får kjøpt i forskjellige farger. Dette er en slags polering med farge, som legger seg nedi ripene og fyller de ut. Når denne poløeringen forsvinner (noe den garantert vil gjøre) så vil ripene bli synlig igjen. Jeg regner ikke med at det er noen oppegående bilpleiere som bruker denne metoden i dag.

 

Når det gjelder teflonbehandling er det mange delte meninger om det... men personlig så ville jeg ikke brukt 4.000 kr. eller mer på dette. Legg heller pengene i bilpleiemidler som skikkelig bilshampoo, carnuba vox, og annet snack og sørg for å hold bilen gjevnlig ren og blank.

 

Halve morroa er jo å vakse bilen! :)

 

Dessuten så er det mange som lover gull og grønne skoger over holdbarhet på såkalte forseglinger. Men i praksis så vil du komme bedre og billigere ut ved å vaske bilen din gjevnlig, samt gi den en voksbehandling 4-5 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.C fra Bergen GatebilKlubb tok en skikkelig overhaling på lakken min. Den så helt inforjævlig ut da eg kjøpte den og hadde ikke skillzene til å redde lakken. Quoter hele prosessen hans eg ;):

Yess...

 

Jeg fikk denne levert i morges, og gjett om jeg så for meg en makeover her da... Her følger før vask bilder

 

IMG_1581.jpg

 

IMG_1582.jpg

 

IMG_1583.jpg

 

IMG_1585.jpg

 

Så har vi inspeksjonen da, vær obs på sterke bilder (18 års aldersgrense)

 

IMG_1586.jpg

 

IMG_1587.jpg

 

IMG_1588.jpg

 

IMG_1589.jpg

 

IMG_1590.jpg

 

Ja, sånn var hele bilen...

 

 

Her var det nok å ta seg til. Ryktet på gaten sa at japselakk var myk. Jeg håpet på det, og tok fatt en hvit LCC pute og Optimum Polish... Her har vi noen bilder som viser etter 2 runder med den komboen...

 

IMG_1591.jpg

 

IMG_1592.jpg

 

Videre følger en haug bilder med upolerte og polerte paneler... Tror ikke jeg trenger å kommentere hva som er hva! :P

 

IMG_1593.jpg

 

IMG_1594.jpg

 

IMG_1595.jpg

 

IMG_1596.jpg

 

IMG_1597.jpg

 

IMG_1598.jpg

 

IMG_1599.jpg

 

IMG_1600.jpg

 

IMG_1601.jpg

 

IMG_1602.jpg

 

IMG_1603.jpg

 

IMG_1604.jpg

 

IMG_1605.jpg

 

IMG_1606.jpg

 

 

Listen:

 

HT-vask

NXT Shampoo

2 bøtter

Chenille Mitt

Megs Quik Clay

Optimum NO-rinse + vann som clay lube

Optimum Polish

Hvit LCC pute

MG21

DP Max Wax

Black again

Endurance Gloss

NXT Glass cleaner

Her er litt helhets bilder av bilen etterpå :)

 

Jeg prøvde også hvit pute og Optimum Compound, men den fjernet ikke noe mer. Dessverre så var det litt riper igjen her og der, men jeg kunne ikke få noe mer ut av lakken. Lakken var i tillegg tynn! WTF?? Uansett, så har vi her da mitt ferdige resultat.

 

IMG_1607.jpg

 

IMG_1608.jpg

 

IMG_1609.jpg

 

IMG_1610.jpg

 

IMG_1611.jpg

 

IMG_1612.jpg

 

IMG_1613.jpg

 

IMG_1614.jpg

 

IMG_1615.jpg

 

IMG_1618.jpg

 

IMG_1619.jpg

 

IMG_1620.jpg

 

IMG_1621.jpg

 

IMG_1622.jpg

 

IMG_1623.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inn et eksemplar av en 93 modell mercedes E klasse som ikke akkurat har vært bortskjemt med bilpleie oppgjennom tiden, eieren er såppas gla i bilen sin at han ba meg gjøre va jeg kunne, bare den ble fin:)

Så da brukte jeg 10.5t på dette:

 

Jeg brukte:

Wash mitt x2

Bøtte med gritguard

Amazing Roll Off

CG cw+g

Ricardo clay m lube

MG #86 m orange light cutting pad

Menzerna PO 106FF m white polishing pad

Jetseal 109

DP Maxwax

CG 50/50

 

Bilder før, underveis og etter:)

Bilde003.jpg

Bilde006.jpg

Bilde008.jpg

Bilde012.jpg

Bilde015-1.jpg

Bilde028-1.jpg

Bilde032.jpg

Bilde041.jpg

Bilde043.jpg

Bilde044-1.jpg

Bilde046.jpg

Bilde054.jpg

Bilde059.jpg

Bilde062.jpg

Einseth Bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Jeg ønsker å bli kvitt "swirls" i lakken på bilen.

Hvordan skal jeg går frem?

Hvilke produkter må jeg ha for et brukbart resultat?

Hvor kan jeg kjøpe dette i Norge?

 

Har lest hele denne tråden og er nå hjernevasket! Sinnsykt mye rå før og etter bilder her! Imponerende.

 

Du kan jo lese litt her..

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?

 

Bra nettbutikk..

 

http://www.scandicshine.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår