Gå til innhold

v242tic`s volvo 242 2,8L 16v turbo

Ranger emnet


v242tic

Anbefalte innlegg

  • 6 months later...
  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada, hær sjer d ting! Har vært litt sløv med å oppdatere tråden i d siste bare.

262cr kassa ble montert i høst, men ble ikke så my tid til kjøring før sesongen var over.

Fikset meg nytt verksted i høst og da ble d fortgang i skruingen igjen.

Hele bilen er blitt ribbet innvendig og lakkert innvendig. Har fått inn skrudd helbur, sparco seter, 4 punktsbelter og laget brannvegg i aluminium. Har også laget instrumentpanel i aluminium med komplett utvalg av vdo meter.

D hele ble meget rått, skal få lagt ut bilder av d.

 

Turbonetics turbon ble solgt i høst, skal byttes mot en garrett kulelagerturbo som passer bedre til resten av oppsettet på motoren.

Andre ting som står på oppgraderings programmet er ZF girkasse(Getragen kommer trolig for salg).

Nye kamakslinger og ommbygging til mekaniske trykkere.

Bygge ny og større eksos

Ny intercooler med bedre flow

Nye større bremser med bedre stopping power.

+ diverse små oppgraderinger

 

Har også kjøpt meg en strøken 90 mod 245 som bruksbil som skal få oppfriska Fk motor og m90 gir + div oppdateringer.

Så følg med så kommer d oppdateringer etter hvert.

 

Har ikke noen film av 242n hær, men skal se om jeg kan skaffe en.

 

08102008054-1.jpg

 

Bur under bygging

DSC00009.jpg

DSC00011.jpg

 

Ny vogna. 90 mod 245

DSC00015.jpg

 

B230Fk under bygging, skal moteres i 245n. H-profilråder, porta 531 topp med vx3 kam, porta grenrør med kkk24 turbo fra s60r + mye mer

DSC00026.jpg

DSC00027.jpg

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjå derja, buret passa og

planer for brems da?

 

Buret ble knall d!

tænkt æ skull en tur i verkste ditt å finn mæ nå bremsa;p hehe

bli vel så æ går for d samma oppsette tænke æ.

 

 

Flere bilder kommer så fort jeg får tatt flere.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår