Gå til innhold

v242tic`s volvo 242 2,8L 16v turbo

Ranger emnet


v242tic

Anbefalte innlegg

Er egentlig ening med deg at det er alt for mange 242 som er "ødelagt" med alt for mye modifiseringer av karoseriet. Er jo nesten ikke noe 242 igjen siden d blir for ombygget. All respekt til alle som bygger om å får et bra resultat,d ligger mye tid å kunnskap bak arbeidet.

Men som Larsen-Racing sier er d veldig få/ingen som resturerer en 242 til orginal stand.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er det jeg kunne tenkt meg. Restaurert en 242 skikkelig. Tenkte en stund på å bygge en 242 som er dønn lik slik som 240en min ser ut nå. Er veldig fornøyd med utseende på bilen slik den er nå, men karosseriet er forferdelig slitt:(

 

Så har jeg det prinsippet at man kvitter seg ikke med første bilen sin;)

 

Får selge BMWen og bruke hver eneste krone på en 242...riiiiiight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Får selge BMWen og bruke hver eneste krone på en 242...riiiiiight!

 

Hehe, d syntes jeg hørtes veldig fornuftig ut;) selg bmw søppla å kjøp deg 242 og bruk hver eneste krone på den!:cheers:

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må frese ut så du får frigang mellom blokka og rådene. oljepumpe må også slipes av litt for å få frigang mot veiva og underspyligsdysene må også modifiseres litt for å få nåkk frigang til stempla

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Er det du som har den 240 som er lagt ut på youtube, som går med e85 og har 475hk?

 

Nei er ikke min 240 d næi, hvis du ser litt nøye på filmen på youtube så e d en 4dørs.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide me litt mere oppdateringer. Ny tilton 3 skive clutch er nå montert.

DSC00150-1.jpg

DSC00176-1.jpg

 

Sellholm girspake med shortshift ble montert

DSC00181-1.jpg

 

Holder på å lage nytt instrumentpanel i aluminium med VDO instrumenter. Blir 100 mm turteller og speedometer, og 52 mm bensinmåler, turbotrykk, olje trykk og temp, vanntemp, voltmeter og div lys som shiftligt feilkoder osv

DSC00115_1.jpg

DSC00177-1.jpg

DSC00180-1.jpg

 

Bilde av interiør

DSC00183-1.jpg

 

Bilen er nå kjørbar igjen etter mange timer med skruing og modufiseringer.

Ny bremsing ble bestilt i dag, fikk time 17/4 og kommer tilbake med tall og video fra bremsing når den tid kommer.

Blir spennede og se va maskinnisten er god for=)

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår