Gå til innhold

start problemer og lite effekt;(

Ranger emnet


Nuc|ear

Anbefalte innlegg

hallois folkens ny på forumet her. har en 89 corrado g60 og bor i trondheim..

problemet mitt er at når jeg skal starte bilen når den er kald så vrir jeg på tenninga og prøver 1 gang da er den nesten ikke etter i det hele tatt, prøver en andre gang da rekker den å gå 2 sec på tomgang før den dauer, prøver en tredje å hvis jeg ikke rører gassen så starter den å går da, men må stå å gå i 45 sec før jeg kan starte å kjøre hvis jeg ikke vil at den skal dø ut med en gang jeg ikke gasser.. har skiftet co-pot og justert tenning. før jeg gjorde det måtte jeg prøve 5-6 ganger før jeg fikk start å da varierte den fra 500-2000 rpm når den først starta.. men det er ikke lenger nå, det er bare at jeg må prøve 3 ganger som regel nå.. har ingen problemer i det hele tatt når bilen er varm..

 

ting nr2 er at jeg er så å si ingen effekt annet enn litt annen lyd fra kompressoren :( går som en vanelig 1800. i fjerde gir får jeg en veldig svak pip/suse lyd som stiger med turtallet, den er ikke i noen andre gir, vet ikke hva det er men.. det er en rs lader som er overhalt for ikke lenge siden, men det var ikke mens jeg hadde den. har aldri hat noen effekt de 2 månedene jeg har kjørt rundt med den. tviler ikke på om det har noe me nå elektrisk, siden han som hadde den før meg var en typisk ståltråd man, ingen ting som var så nøye..

 

jobber på møller men ingen av de jeg har spurt på jobb har kunnet sagt noe uten at de får sett på den nærmere. men jeg har ingen planer om å sette den inn hvis det bare er en bagatel som noen av dere har peiling på:)

 

på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Det kan være at du må bytte tomgangsregulatoren, for at den skal klare og starte enklere. Da vil den også gå lettere på tomgang når den er kald. iogmed at det funker når den er varm.

 

HAr du sjekket at alle Intercooler røra Sitter skikkelig, og at ikke de er koblet Feil, AT lufta går inn i laderen, igjennom intercooleren, og inn på innsuget. Du kan også sjekke om den åpner begge spjela på innsuget, når du gasser, Og sjekke at ikke det staget som sitter rett under innsuget har hoppet av, da mister du ladetrykket.

Golf II 1,8 Turbo

Corrado 1,8 Turbo

W210 280 4-matic

W124 300te 4-matic

W123 200te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka blå tempsensor?

 

Edit:

 

Hvor høyt ladetrykk har du?

 

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme jeg starter bilen viser den 103 så blinker den mellom 103 og 101 og så synker den til 101-99 etter ett min og¨sånn fortsetter den nedover.. såg ikke etter hvor langt ned den til slutt falt orka ikke ettern den blinka mellom 97-95.. snedige greier.. ser heller ikke ut som om det skal vare noen vacum lekasje noe sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra av slangen ved innsug. start motor.

Kjenn om slangen gir noe boost.

 

Dra av slangen ved kompressor.

Se etter fremmedlegemer som ikke hører hjemme

(Aluminiums spon, apex.strips etc)

 

Plugg systemet i begge ender med passende plugger.

Da trykkprøver du slanger, rør, og intercooler.

Ca 0.3 bar, dette skal avsløre lekkasjer.

Sprut med såpevann hvis du ikke klarer å lokalisere lekkasjen nøyaktig nok.

 

Rørene er no møk på disse bilane.

Dårlig plast som sprekker.

 

Håper dette kan hjelpe deg, det ser ut som om Laderen din er ødelagt, ellers er det en stor lekkasje på en annen del av systemet.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt med den ja tallet bare fortsetter å synke, var nede i 63 før jeg stoppa.. hvis jeg tar ut co-pot måleren så blåser det luft ut der, vet ikke hvor mye trøkk som er vanelig der jeg men.. får ikke testa noe mer før i morgen.. er ingen ulyder i bilen ellers..

frykter ting rundt det elektriske kan være feil, siden mister ståltråd mekk som har hatt bilen før har ikke vert så nøye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle slanger og alt er tett, kompressor blåser mer enn nok..

kan det ikke ha noen sammenheng med at kaldstarten ikke er som den skal? bilen får ikke bensin på første og andre start forsøk.. går ikke dette igjen når motoren vil ha mer bensin etter som den får mer luft fra kompressoren også?

 

kobla luft fra kompressor direkte til innsug utenom IC og co-pot da gikk den merkbart bedre men ikke noe i nærheten hva den skal gå..

takk for all info hittil håper på mer god info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår