vx2go Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Grunntrykk er vel ca 0,3, orginal trykk er vel ca 0,5.. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4r1us Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Har prøvd å få tak i en slik n75 på møller, men han tosken i disken vet jo fan ikke hva jeg snakker om. noen som har noen tips om hva vare nr. er, eller hvor jeg bør kjøpe den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Nå har alle som har svart på hva grunntrykket til K03 er, svart forsjellig her.. K03 lader 0.45bar i grunntrykk, noe mer på 1.8T'n i 5gir osv, dersom du har en turbotrykksmåler som er helt rett, samt alt annet er i orden så skal du oppleve 0.5 i 5gir stabilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Har prøvd å få tak i en slik n75 på møller, men han tosken i disken vet jo fan ikke hva jeg snakker om. noen som har noen tips om hva vare nr. er, eller hvor jeg bør kjøpe den! N75/boostcontroller/ladetrykksventil. Det er jo ventilen som åpner wastegaten din, og derav bestemmer ladetrykket.. Hvis han ikke klarer å skaffe deg det, burde han virkelig revurdere jobben sin. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4r1us Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Han greier kun å finne det hvis jeg kan varenr. eller det eksakte nanvet møller bruker på delen. ja han bør revurdere den. sist jeg var der å skulle ha resirk ventil brukte han over en time på å finne ut hvilken del det var... helt latterlig!!! :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Skal du ha J ventilen er delenummert: 034906283J Skal du ha H ventilen er delenummeret: 034906283H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 sliter med en 1.8TQ som lader for lite. SÅVIDT det var overtrykk. Viste seg at arma til wastegate klokka har knekt og falt av. Det viser seg at ventilen inne i eksosen som denne arma sitter på, har kilt seg og nå kommer den seg ikke. Antageligvis akslinga som har skjært seg. Styringa til trykket fungerer, den har bare litt trøbbel med å utføre jobben. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Hvor mye koster H ventilen da? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 700-800,- på møller Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 721kr inkl moms, jeg betaler 490 :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 hva er best da lissom J eller H hva er forskjellen på disse? det at bilen går bedre er nok bar en plasebo effekt. man får jo ikke no mer trykk. men kan tro på et jevnere drag. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Hvilken ventil som blir best på din bil kommer halt an på oppsett ellers i ecu, hvilken tuner som har laget programmet og hvem motor du har. Orginalt er f ventilen like god som en hvilken som helst annen ventil, noen sier de opplever opptil 0.2bar mer ladetrykk peak med h ventilen, men av personlig erfaring så har dette lite og si. Jeg opplevde raskere 0-100 tider med en c eller j ventil selv om disse ikke gir noe mer ladetrykk. Har du tilgang til litt forskjellig ville jeg prøvd meg frem og se hva som gir deg det du vil ha, f og c ventilene har et noe mer aggresivt preg en j ventilen på de aller fleste oppset. Lite slår n75 ventilen på ren ytelse men er du villig til og bruke litt tid og vil perfeksjonere oppsetet ditt kan jeg råde deg til og lage en mbc selv, det krever litt arbeid men da kan du kontrolere alle faktorer akkurat slik du vil ha det. http://autospeed.com/cms/A_0670/article.html Jeg har testet denne med gode resultater. Og kan bare anbefale deg dette om du vil vekk fra n75. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 er ikke så inn i tuning, men siden min bil ikke er chippet så kan det vel ikke ha så stor innvirkning? hadde jeg bygd en motor med skulle mappes finjusteres å alt det der kan det kanksje bli en merkbar forandring, men på en standar 1.8t 150hk? vil jeg virkelig merke no forskjel? Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Prøvde tre forskjellige utgaver av N75 på min egen, merka ingen forskjell overhodet. Hverken på max ladetrykk, når det kom, eller når det gikk av. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 som sagt det som styrer dette i all hovedsak er ecu, karakteristikken på de forskjellige ventilene er nok ikke merkbar på orginale 150 eller 180 hk men med en k04 eller gt turbo og noe oppunder 250hk kan man begyne og merke litt forskjeller her og der. Det gir seg uansett best utslag på en logg. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.