Gå til innhold

til alle dere corrado eiere!

Ranger emnet


Bmw Mpower

Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere sikkert skjønner fra nicket mitt har jeg ikke noe corrado i gården,og heller ikke noe peiling på Vw.

Har alltid hatt den bilen i tankene og nå vil jeg ha en!

Lurer da på om dere hjelpe meg med noen smp.:

 

-er det noen karroseri forskjeller i årgangene?

-skal ha vr6, sikkert dumt spm men er det lader på den, eller er det kun g60 som har det?

-Hva er de vanligste feilene med corrado vr6?

-hvor er de mest akutelle stedene å finne rust?

-hvordan er bilen generelt å kjøre?

-dyre deler? og hva må oftest byttes?

 

På forhånd takk fra en forhåpentligvis snart eier av corrado!:eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bmw Mpower!

Gleder oss å se flere som er interessert i disse skapningene som ble produsert på slutten av 80-tallet og utover 90.

Disse ble levert i mange utgaver, både utsyrsmessig og motormessig.

flere titalls farger og interiørutgaver.

 

Denne VR6-utgaven var den dyreste og beste utgaven vil mange si.

 

Utseendemessig er VR6 levert med høyere panser, annen grill, org med BBS felger, 5 bolts nav, større bremser og litt til.

 

Slitasje? Vel... VW har bestandig slitt med typisk opphengsdeler og tilbehør.

Opphengskuler blir jo fort slitt på disse.

I og med at dette er en framhjulstrekker, så må den ha fremre drivledd. Dette betyr mansjetter.

Hjullagre blir jo slitt på disse og, men fremre hjullagre har bestandig vært solid på disse.

 

Elektronikk er en selvfølge å gå igjennom.

 

Se på lakk. Rundt hjulbuer er det som oftest litt slitasje på lakken.

Bærebruer, fram og bak.

Bakluke, sjekk innom dekslet, rundt 3.Bremselys og skiltlys.

 

Ellers er dette en grei bil, fornøyd selv.

Lykke til!

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at Corrado er galvanisert.

Generelt meget lite rust, men er det gamle skader der galvaniseringen er slipt bort, kan det oppstå rust.

Av erfaring bør du sjekke fremkant på kanaler, mot skjerm.

Har selv reparert store rustskader der på to biler.

Karosserideler koster litt mere enn Golf-deler, men slitedeler ellers som oppheng og ledd er forholdsvis rimelig, da slike deler finnes på andre Vw modeller som Passat og Golf, og ikke er laget spesiellt til Corrado.

Kjøreegenskapene til Corrado er utmerket, og ikke minst kjøreopplevelsen er helt konge.

Dersom du går for VR6, som kan være vanskelig å finne mange av i Norge, så sjekk at registerstrammere og registerkjede er byttet.

2,9 VR6 som kom i Corrado mener jeg har den nye type topp, som er forbedret med tanke på korrosjon i kjølekanaler, da dette var et problem på tidligere modeller.

Lykke til

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar! Det høres bra ut.

Da er det bare å lagt gamlebilen ut for salg og håpe.

Er vel ikke lønnsomt å importere fra tyskland?

Stemmer det at det er kun 12hk forskjell i de motorene? Er draget på dem så velig ulikt da?

Har lyst på vr6'n men den g-laderen frister litt...hvordan er g60 å trimme i forhold til vr6?:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar! Det høres bra ut.

Da er det bare å lagt gamlebilen ut for salg og håpe.

Er vel ikke lønnsomt å importere fra tyskland?

Stemmer det at det er kun 12hk forskjell i de motorene? Er draget på dem så velig ulikt da?

Har lyst på vr6'n men den g-laderen frister litt...hvordan er g60 å trimme i forhold til vr6?:driving

 

 

Det er rimeligere og trimme en G-60 i forhold til vr6. Har selv bygget opp en Golf II g60 og corrado g-60 Til Turbo. Det går bra, og fungerer Mye lenger enn g-lader, Rådene bør byttes. Da de er like som 75 hk Golf II. Men utenom det er det bare "Plug And Play"

Golf II 1,8 Turbo

Corrado 1,8 Turbo

W210 280 4-matic

W124 300te 4-matic

W123 200te

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "nye" typen dashbord har vribrytere på luft å varme og golf3-brytere, mens den gamle typen har skyvebrytere på luft å varmere og golf2/passat-brytere

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rimeligere og trimme en G-60 i forhold til vr6. Har selv bygget opp en Golf II g60 og corrado g-60 Til Turbo. Det går bra, og fungerer Mye lenger enn g-lader, Rådene bør byttes. Da de er like som 75 hk Golf II. Men utenom det er det bare "Plug And Play"

 

 

Regner med det er rådelager du mener. Rådene orker det meste

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn det var ja! takk.

 

Er ikke noen ifra grenlands område som har en corrado jeg kunne sett på? Har utrolig nok aldri sett en på nært hold utenom bilder på nettet!

 

bor på herøya i porsgrunn.... har to corradoer,en g60 og en vr6.

her er det lov å komme og se... g60 er egentlig til salgs og, gjenstår litt skruing og en eu godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår