Gå til innhold

eystein

Bruker
  • Innholdsteller

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om eystein

  • Bursdag 09/17/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    corrado
  • Biltype (eks Audi)
    vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 g60

Contact Methods

  • Bosted
    skien

eystein's Achievements

  1. BCW kantfelger med nye minerva dekk. felg: 16x9, ET 15, boltsirkel 5x 100 & 5x112 dekk: 215/40/16 De er ikke strøkene, noen svarte prikker og noen små riper. IKKE kantkjørt Kan byttes i felger men de må ha boltsirkel 5x100. kan være 16, 17 eller 18". og må være tålig hele og fine. 8000.- GI BUD!
  2. releet er nytt så veit det ikkje er det....
  3. audi coupe gt. 2.2 mod 1985 motorkode:HY
  4. om bilen: En corrado Vr6 2.9 bastard. Litt trimmet med shrick kamsett, oettinger chip, portet topp, polert innsug, åpen luftfilter og 2,5" eksos. bilen er ombygd av ender araz i porsgrunn. Det er montert en god del klokker: bensintrykk, oljetrykk, vanntemp, volt på batteri og air/fuel ratio (denne står alltid på lean). Bilen har ikke vært på veien på 5-6 år, bare denne siste lille tingen før skiltene skal på. Dette problemet startet for ca 3 uker siden da det var noen mnd siden sist hadde blitt startet. Var ikke snakk om at den ville starte..... prøvde til slutt med startgass på luftfilteret, den starte med en gang men da med bensintrykk problematikken. Så lenge jeg har hatt bilen så har det tikka kontinuerlig i det releet helt til bensinpumpa har klart å bygge opp riktig bensintrykk. Men altså nå som det ikke blir nok trykk tikker det hele tiden. Det slutter å tikke når bilen blir startet/forsøkt startet. Samtidig som det tikker i det releet så durer og suser det i en klump i motorrommet (ikke helt sikker på hva den er til). Har hatt problemer å starte den tidligere å, men da med fullt bensintrykk. Da stod det feil rotor på bilen. Jeg heller mot at bensinpumpa holder på å ta kvelden!! Einar, ser du bor i kilen.... jeg kommer i fra Tørdal, bare et par kilometer fra fjågesundheia :)
  5. releet er nytt, og det oppfører seg helt likt.
  6. ja kan måle bensintrykk kontinuerlig. Bilen har bensintrykk måler. Og den viser alt fra 0 bar til ca 3,8 bar. 3,8 bar er jo der den skal være, og da fungerer bilen helt fint. av og til ligger den på rundt 2 bar, da får jeg startet men så fort jeg trykker på gassen dør den ut. Så fort jeg skrur på tenninga så begynner det å tikke i bensinpumpe releet. det slutter ikke å tikke før en vrir nøkkelen helt om og starter bilen. Av og til hører jeg pumpa ikke går i det hele tatt. De gangene pumpa går lenge nok og får bygd opp det trykket den skal så stopper releet å tikke........
  7. Bilen er en audi med en 5 sylindra 2.2l. Når bilen er kald ligger den på ca 800 omdreininger og når den blir varm ligger den på nærmere 1200 omreininger..... Noen som vet hva dette kan komme av? Har tenkt om det kan være en føler av ett slag..... I tillegg kan bilen være litt vrangstartet inni mellom, altså at det tar 6-7 sekunder før den starter i stede for 1 sekund. Kunne være kalstartsventilen kanskje....? Virker som start problemet blir mer framtredende til varmere i været det er... kan være tilfeldig. noen som har noen tips?
  8. ok. har volt måler inni bilen til batteriet, og den viser rundt 12.2V. Så da er det egentlig bare en mulighet, at bensinpumpa holder på å ta kvelden???! har prøvd å måle på pumpa med et multimeter, men når jeg ikke vet hvilke tall som er riktig er det vanskelig. Er det ohm det måles i? Hvilke tall skal en frisk pumpe vise? Bilen med bensintrykk problemet er forresten en vw corrado vr6 2.9.
  9. Audi Coupe GT 1985 mod (registrert i 84) 273000 2,2l m/136hk pris 51000.- Rustfri Nylakkert i orginalfargen alpinhvit. Registerreim akkurat byttet. Ny frontrute Ett nytt motorfeste akkurat tatt service med ny olje og oljefilter, bensinfilter, luftfilter og plugger. Så godt som ingen rust før lakk, ifølge forrige eier var bilen gått mesteparten av livet sitt på usalta veger i nord.
  10. Kan ett for lite batteri føre til at bensinpumpa ikke klarer å gjøre jobben sin? Har ett veldig varierende bensintrykk... har luka bort bensinfilter, tette slanger og releet til pumpa. batteriet som står i bilen er bare på 45Ah..
  11. Vil gjerne bytte to av mine borbet A felger(16x9 et15). Synes det blir for bredt med 16x9 fremme, så om du har to Borbet A 16x7.5/8 felger er jeg interesert i å bytte. boltsirkelen er 4x100. Den ene felgen har det komme noe smuss på, som jeg ikke har klart å få bort.
  12. ja selfølgelig må ladehjulet modifiseres... hadde jeg helt glemt! oppsettet på chipen vet jeg ikke..... helt sikkert ikke opptimalt. setter du opp chipper ennå eller? og vet du hvor lenge de orginale dysene rekker?
  13. Har frontmontert ic fra golf, trimkam, chip, polert innsug.... lader rimelig nyoverhalt, den er rs2 portet og med breireim. så vil vel tro det vil ha litt effekt med ett mindre ladehjul..... motor er og nyoverhalt, boret opp med ny stempel+++ noen plass i norge jeg kan få tak i slikt ladehjul?
  14. noken som veit hvor eg kan få tak i ett 62mm ladehjul?
  15. hadde litt slipp på reima... så kjøpte ei ny reim (1623). Har 68mm ladehjul, men klarer ikkje få på demperen..... noken som har noken erfaringer med dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår