Gå til innhold

Porschen vil ikke starte..

Ranger emnet


Michael

Anbefalte innlegg

Har en 944 med et rart problem..

 

Om morgenen må jeg dra ut kontakten på ECU'n (Ligger oppunder dashen) og mens jeg kjinner setter jeg i ECU kontakten, og bilen starter som et skudd? Bilen er ikke mulig å få start på med mindre jeg gjør dette.. Senere på dagen kan den starte fint som bare det uten å gjøre denne operasjonen, for så å ikke ville starte i det hele tatt, uansett hva jeg gjør! Lar jeg bilen stå i 3-4 timer, kan jeg fint gå ut og starte bilen opp på vanlig vis.

 

Nå har bilen imidlertid låst seg helt fullstendig. Den vil faen ikke starte, og jeg er r i m e l ig lei av hele bilen. Den kjinner som bare det, men starter ikke uansett F. Har prøvd med startgass, trille den i gang på giret, rense alle relèer, sjekke fordeler og plugger.

 

Riktig svar på dette problemet belønnes med ett eller annet snop.

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gnisten eller strømmen til dysene som er borte? eller

begge delene?

Du må finne ut hva som gjør at den ikke starter, så kan du begynne og spekulere hvorfor..

 

Om du har prøvd med startgass kan det høres ut som det er gnisten som mangler.

Ville evt. prøvd å få tak i tegninger over tenningsanlegget og måledata, og målt komponenter. Kan nesten høres ut som dårlig kontakt mellom styreenhet-støpsel, siden den kom da du rørte på dette. Mulig en lodding inni som har gådd opp eller noe. Du kan prøve å skru opp boksen å se inni.kontrollere alle strømbaner og loddepunkter. Går også an å sende hele styreenheten til kontroll..koster 800 eller noe.

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DME-relèet. Det ryker såpass ofte at de fleste 944-eiere har det med seg i hanskerommet... gir akkurat de symptomene før det dør.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DME-relèet? Er det det avlange med 5-6 kontakter på? Det er i så fall skifta, og var ikke grunnen til at bilen ikke ville starte.

 

Tett bensinfilter imidlertid, det var det som gjorde at den ikke ville starte.. Samtidig stod bilen i en liten helling, så bensinen må ha seget tilbake.

 

EDIT:

 

Fant et bilde av relèet, og det var det jeg trodde.

 

?dim=2006-10-07_00-02-53_Divdeler013.jpg

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, på ingen måte, bilen går relativt fint når den først er i gang. Litt nykking på lave, jamne turtall, men drar jamnt og fint på hele registeret ved gasspådrag.

 

Jeg har kommet fram til at det være bensinfilteret, da bilen startet fint som F med startgass (Mye startgass vel og merke). Kanskje bensinpumpa er dårlig, eller har dårlige kontakter?

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår