biohazard Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Har problemer med at bilen har små pottesmell etterfulgt av at det kommer en blå røykbombe. Da jeg lar bilen gå nedover i hastighet i gir uten å gasse, og så trykker til gass igjen. Da skjer dette! Kjører på rundt 3.5 i bensintrykk og 0.9/1.0 i turbotrykk Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 bruker den mye olje???.... Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Kan være tetningene evt. styringer som er slitt.. så når du motorbremser så suger motoren inn olje via tetninger/styringer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 enig :) blei sånn på Ktm'en en gang! Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Dette er også typisk for en turbo som har fått meir en den tåler.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Noe ala det samme skjedde med min FT når j kjørte/prøvde med åpen dumpventil en liten stund, i tillegg drunka bilen i bensin og stikkflammene stod greit ut fra potta... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 eller tett veivhusfilter. hadde lignende problem på tic'en jeg hadde, der ble oljen som skulle returnere til bunnpanna sendt rett i innsuget... hadde riktignok et forbruk av 2l olje pr uke +-.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 oyvind ludvig otterlei: Turboen gir en del mer ule lyd en den skal siste 2måned. Den lever på siste verset Folk som ligger bak sier det lukter vondt av eksosen, noen som veit hva dette kommer av? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Det er vel som du sier at turboen synger på siste verset. Gåen turbo lager mye røyk og lukter ikkje spesoelt godt heller. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Du har sliten turbo! når du kjører med undertrykk så holder oljerøyken seg i eksosanlegget for så å komme ut som en sky/dott når du gir på og får overtrykk. Du får sikkert masse oljerøyk om du står lenge nok på tomgang å regner jeg med, ingen røyk helt til eksosanlegget er fyllt med tykk oljerøyk og da tyter det ut. Hadde akkurat samme feilen på min og der var turboen mer en sliten... Smellinga når du bremser deg nedover på gira kommer bare av at du har fet blanding og bensin antennes i eksosanlegg. Så enten må du bytte turbo eller så kjøper du deg et overhalingskit fra ebay til en brøkdel av prisen. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Aeomholt: Da er det nok turboen da antar jeg. Hva er det i dette overhalingskitet fra ebay? Noen som har 19t turbo eller annet liggende. PM meg Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Aeomholt: Da er det nok turboen da antar jeg. Hva er det i dette overhalingskitet fra ebay? Noen som har 19t turbo eller annet liggende. PM meg tror en turbo bør balanseres om du demonterer/monterer den Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Aeomholt: Da er det nok turboen da antar jeg. Hva er det i dette overhalingskitet fra ebay? Noen som har 19t turbo eller annet liggende. PM meg Kan anbefale å handle med et firma som heter http://www.gpopshop.com som ofte har hatt auksjoner/kjøpnå på ebay. De har også vært svært behjelpelige med prisforespørsler på mail. Her er det som vanligvis følger med i f.eks et T3/T4-kit: http://www.gpopshop.com/garrettt3kits.html tror en turbo bør balanseres om du demonterer/monterer den Den trenger ikke å balanseres sålenge man kun skifter lager og tetninger. det er bare å merke hvor kompressorturbinen står i forhold til akselen til eksosturbinen. men merk med tydelig med en rissepenn som ikke kan misforståes. Min holder ihvertfall ennå :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Detta så ikke lett ut Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Detta så ikke lett ut Det er ikke vanskelig om man er relativt nevenyttig, men hvis du ikke klarer/tør gjøre det selv så finn deg en brukt turbo eller bytt hos gik turbo i sverige. Jeg kan være intressert i din gamle turbo så send meg en pm om du vil kvitte deg med den hvis du bytter Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.