Gå til innhold

940 turbo 1995

Bruker
  • Innholdsteller

    430
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 940 turbo 1995

  • Bursdag 01/31/1985

Contact Methods

  • Bosted
    bergen

940 turbo 1995's Achievements

  1. Er lettere å selge når bilen er nylig godkjent, min ble godkjent samme uken som den ble solgt.
  2. Solgte 940 min for to måneder siden, med liknende mods, 19" felger, bilstein og lesjøfors, stor stereo osv osv. Fikk 56000 for den, bilen var uten rust og men med noen mindre lakkfeil og gått 100 tusen mindre enn din.
  3. Eg betalte 1200 for en 531 med vx kam, toppen var komplett og sprekkfri. Ser at en komplett 531 ofte går for mellom 1500 og 3000. Men i mine øyne er ikkje en standard 531 verdt 3000kr, en 530topp fra turbomotor får en for slikk og ingenting og den er ikkje SÅ mye dårligere med tanke på effekt enn 531.
  4. En TB03 er vel litt liten til 300hk oppsett til rødblokk? Har du fått sjekket blandingsforholdet? Bilen vil virke litt daff hvis den får allt for mye bensin. men det kan også være at den får for lite. Bredbåndslambda er fine ting;)
  5. Takker. Vet du om det ligger ledninger til høytalerne i dørene? Er ikkje høytalere der idag, kun i dashbordet.
  6. Hvor store høytalere er det i vento, tenker helst på framdørene og i dashen. Har vært å hentet min "nye" vento idag, og annlegget var ikkje akkurat noe høydare så der må det gjøres noe :m'm:
  7. 30-40hk mer med kun kvassere kam og eksos skal vel godt gjøres. Noen muligheter for å bruke g-lader på motoren? Får vel bare finne meg en kam så den blir litt kvikkere på topp.
  8. Å bygge om til VR6 blir det nok aldri gjort i en bil til under 20000;) Men litt kvassere kam og litt annet småplukk er mer overkommelig. Hvis motoren i bilen min er basert på motorer fra golf 1 og 2, er det ikkje mulig å bruke kam og kanskje topp fra en GTI?
  9. Hva er grunnen til det? Syns det virker rart. Skal å hente meg en Vento 1,8gl til helgen, og syns den var i slappeste laget. Er det noe effekt å hente på rimelig vis eller er det bare å leve med det?
  10. Takker for svar:) Er vel mer eller mindre identisk i motorrommet på vento og golf.
  11. Skal mest sannsynlig kjøpe meg en 95 Vento GL, og den trenger ny registerreim. Får bilen noen 1000lapper billigere hvis eg skifter den sjøl. Er det en overkommelig jobb for en amatør? Har kun skiftet på Volvo 940 tidligere og det er enkelt. Kan vel si at på Haynes sin standard klarer eg det meste med vanskelighetsgrad 3. Takker for svar.
  12. Orginale krengestag på min bil. Funker helt greit å kjøre med lesjøfors framme og orginalt bak. Demperne var ganske slitte damen det var helt ok. Eneste var at bilen var litt mjukere bak enn framme. Hadde sikkert hjelpt med noen stivere krengestag bak også. Har du brukbare dempere også blir det nok helt knall. Nå kjører eg med kappa lesjøfors og bilstein sprint, og det er i overkant stivt.
  13. Cosworth er ikkje det billigste å eie nei;) hehe. Det er forsåvidt ikkje en turbo volvo heller. Får se om eg finner en ok 100 med noenlunde lav km, virker jo som ok biler.
  14. Det hørtes jo ikkje så værst ut. Stemmer det at dysene bør byttes når bilen har gått over 200k? Og hva er forskjellen på en 115hk og 140hk tdi? Er motorene like foruten ladetrykk/turbo og eventuellt dyser? Tåler motorene litt moderat trimming hvis det skulle blitt aktuellt, er litt redd det kan bli litt dødt med 115hk diesel i en såpass stor bil.
  15. Bilen vil få litt mer bakkeklaring hvis du bytter fra 16" til 18" felger. Her er et bilde av min bil med lesjøfors framme og orginalhøyde bak og 18"superdtm
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår