Gå til innhold

Belia

Bruker
  • Innholdsteller

    191
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Belia

  • Bursdag 12/01/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Klatre på stein og padle i rennende vann:)
  • Modell (eks S4)
    945 LT LPG
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    230FK
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Viking-chip, 0,8 Bar klokke, Lesjøfors senkesett, Sachs Advantage Sportsdempere, 23/19 stag, Ferrita 2,5" eksos, 965 skinn interiør, Gass-konvertert 2004, AC (Nytt 2006), Lydkilde: Alpine, Forsterker: Audison, Frontsett Focal, Sub Focal,
  • Fylke
    Trondheim

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Belia's Achievements

  1. Jeg tenker på å la bilen gå videre til ny eier. Den er som dere ser under ikke helt original Bilen er en rød 945 LT 1997-modell. Km.stand: 315000 km. - Defa-alarm - Ferrita 2,5 toms rustfri eksos fra katalysator. - Den er gasskonvertert til et bra anlegg fra BRC utført av Gastech i 2006. Dette er samme anlegget som ble brukt i Dodge SRT-10. Minus her er at gassanlegget trenger ny hjerne hvis man vil kjøre på gass. Siste året har jeg bare kjørt på bensin. . Jeg kan kanskje hjelpe til med å ordne ny hjerne. På gass går den på halve prisen på kilometeren. - Ettermontert nytt AC i 2007. det fungerer helt strøkent. - Grått skinninnteriør med integrert barnestol fra 1996 960. Disse er faste og fine og ikke disse skinnplysj-setene som sto i 940. - Vikingchip Ecotrim som går til 0,8 bar. Jeg har hatt den på 0,7 (Dette har vært en familiebil) Den trenger ny Wastegate-klokke, jeg tror membranen i denne er gåen. - Lesjøfors fjærer. Ikke kappet. Bak står det nå stivere stasjonsvognfjær, men Lesjø bak følger med. - Sachs Advantage sporstdemper. - Grovere stab.stag bak, husker ikke farten, kan det være 19mm? Det gjør at bilen ikke understyrer så mye og at den krenger mindre. - Ambulansestag - Ny vindusrute 2012. - 225 dekk på 18-toms felger. Nye høsten 2013 og knapt brukt. - Gode vinterdekk på original volvo 16-toms kantfelg. - Alpine stereo med tidskorreksjon med Focal frontsett i dørene på MDF. Audison effekt i bagasjerom som driver Focal sub i lukket kasse. Har ubrukt Helix-sett til dørene bak. - Rust; Bilen har i mitt eie vært rustbeskyttet tre ganger, men burde hatt en runde til nå. Det er litt overflaterust noen cm på venstre framskjerm, tipper at dette vil komme på høyre også. Bakerst på høyre kanal er det rust som må gjøres noe med, det har kommet i vinter, da jeg fikk en liten dunk i kanalen av en kant skjult i snøen. - Lakk; Den ser fin ut fra avstand, men trenger å gås over. Det er noen småbulker rundt om, panser burde byttes da det litt bulket. - Før jul byttet Snapdrive bremseslanger og endeledd fremme, samt tok forhjulsstillingen. - Bilen er EU-godkjent til oktober 2015. -Svart og rødt barnesete kan følge med. Jeg selger trolig ikke under 25K, da kan jeg ha den som artigbil til neste høst og la den gå som delebil:) Bjarte Eliassen Trondheim Mob 90767618 Noen bilder:
  2. Tja. Så enkelt er det vel ikke. Dekra (som ikke er en spesielt liten interesseorganiasjon:)) mener noe annet; "Kvalitetsundersøkelsene rundt Volvo XC90 spriker noe. Mens tyske DEKRA melder at bilen har noe mindre feil og mangler enn normalt for en stor SUV, er bilen en av de dårligere på statistikken over modellrelaterte feil hos Svensk Bilprovning. Hos britiske Warranty Direct er den midt på treet blant de store SUV’ene , som generelt sett gjør det dårligere enn de små i denne undersøkelsen. I Dekras 2011-undersøkelse gjør Volvo XC90 med 100-150 000 kilometer det bedre enn gjennomsnittet for bilklassen. 70,9 % går gjennom den tekniske kontrollen uten feil, mens 12,2 % har større feil eller mangler. Snittet ligger på 13,9 % og den mest hyppige feilen er svak effekt på håndbrekket. " Sakset fra http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article604620.ece
  3. 17" hjul fra 2009 selges. Det er felgene på bilde som selges. Runde og fine felger. Slitte 225 dekk, men litt igjen av mønster. Befinner seg i Trondheim. Tror de skal passe V50. Ta kontakt med Leif Rune på mob 47636514
  4. Hvilken dynamo er grei til min 945? Holder Biltema sine? Passer da universal på 100A til 1300 kr eller må jeg ha Biltema sin til 945? Noen som vet hva den lader? Trenger jeg skifte laderele?
  5. Hei! Jeg bytter faktisk mellom to typer bak på min. Bruker Lesjøfors som senker 4 cm om sommeren, men om vinteren bytter jeg til forsterket stasjonsvognfjær bak fra Mekonomen så jeg kommer over slapsete fartshumper (som vi har mye av i Trondheim). Sistnevne er jeg veldig fornøyd med, blir stiv og fin uten å sagge bak og uten alt for mye duving. Edit; Det er vel veldig mye å velge mellom på demperfronten, men for meg er det viktig med god komfort og ikke steinhard bil, og da ble det Sachs Advantage Sportsdempere. Kostet ikke all verden heller. Ville vurdert nye krengestag også:)
  6. Jeg for min del fant tidlig ut at jeg skulle ha min 945 lenge, og for å bedre økonomien ytterligere fikk jeg den gass-konvertert. Tjente det inn på 18 måneder:) Nå kjører jeg for ca en femkroning på mila. En periode når jeg brukte bilen mye sparte jeg ca 15000 i året i drivstoffutgifter.
  7. Noen som vet hva ulike originalfjørene koster? Original bak: Original forsterket bak (om det finnes): Originalt senkesett fremme/bak (15 mm?):
  8. Tenker å kjøpe en 945 delebil over grensa, da utvalget er større der. Hvordan er det å ta noe slikt inn til Norge? Er det toll på alt, hvilke regler gjelder? Den skal aldri registreres, så jeg må vel påberegne litt utlegg for å levere den på skrapen etterpå.
  9. Ok. Jeg har gått opp ett hakk både foran og bak på krengestag og med Lesjø. Likevel krenger den mye mer enn min V70D5. Tror jeg går for Mekonomen forsterket bakfjører sammen med Lesjø framme foreløpig. Må få fatt i 25mm kreng framme/bak. Er sugen på å prøve. Så blir det nye 18 til våren. Åpen for forslag og gode tilbud på felg og dekk:)
  10. Synes det ser bra ut. Hvordan funker det med original bak og lesjø framme? Hvilke krengestag bruker du? Blir vel felg i samme gata som SuperDTM. Klassiske 940-felger:)
  11. Hehe. Tror nok en 945 ser bedre ut høy enn sedan'en gjør. Skikkelige kantfelger tåler nok høyere bil. Må nok gå for 25mm tror jeg ja.
  12. Hehe. Er nok mer av Greensilver-skolen som liker strøkne 940'er med fine hjul og moderat senk. I mitt tilfelle er det faktisk for å overleve vinteren på Byåsen med mye bakker og dumper og elendig brøyt. Synes 40 mm som nå ser bra ut, men subber altså. Forresten noen som har bilder av høy 940 med 18 felger?
  13. Takker. Poenget mitt er egentlig å gå i motsatt retning, med høyere bil, grove krengestag og 18 toms. Noen med erfaring med dette?
  14. 945'en subber i det meste av fartsdumphelsike her i Trondheim. Er lei nå. Hva tror dere om egenskapene hvis jeg hever til enten originale fjører eller originale turbofjørene (som senker 15 mm?. I tilfelle vil jeg da gå for grovere krengestag og 18 toms. I dag står bilen på Lesjøfors-fjører som senker 40mm, Sachs Advantage Sportsdempere (liker disse) og 23/19 stag. Muligens det bakre er 21, husker ikke. Er ellers familierigga med 16 toms, men det blir for lite.
  15. Noen som vet om en ok skrap i Trondheimsområdet eller ikke så langt inn i Sverige? Trenger litt deler til 945'en, men finner ikke noe bra skrap.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår