Gå til innhold

Pajerosan

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pajerosan

  • Bursdag 01/14/1977

Contact Methods

  • Bosted
    Mosjøen

Pajerosan's Achievements

  1. Hei folkens! Vurderer sterkt å kjøpe denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25256160 Den ser meget bra ut, og meget fint behandlet av en voksen person som har vært mekaniker hos Volvo. Noe jeg bør være obs på? Den har en 5 trinns geartronicautomat som fungerer meget bra. Er disse kassene holdbare?
  2. Det er nettop det ja.. jeg har en Pajero med 3,5liter V6 bensin og automat... sugemotor som er lat under 3000 omdreininger. Den må ha turtall for å yte noe. Rekkesekseren i 960 har forhåpentligvis en mye gunstigere momentkurve. Ikke særlig økonomisk å måtte kjøre på 3-gir og 3000 omdreininger i hver liten bakke man skal opp.
  3. Etter å ha vurdert Audier og Mercedeser i 200-250 tusenkronersklassen har jeg konkludert med at en Volvo 940 Turbo er et mye bedre alternativ. Denne går jo faktisk an å skru på selv, i motsetning til nyere biler som har skyhøye servicekostnader. Min bror har en 95 modell som jeg har skrudd litt på. Grei og komfortabel bil. Moderat drivstofforbruk på den også. Han har målt den til 0,8 l/mil på blandet kjøring. Vil helst ha den "orntlige" Turboen med 165 hk, men en lavtryksturbo er også aktuell. Manuell M90 kasse helst. MEN, aircondition og cruisekontroll er et krav. Dessverre ikke ofte å finne dette i 940 ser det ut til. Så da er spørsmålet: 960 har som regel dette. Hvordan er motorene i 960 kontra turbomotoren i 940 med tanke på forbruk, vedlikeholdskostnader, kjøreegenskaper (bunndrag eller turtallsmaskin?) Er disse like lett å arbeide med selv som 2,3literen i 940? Det ser ut til at de fleste 960 har automatgear. Hvor bra er disse kassene? Er de slitesterke? Er dette "vanlige" 3-trinns med overdrive? Håper noen med erfaringer fra disse bilene tar seg tid å svare! På forhånd takk for hjelpen!
  4. Pajerosan

    Vurderer ny bil

    Vet du hva denne oppgraderingen/forsterkingen består i? Hva er byttet i forhold til orginal? Har du hørt prisen på dette?
  5. Ringte Audi-forhandleren på Mo i Rana, de er ikke i Møller-systemet. De er en del av Sulland-gruppen. Der var dette ikke noe problem.. fikk vite det jeg ville om servicehistorikken... De mente disse girkassene var greie så lenge bilen ikke hadde hengerfeste... og trimming er bannlyst! Ellers hadde de lite erfaringer å dele. Mener å ha lest et sted at 04-modellene har fått en noe forbedret utgave av multitronicen... noen som kjenner til det? Hadde vert greit å fått snakket med et Audi-verksted som har erfaringer og peiling på disse kassene.. tips mottas med takk!
  6. Ikke særlig respons på denne... Det er utført en garantireparasjon på kassen. Visstnok byttet noe som kalles ventilblokk... Kontaktet Møller i Trondheim for å høre om de hadde peiling på disse kassene, og for å sjekke litt rundt garantireparasjonen og servicehistorikken til bilen. Men det kunne jeg ikke få vite noe om sa damen hos Møller... "her kommer personvernloven inn i bildet, og er du misfornøyd med den må du kontakte datatilsynet"... var den hyggelige beskjeden jeg fikk. Kun eieren av bilen kunne få disse opplysningene. Noen som har opplevd dette? Hva har girkasser og service på biler med personvern og gjøre? merkelig..
  7. Hei Audi-folk! Jeg vurderer for tiden å handle en strøken A4 2004 modell med 1,9TDI og multitronic kasse. Bilen har enda ikke rundet 100000km. Den motor og girkassekombinasjonen er hovedgrunnen til at jeg ønsker meg en slik bil. Helt nydelig å kjøre med! MEN, så har jeg lest litt rundt på nettet. Og på en del utenlandske forum er det mange som mener at multitronicen er hovedgrunnen til at man IKKE bør kjøpe en slik bil... Så, hvor bra eller hvor dårlig er disse girkassene? Bilen jeg har sett på har aldri vært trimmet, og er eid av voksne folk som har kjørt forsiktig. Ikke har den hatt hengerfeste heller.. Bør jeg være bekymret?
  8. Har prøvd den metoden et par dager nå... får tru det løsner med tiden...
  9. 106parts hadde ikke... så da er en orginalventil bestillt... regner med den er laget av titan. Bør være det etter prisen å bedømme. Noen som har tips til hvordan man løsner bremserør fra mutteren? Røret snurrer rundt sammen med mutteren når jeg skal løsne røret fra ventilen... Alltid noe småtteri man skal plages med!
  10. På min bil er det en ventil på hver side. Den sitter over bærearmen. Ei fjær koblet til armen sørger for reguleringen. Skal sende en mail til 106parts og spørre.
  11. Har nå brukt noen timer på å saumfare internett etter slike ventiler. Uten særlig hell... Mekonomen har visstnok til 2500 kr. Lurer på om prisen er for paret? Det står ikke spesifisert om det er høyre eller venstre i lista til Mekonomen... Den som 106parts har ser ut til kun å passe biler med skivebremser bak... Merkelig at det ikke finnes noen som leverer slike uorginalt... det er jo et vanvittig utvalg av uorginale deler til disse bilene ellers...
  12. Da har jeg fått konstatert defekt lastjusteringsventil på høyre bakhjul. Men den koster over 3000 kr pr stk orginalt...:oohh Og det er en på hvert hjul... Noen som har tips til nettbutikker som kan ha slikt? Gjerne i utlandet.
  13. Har en 95 modell 106. Var på EU kontroll i dag og fikk beskjed om at jeg ikke hadde bremser bak angry2 Siden den tar fint på framhjulene, mistenker jeg lastjusteringsventilen på bakhjulene... noen som har ideer om hva det kan være? Bilen har ABS.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår