Golddigger Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Er interessert i V70 fra 96-99 modell. Pris 100.000 - 150.000 kr Noen som har noen erfaringer/ tips om denne bilen? Ser at 2 literen er gunstig i pris. Men blir denne for lat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 v70 fra 97-99 er svært solide og gode biler. 2literen er ganske lat ja, bør i såfall ha manuell kasse. Men kommer jo an på hva man skal bruke bilen til, og hva man har behov for. Jeg ville nok gått for en 2.5liter evnt 2.0 turbo, den er ikke så mye dyrere enn en 2.5liter hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Prisforskjellen på en 2,0LT og en 2,5LT er ikke så stor, så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt 2,5LT. Uten turbo vil bli ganske lat. Skal du ha diesel så finn en med lav kilometer stand, har ikke så godt rykte på seg VAG motorene med litt kilometer på nakken. Jeg har hatt min 1998 V70 2,5LT i snart to år og er kjempeførnøyd med den, har bare byttet vanlige slitedeler, og MAF`n gikk til skogen, men det er min egen feil fordi jeg har kjørt med kon luftfilter og MAF liker ikke renseolja på filtra. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Prisforskjellen på en 2,0LT og en 2,5LT er ikke så stor, så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt 2,5LT.Uten turbo vil bli ganske lat. Skal du ha diesel så finn en med lav kilometer stand, har ikke så godt rykte på seg VAG motorene med litt kilometer på nakken. Jeg har hatt min 1998 V70 2,5LT i snart to år og er kjempeførnøyd med den, har bare byttet vanlige slitedeler, og MAF`n gikk til skogen, men det er min egen feil fordi jeg har kjørt med kon luftfilter og MAF liker ikke renseolja på filtra. Ja, dieselen fra Vag kan du prøve å styre unna. De holder bra og går lenge om man bytter olje jevnlig,men for et rakleverk! Pluss veldig dyre reg.reim/pumpereim jobber, oljelekkasjer osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golddigger Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Er ikke disse dieselmotorene bra da? Billig i drift og driftsikre etter det jeg har hørt. Hva tror dere om denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10700205 Får den for 120.000 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Par ting du bør være OBS på, siste registerreim skifte, at tetteringen rundt veivakslingen er skiftet. Bærebruene forran bruker også å være noe dårlig på de modellene. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Er ikke disse dieselmotorene bra da? Billig i drift og driftsikre etter det jeg har hørt. Hva tror dere om denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10700205 Får den for 120.000 kr Jo, de er bra de. Går bra og går lenge om man passer på å bytte reg.rem/pumperem. Litt svettig av olje må man regne med på de motorene. Men lønner seg å bytte simringer på register samtidig med reg.rem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 De gamle dieselmotorene som satt i gamle V70 er ganske glade i suppe, bruker ikke mye mindre enn f.eks en 2.0 Turbo. Men så er jo diesel billigere å fylle da... :) Er jo en Audi motor detta her.., ikke veldig populær blandt mekanikerne jeg kjenner på Bil Service, er visst mye småtull med dem. Men passer man på den så går det vel greit! Pass på å bruk riktig olje ihvertfall, ellers blir det fort ventilklakking på disse her. Men Volvo`s egen diesel i nyere V70 derimot, Woah! :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 De gamle dieselmotorene som satt i gamle V70 er ganske glade i suppe, bruker ikke mye mindre enn f.eks en 2.0 Turbo. Men så er jo diesel billigere å fylle da... :) Er jo en Audi motor detta her.., ikke veldig populær blandt mekanikerne jeg kjenner på Bil Service, er visst mye småtull med dem. Men passer man på den så går det vel greit! Pass på å bruk riktig olje ihvertfall, ellers blir det fort ventilklakking på disse her. Men Volvo`s egen diesel i nyere V70 derimot, Woah! :) Min far har en '99 V70 2.5TDI. Gått 258 000 km, og ikke noe feil på den. Han sin bil bruker også 0.56 l mil. Er det mye, syns du? Forbruk kommer ann på personen som styrer gassen. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Min far har en '99 V70 2.5TDI. Gått 258 000 km, og ikke noe feil på den. Han sin bil bruker også 0.56 l mil. Er det mye, syns du? Forbruk kommer ann på personen som styrer gassen. Det jeg mente var at bensinmotorene bruker ikke stort mer På langkjøring ligger jeg på 0,67. Og da er det jo mer krefter å kose seg med, og ikke minst en Volvo-motor :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Det jeg mente var at bensinmotorene bruker ikke stort mer På langkjøring ligger jeg på 0,67. Og da er det jo mer krefter å kose seg med, og ikke minst en Volvo-motor :) definer langkjøring? min bil bruker også lite bensin på flat motorveg. men her på vestlandet kryper den oppunder liter'n. snittofrrbruk siste 550km i ferien ligger nå på 10.1 og da er det veldig mye fin kjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 definer langkjøring? min bil bruker også lite bensin på flat motorveg. men her på vestlandet kryper den oppunder liter'n. snittofrrbruk siste 550km i ferien ligger nå på 10.1 og da er det veldig mye fin kjøring Eneste langkjøringa jeg har med privatbilen er hvis jeg skal opp til morra mi en tur som bor i Veggli. Relativt variert vei, men hvis jeg får et stopp i Kongsberg f.eks, så ødelegger det veldig på forbruket selvfølgelig. bruker fort rundt litern på mila ved bykjøring, jævli irriterende, hehe. Men på landeveien er den fin da. Det er jo kjekt med diesel, du merker ikke så veldig forskjell fra landevei til bykjøring på forbruket. På motorveien derimot bruker jeg vel mest av alt hehe, ettersom jeg ligger på 3000rpm + :D Da kan jeg faktisk se nåla flytte seg *grøss* Men rundt 80-100km/t er den ideell Dieselmotoren er sikkert mer enn bra nok, men pass på dette med olje! Ikke bruk noe anna enn fullsyntetisk og ikke bytt mellom merker. Bytta selv ventilløftere på en TDI jeg hadde tidligere fordi jeg irriterte meg over klakkinga, og det var ikke billig. Da hadde forrige eier kjørt på feil olje (semi-syntetisk) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 definer langkjøring? min bil bruker også lite bensin på flat motorveg. men her på vestlandet kryper den oppunder liter'n. snittofrrbruk siste 550km i ferien ligger nå på 10.1 og da er det veldig mye fin kjøring skrivefeil, mente 5500km ;) og da gir det et meget riktig bilde av forbruket. når neste rekning fra statoil kommer i posten skal jeg fylle full tank og se om snittforbruket vises korekkt (skrev ned km.stand før jeg dro på ferie med full tank) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 I min erfaring ligger man ca. 20% lavere på langkjøring enn blandet kjøring. Bare bykjøring/korte turer tror jeg man kan risikere alt mellom 20-40% høyere forbruk enn langkjøring (selv om man kjører aktivt på langkjøring). Det er erfaringene mine med litt eldre turbovolvo iallefall.. 1.1 liter på milen, AKTIV kjøring, bergen -> kristiansand.. 1.36 liter på milen kristiansand -> bergen + en uke med "snittkjøring" i bergen, før tanken var rimelig skrapet og igjen kunne fylles til randen! (80 liter tank elns). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 dieslene er kjempemotorer men et mekanikerhellvette når de må skrues på. audi har jo fådd creds for disse motorene da og da burde dem jo være like go i en annen bil ;) jeg tror nok jeg vill gådd for bensinmodellen. kjøper du en bil som er gådd et stykke finn ut om det er byttet foringer og div. på prøveturen kan bilen virke go som gull og foringene er bra. MEN dem er garantert litt sprukket og begynner du da og kjøre litt hardt/holder oppe farten på svingete veier så forsvinner foringene. snakker av egen erfaring. og disse bilene er ikke gode å holde bein på veien når foringene er borte. ellers er det jo utruli komfertable biler og vil anbefale deg og kjøpe en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.