Gå til innhold

Turbo prob A4

Ranger emnet


Offe_

Anbefalte innlegg

Har en 97 A4 1.8T som jeg akkurat har montert turbotrykksmåler på, type Autogauge. Det som er problemet er at under pådrag og turboen begynder å ladde "dumper" resirk. ventilen av seg selv. Dette skjer hver gang måleren kommer til 1.4 bar. Dette har ikke vert noe problem før jeg monterte måleren. Måleren er koblet med T-ledd inn på vakuum slangen til resirk. ventilen. Tror dere at det er måleren som "lurer" ventilen til å opne? Noen som har vert borti dette før? En annen ting er at når trykket passerer 1 bar begynner nåla å "riste" litt, akkurat som trykket jager litt. Det er når dette begynner og trykket kommer opp i 1,4 bar (Ganske nøyaktig hver gang) at ventilen opner seg.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, såvidt jeg vet, og har erfart, så er det lureste å koble måleren inn på bensintrykksregulator slangen, hvorfor det skjer som det du sier, kan jeg ikke svare på . men sjekk ut FAQ; se på bildet der, og prøv den metoden. kanskje det løser problemet. :)

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå koblet om, og koblet meg inn på slangen til bensintrykksregualoren, det hjalp litt men problemet er ikke borte. Har nå tatt av til måleren og blinda slangen for å sjekke om det er slangen eller måleren som er problemet.

 

Jeg har egetlig venta på reaksjoner på trykket, turboen er original med det jeg vet. Har lagt merke til at andre med tilsvarende turbo oppnår lavere trykk så jeg skal sjekke om måleren viser rett, men først vil jeg ha det andre problemet ut av verden. Er AEB motor med chip og supersprint uten cat. Jeg vet ikke om det har noe å si for problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn så har du ikke 300hk i motoren din. 220 kanskje.

 

Hvor står det at han har 300 gamper da?:)

 

Hvis den dumper under pådrag er jo ikke dumpen tett da, mulig du må bytte den da den ikke er stiv nok? bare tenkte tanken

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt litt uten måleren nå, med blinding av slangen der måleren er og problemet har dukket opp et par ganger da også. Skal på tess å kjøpe litt nye slanger, t-ledd, klemmer og diverse da det virker som om det kan vere problemet. Jeg har faktisk hatt opplagt slangen fra innsug til coupe'en i over et år uten at resirk. ventilen har oppført seg sånn. har ikke montert måleren før nå.. Jeg skal også koble bort t-leddet ved innsuget og koble alt originalt for å sjekke at ventilen oppfører seg normalt i "normal" drift. Men hva erfaringer har folk med å koble inn måleren, med t-ledd på slangen til bensintrykksregulatoren eller resirk. ventilen.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn så har du ikke 300hk i motoren din. 220 kanskje.
Det har jeg ikke sagt noe om og det er ikke det som er problemet heller...

 

Hvor står det at han har 300 gamper da?:)

 

Hvis den dumper under pådrag er jo ikke dumpen tett da, mulig du må bytte den da den ikke er stiv nok? bare tenkte tanken

Jeg har tenkt tanken jeg også, men det som er at dette problemet kom etter jeg monterte måleren, har ikke vert noe prob tidligere. Men det er ikke umulig jeg bytter den ut:) Ser av andre erfaringer at jeg bør gå for Forge 007 elns, noen som har link til noen som seller?

 

hvor lang tid går det fra du har 1,4 til du har 1 bar da?

 

Ladetrykket styres av hjernen og N75 ventilen. Har du logget i VAG-COM?

Har ikke logget i VAG-COM, Tiden fra 1,4 (på måler) til 1 bar går ganske kjapt da resirk. ventilen dumper på 1,4 ;) Men når den ikke dumper går det litt lenger tid, forskjellig fra gir til gir..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår