Gå til innhold

Offe_

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Offe_

  • Bursdag 04/13/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Sunnmøre

Offe_'s Achievements

  1. Hei, noen som har noen tyske sider jeg kan bestille original deler fra? jeg må ha nye coiler, LMM og litt diverse.. Jeg visste om en side før men har glemt den, noen som kan hjelpe?
  2. Slik jeg husker d tror jeg d kun er to skruer som holder dette dekselet der hvor cd-spilleren sitter.. det som holder fast dekselet ned med varmereguleringen er klipps, dra forsiktig utover så tenker jeg d ordner seg:) men jeg er ikke 100% sikker, er en stund siden jeg gjorde dette selv...
  3. De sitter på undersiden der slangen til kjøleveska er ja. Når jeg skiftet vannpumpen min begynte jeg med å skru av fangeren, og skrudde ut alle skruene som holder "fronten" slik at du kan ta den ut 10-15cm for å få bedre plass. Service stille kalles d trur jeg. Videre tar du av drivremmen og vifta(for å få av vifta må du ut med radiatoren) Deretter må du koble fra og skru ut dynamoen for å komme til skruene under den. Da trur jeg du har komt så langt at du kan skru av pumpene, servopumpa ligger på utsiden av vannpumpa. Håpe jeg ikke glemte noe;)
  4. D stemmer at pumpene ikke går på registeret. Når du først skal bytte den ene pumpa er d veldig lite arb å skifte den andre også da de er montert side om side. Men vil si fra om at d er litt arb å skifte desse.. mye demontering for å komme inn på pumpene..
  5. er vel h4 på langlys og h7 på nærlys
  6. Jeg lurer på å bestille meg ny bakfanger fra tmtuning.com. Er det noen som har noen formeninger om dette er "bolt-on"og at fangeren passer perfekt? Er det forskjell på A4 og S4 chassiet med tanke på fester og lignende? her er link til fangeren: http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1661
  7. Offe_

    Turbo prob A4

    Det har jeg ikke sagt noe om og det er ikke det som er problemet heller... Jeg har tenkt tanken jeg også, men det som er at dette problemet kom etter jeg monterte måleren, har ikke vert noe prob tidligere. Men det er ikke umulig jeg bytter den ut:) Ser av andre erfaringer at jeg bør gå for Forge 007 elns, noen som har link til noen som seller? Har ikke logget i VAG-COM, Tiden fra 1,4 (på måler) til 1 bar går ganske kjapt da resirk. ventilen dumper på 1,4 ;) Men når den ikke dumper går det litt lenger tid, forskjellig fra gir til gir..
  8. Offe_

    Turbo prob A4

    jeg har kjørt litt uten måleren nå, med blinding av slangen der måleren er og problemet har dukket opp et par ganger da også. Skal på tess å kjøpe litt nye slanger, t-ledd, klemmer og diverse da det virker som om det kan vere problemet. Jeg har faktisk hatt opplagt slangen fra innsug til coupe'en i over et år uten at resirk. ventilen har oppført seg sånn. har ikke montert måleren før nå.. Jeg skal også koble bort t-leddet ved innsuget og koble alt originalt for å sjekke at ventilen oppfører seg normalt i "normal" drift. Men hva erfaringer har folk med å koble inn måleren, med t-ledd på slangen til bensintrykksregulatoren eller resirk. ventilen. Takker for alle svar
  9. Offe_

    Turbo prob A4

    Jeg har nå koblet om, og koblet meg inn på slangen til bensintrykksregualoren, det hjalp litt men problemet er ikke borte. Har nå tatt av til måleren og blinda slangen for å sjekke om det er slangen eller måleren som er problemet. Jeg har egetlig venta på reaksjoner på trykket, turboen er original med det jeg vet. Har lagt merke til at andre med tilsvarende turbo oppnår lavere trykk så jeg skal sjekke om måleren viser rett, men først vil jeg ha det andre problemet ut av verden. Er AEB motor med chip og supersprint uten cat. Jeg vet ikke om det har noe å si for problemet..
  10. Offe_

    Turbo prob A4

    Har en 97 A4 1.8T som jeg akkurat har montert turbotrykksmåler på, type Autogauge. Det som er problemet er at under pådrag og turboen begynder å ladde "dumper" resirk. ventilen av seg selv. Dette skjer hver gang måleren kommer til 1.4 bar. Dette har ikke vert noe problem før jeg monterte måleren. Måleren er koblet med T-ledd inn på vakuum slangen til resirk. ventilen. Tror dere at det er måleren som "lurer" ventilen til å opne? Noen som har vert borti dette før? En annen ting er at når trykket passerer 1 bar begynner nåla å "riste" litt, akkurat som trykket jager litt. Det er når dette begynner og trykket kommer opp i 1,4 bar (Ganske nøyaktig hver gang) at ventilen opner seg. Takker for svar :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår