pinjongen Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Får lappen om 6 uker og jeg har noen spørsmål om litt ting.. åssen plugger anbefaler dere motoren min? og har ett spørsmål om hvor mye ca en toppakning koster? og hvilken toppakning holder litt ladetrykk og kjøring? og hvor kjøpe? tror min er blåst siden den lekker litt olje rett nedafor eksosmanifold og istad fikk jeg varva litt oppover veien og da var det ikke igjen mer vann og den kokte... kan være toppakninga det? Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Får lappen om 6 uker og jeg har noen spørsmål om litt ting.. åssen plugger anbefaler dere motoren min? og har ett spørsmål om hvor mye ca en toppakning koster? og hvilken toppakning holder litt ladetrykk og kjøring? og hvor kjøpe? tror min er blåst siden den lekker litt olje rett nedafor eksosmanifold og istad fikk jeg varva litt oppover veien og da var det ikke igjen mer vann og den kokte... kan være toppakninga det? Høres sånn ut. Plugger, bosh. Orginal toppakning holder mer en nok, kjøp det du :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Jeg ville gått for NGK plugger.. (BP6ES på 240 turbo) jeg kjører med og det funker gull.. og mange av de som driver med volvo sier det funker best.. men er vel smak og behag kanskje.. Bosch virker fint det også sikkert.. men ikke kjøp sånne bosch super eller radiodempa av noe slag da det er bare shite! Og Elring org. pakning som er litt forsterka som er noen tiere dyrere får du på f.eks BCB.no siden du før eller siden begynner å tukle med ladetrykket. hehe.. husk å måle toppen for evt. skeivhet og sjekk om alt i orden.. og når du først er av med den,sleng i nye tettinger og gjør ren evt polÈr ventiler og skrap rent forbrenningsrom fordi sot lager tenningbank og det ryker det pakninger av.. kjenner du noen som porter litt så port eksosen litt ved å korte ned styringa og ta fres tak under ventil og sidene men ikke ta noe på indre radius.. altså der gulvet på porten er og svinger inn i forbrenningsrommet. er nesten ikke radius der fra før! good luck! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Kan være vannpumpa di og, har du kjøleveske så setter det spor, ikke rent vann. Er pumpa dårlig kaster den av seg vann under, evt sjekk pakninger og slanger. Skal mye til for at toppen slår seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Kan være vannpumpa di og, har du kjøleveske så setter det spor, ikke rent vann. Er pumpa dårlig kaster den av seg vann under, evt sjekk pakninger og slanger. Skal mye til for at toppen slår seg. så sant så sant.. men er ikke dumt å sjekke det hvis det viser seg at det er toppakninga som er gefarhen.. Men nå kan det jo være lekkasje på vannpumpe osv... sef. ble helt opphengt i sprengte pakninger her bare! Regna bare med at det burde vises relativt godt hvis det var lekkasje,og siden han hadde registrert oljelekkasje så har han hatt huet godt neddi motorrommet og titta.. hehe.. Årne sæ vel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Jeg også går god for NGK plugger... Har funka kanon på alt fra moped til bil... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Kjører og NGK BP6ES plugger på 2,2 AT med div. små modds og det funker som bare det, aldri noen plager. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 NGK BPR6ES er gull, har alltid brukt det, og vil alltid bruke det. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 NGK BPR6ES er gull, har alltid brukt det, og vil alltid bruke det. dem jeg kjører med og. funker som bae det:) fikk de anbefalt av de lokale verksteder her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Bosch er ikke å anbefale iallefall. Har sinnsykt dårlig erfaring med de pluggene på 240. Husker vi byttet ut hele tenningssystemet på min fetters gamle bil. Ville overhodet ikke starte. Men når vi satte i noen gamle plugger fra en Toyota Crown fattern hadde på tdlig 80tall, så fyrte den som bare fae..... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.