Gå til innhold

Bakstillinga mi beveger seg???


Burnouter`n

Anbefalte innlegg

Hei tror jeg har et lite problem med 190`en min. Noen ganger da jeg kjører i dumper og høl i veien er det noe bak som beveger seg litt sidelengs som den på en eller annen måte "flyter" litt bak der. Har skifta fjærene, men lurer på om det muligens kan være støtdemperne (ingen tegn til lekkasje eller ulyd som jeg kan se) hva kan dette være??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer ofte på litt eldre mercedeser.

Er garantert noen foringer til stag eller innfestningen til hele bakakslingen.

Men jeg tipper du har dårlige foringer i momentstagene bake.

Hadde akkurat samme syndrom som du forklarer på både W201 å w124

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Dette skjer ofte på litt eldre mercedeser.

Er garantert noen foringer til stag eller innfestningen til hele bakakslingen.

Men jeg tipper du har dårlige foringer i momentstagene bake.

Hadde akkurat samme syndrom som du forklarer på både W201 å w124

 

Ok, skal sjekke. Har ikke hatt tid til å undersøke detta probleme nærmere, men har merka nå som jeg har kjørt litt, at det må komme fra høyre side bak. Kjørte litt fort i en venstre sving og da svingte hele ræva seg ut i en brei sladd, den beveger seg ikke på samme måte i høyre svinger. Merker jo også at når jeg kjører rett fram og treffer et høl så "flyter" den litt til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Hadde samme problem. Når jeg kom på ett komlokk eller fra byttende veidekke så kjente jeg at bakenden på bilen gikk til høyre. Få sjekket foringene i stagene bake, regner sterkt med at det er de som er gåen.

Og visst du er intrissert i og kjøpe 1 nytt stag billig så tror jeg faktisk jeg har ett liggende fra min gammle bil.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jepp. Hadde samme problem. Når jeg kom på ett komlokk eller fra byttende veidekke så kjente jeg at bakenden på bilen gikk til høyre. Få sjekket foringene i stagene bake, regner sterkt med at det er de som er gåen.

Og visst du er intrissert i og kjøpe 1 nytt stag billig så tror jeg faktisk jeg har ett liggende fra min gammle bil.

 

Ja, det er vel noen av disse stagene som går i "hytt og pine" baki der som har slakk i noe gummi foringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår