volvo power Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 hei.. har en 98 mod V70 2.0 T, på 180hk. Motoren går forspåvidt greit nok den. Men synset den har allt for lite NM på bunnen av registret, drar jo lite før 3500 o/mdr. Hva kan gjøres for å forandre dette? Chipp? type? og er det bensin nokk till å justere opp trykket noe uten chipp, evt hvor høgt? Mange spørsmål, men takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 etter 97 mener jeg du IKKE får justert trykk uten chip. 2 literen vil alltid være litt lat i bånn. Hadde du hatt større motorvolum hadde du fått mere i bånn. På 850 og eldste v70 går det å justere turbotrykk helt til du får bensinkutt egentlig,men tror ikke det går på din dersom du har 98 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 hvordan ser eg om det er mulig å justere trykket da? er det elektronisk justering på 98`og nyere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 hvordan ser eg om det er mulig å justere trykket da? er det elektronisk justering på 98`og nyere? Du ser bak på turboen om det sitter et stag der som du kan justere på. På de nyere sitter det en magnetventil som styrer trykket. om denne ventilen er defekt går den på fult ladetrykk, så går an å lure denne ventilen (tror jeg), men er jo ikke så sunt i lengden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 er bare å bytte ut den magnetventilen med en turbosmart e.l mange som kjører med oppjustert turbotrykk på 2 literene.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Er bare å skru opp trykket. Har gjort det på flere V70 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Er bare å skru opp trykket. Har gjort det på flere V70 Hvor høyt har du skrudd opp på de da? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Drar de opp til rundt 0,7 bar. Det er akkurat under grensa for at det settes feilkode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matslukas Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Er bare å skru opp trykket. Har gjort det på flere V70 Hvordan skrur man opp trykket på en v70 1998 mod 2,0T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Hvordan skrur man opp trykket på en v70 1998 mod 2,0T Skrur staget på wastegaten helt inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 hmm.. min er chippa men den nekter å gi fullt ladetrykk under 3000rpm på 1gir (har automat så den er litt seig i starten) går dette an å lure? dette er visstnok for å forhindre hjulspinn men det driter jeg i. skal kunne leve med det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Staget skal kortes inn.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matslukas Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Skrur staget på wastegaten helt inn Har skrudd staget helt i bunn og det funket veldig fint ett par turer.Så skulle jeg forbi en bil og ga litt gass,men så rundt 5000 omdr så kuttet motoren og vips så fikk jeg feilkode med beskjed om for høyt ladetrykk.Har skrudd staget ett par runder tilbake så får vi se.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Jeg lader 1-1,1bar på min V70 2.0LT med 16T turbo, uten at det kommer opp feilkode for høyt ladetrykk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matslukas Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Jeg lader 1-1,1bar på min V70 2.0LT med 16T turbo, uten at det kommer opp feilkode for høyt ladetrykk... Merkelige greier,men jeg har opplevd det samme med den andre bilen jeg har som også er en 1998 V70 LT.Denne er Chippet Hos scandinavian Car Tuning i Sverige med et maks ladetrykk på 0.9 bar.Var hos volvo på Høvik i går og fikk lest av feilkoder.Der lå det to stk.Den ene var høyt ladetrykk,den andre at lamdasonden hadde registrert en for lav verdi.(Usikker på hva for lav verdi betyr),men jeg trodde heller ikke jeg skulle kunne få feil kode på ladetrykket da jeg har kjørt med denne Chippen i 3 år uten problemer.Ringte til en kar hos Volvo på Økern i Oslo som fortalte at det satt en trykkføler festet på luftfilterboksen høyre side rett under Luftmassemålern og at det var denne som hadde gitt signal om ladetrykket.Det er mulig jeg er på tynn is her,men i papirene fra Chippingen står det at det er byttet elektronisk turbotrykksregulator noe jeg fikk forståelse av var det samme som tidligere nevnt ladetrykksføler??,Men på nevnte bil som ikke er chippet bare justert turbotrykket på WG staget så kutter motoren på ca 5000 omdr og det rykker skikkelig til så jeg tørte ikke fortsett med staget helt i bunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.