Gå til innhold

Rockeren: Volvo 740 Diesel-D24 blir D24tic

Ranger emnet


Rockeren

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var da volsomt til satsing da... Datasprut på diesel, det har ikke jeg hørt før... Hvorfor ferrita-anlegg, når man bare kan sveise sammen no rør sjøl?

 

Ska nok bygge meg grom diesel med tiden, men da skal jeg bygge på dritmotoren som alle mener. Ska ha D24 jeg;) Er god-motor det, er bare det at det ikke er noen som kan no spesielt om den av de vanlige volvo-menneskene, bortsett fra meg:P hehe *Fy å jeg skryter!*

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jaggu lenge sida jeg har oppdatert her ja...

Følgende har skjedd:

 

Jeg har ombestemt meg,og skal bygge D5 i stedet!

 

Oppsettet blir noe som dette:

06-07 Volvo D5 185hk motor

Tremec TKO600 girkasse

Torsendiff eller truetrack

2,5" eller 3" Ferrita med twinpipe utblås

Coilovere foran og bak hvis jeg får det godkjent

8x19" Felger med 215/30-19 eller 225/30-19

Passende IC

13 raders Mokal oljekjøler

Enten 287mm frambremser,eller 305mm fra S80.

Komplett add-on styling

24mm stabstag

USA front (?)

Refleksplate

Datasprut som blir mappet til ca 200hk

Komplett Beige skinninteriør fra 960

Kanskje komplett A/C anlegg

SAM støtdempertårnstag

"Nytt" Taktrekk

4x elvinduer

Sentrallås

Hellakkering til originalfarge

Radiator fra 960

Original 740 baklukevinge

Ny venstre framskjerm seff...

Metallomspunnede bremseslanger

Blå silikonslanger

Solfilm

 

Og sikkert litt mer...

Hittil har jeg beregnet ca 200.000 på dette prosjektet...

Hva tror dere? :)

 

 

Sorry at jeg sier det, men dette er nok dessverre fullstendig skivebom. Du kan ikke bruke 200.000 på å bygge bil og trimme en dieselmotor til 200HK. Glem diesel og bygg en bensinmotor, da vil du få over dobbelt med hester. Bilen du har i dag er mer enn god nok for 200HK, blir jo godkjent med 238HK uten å gjøre noe som helst. Med alle de delene du skal sette på vil det være fullstendig galskap.

 

Sjekk ut disse trådene og få inn tips til å bygge en bensinmotor med mye mer effekt til mindre penger

 

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/71995-dabutcher-volvo-242-prosjekt-242r6-twinturbo.html

http://www.bilforumet.no/200-serien/80000-242-76-mod-b230fk-2.html

 

Du gjør som du vil, og hvis du fullfører blir jeg imponert, men tenk nøye over det og ikke få helt diesel dilla, for bensin er best når man skal trimme en gammel volvo. B230turbo motorer er et vellprøvd prosjekt, diesel er det vel ingen som har bygget, noe det er en grunn til.

 

Men hvis du absolut skal ha diesel så bruk en motor som allerede har masse hester, f.eks fra bmw eller lignende, 335D motor med kasse f.eks

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk ut av D5 kan man få bare ved å mappe opp sprutet riktig.

Og tenk den syke lyden av en D5 med riktig eksosanlegg...

Kan også ta ut mer hvis jeg vil,bare ved å mappe sprutet riktig.

Er ganske stort potensiale i D5..

Dessuten så kommer det til å bli en bil ingen andre har (foreløpig).

230 turbomotor har jo "alle" for tiden!

Ikke gidd å mas mer om bensinmaskin nå takk...

Jeg vil gjøre det svært få ville gjort.

Kommer til å bli en bil med respekt,det kan jeg bare si dere.

Og dessuten,en D5 har ganske så mye heftigere dreiemoment enn en stusselig 230turbomaskin!

 

Men,vent å se...Dere kommer til å bli målløse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk ut av D5 kan man få bare ved å mappe opp sprutet riktig.

Og tenk den syke lyden av en D5 med riktig eksosanlegg...

Kan også ta ut mer hvis jeg vil,bare ved å mappe sprutet riktig.

Er ganske stort potensiale i D5..

Dessuten så kommer det til å bli en bil ingen andre har (foreløpig).

230 turbomotor har jo "alle" for tiden!

Ikke gidd å mas mer om bensinmaskin nå takk...

Jeg vil gjøre det svært få ville gjort.

Kommer til å bli en bil med respekt,det kan jeg bare si dere.

Og dessuten,en D5 har ganske så mye heftigere dreiemoment enn en stusselig 230turbomaskin!

 

Men,vent å se...Dere kommer til å bli målløse..

 

Tviler nok på at du får respekt, folk kommer heller til å lure på

hvorfor i alle dager noen har giddet å bygge diesel-bil, men det er naturligvis ditt valg og lykke til, men tror nok dessverre at du kommer til å gi opp når du skjønner hvor mye jobb dette er, men hvis du fullfører så vil du nok ha noe ingen andre har.

 

Grunnen til at "alle" har B230turbo er fordi man vet det funker som det skal og gir mye HK for en ok pengesum. Å begi seg utpå

noe ingen har gjort før vil bli svært vanskelig og det blir sinnsykt dyrt hvis det ikke funker som det skal eller raser. Dessuten er ikke 740 diesel en spessiell bil, det er en helt vanlig 740, ikke noe mer.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry,men hvis du ikke har noe annet å komme med enn negativt,og rose 230turbomaskiner oppi skyene,så hold heller kjeft. Jeg er møkk lei av å høre hvor mye flinkere og bedre dere er som bygger bensinbiler.

Skal vedde på at jeg klarer å flise de fleste med D5'n på 200hk,hvis noen tør å race med sin bensinturbo på 200hk.

Du aner ikke hva du snakker om,så da er det bedre å holde kjeft,eller?

 

spar meg for slike innlegg. Jeg har bestemt meg,og det blir IKKE endra på,så enkelt er det. Dere får tro og mene hva dere vil om hvor tåpelig og håpløst detta er,men jeg skal bevise noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin motor er teit og for tapere da...

 

nei, bygg deg diesel så skal jeg legge merke til den, fy faen så porno det hadde vært med sprek diesel!!:oohh

 

bensin=:zzzz: kjedeligere enn høna te bestemor...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår