Gå til innhold

Hvor mange fartsbøter?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forskjellen på betinget, og ubetinget fengsel egentlig?

 

ubetinget er det samma som fengsel.

betinget er feks åpen soning. de holder øye med deg, og du må hold deg i skinnet i så lang tid som dommen tilsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en for 108 i 80n, 2 prikker og 6500kr. Ran.

 

Var også på en Sverige tur en gang for å "kjøre inn" den nye motoren min, og da blåste jeg gjennom to (!) fotobokser i hhv. 180 og 130.. Det var noen nervøse uker i etterkant der jeg leste opp og ned loven i mente, og hadde kontakt med advokat om mulighetene/rettighetene.

 

Imidlertidig viste det seg at Sverige ikke hadde en "fotoboksavtale" med Norge. Da var det 1 stk beroliget meg.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Og hvor går grensa for hva som er galt?

Er det hvis man kommer innom rettsvesenet enda en gang i løpet av de 2 åra?

 

Regner med man ikke blir behandlet som "vaneforbryter" pga. forenklede forelegg.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Og hvor går grensa for hva som er galt?

Er det hvis man kommer innom rettsvesenet enda en gang i løpet av de 2 åra?

 

Regner med man ikke blir behandlet som "vaneforbryter" pga. forenklede forelegg.

 

betinget går vekk fra papirene dine etter 5år dom er vel 12 om jeg ikke husker feil.

hva som er galt... alt som ikke er lov er jo galt.. forelegg står ingen steder untatt i politi rapporter.. ikke noe spessielt farlig.. når du blir 55 og stoppet i kontroll drar di ikke opp en farts synder fra 2007 om det er det du tenker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et eksempel:

En fyr dundrer igjenom laser`n i 131km/h i 80-sona.

Blir dømt til betinga i 13 dager, og må gå uten førerkort i 8 måneder.

Samme fyren kjører på nytt gjennom laseren, denne gangen i bare 86km/h. i 80-sonen.

 

Burern vel ikke inn i 13 dager for det?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et eksempel:

En fyr dundrer igjenom laser`n i 131km/h i 80-sona.

Blir dømt til betinga i 13 dager, og må gå uten førerkort i 8 måneder.

Samme fyren kjører på nytt gjennom laseren, denne gangen i bare 86km/h. i 80-sonen.

 

Burern vel ikke inn i 13 dager for det?

 

nei.. det blir bare et forenklet forelegg.. du blir dømt om du mister lappen på ny.. eventuelt blir tatt for annet som er straffbart i norge;) som det er så kriminelt at du får ubetingen dom for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. det blir bare et forenklet forelegg.. du blir dømt om du mister lappen på ny.. eventuelt blir tatt for annet som er straffbart i norge;) som det er så kriminelt at du får ubetingen dom for...

 

Eller 1500,- i bot? 6 kilometer over grensa bare

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på betinget, og ubetinget fengsel egentlig?

 

Dersom du blir dømt til ubetinget fengsel, må du sone. Blir du dømt til betinget fengsel, før du en prøvetid (normalt to år) hvor du må holde deg i skinnet, og dersom du driter deg ut i mellomtida, må du sone den opprinnelige betingede straffen i tillegg. I mange tilfeller er det vanlig å gi en kombinasjon; deler av straffen gjøres ubetinget, mens resten gjøres betinget.

 

Betinget fengsel er IKKE det samme som åpen soning.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller 1500,- i bot? 6 kilometer over grensa bare

 

Nei, ikke bot, men forenklet forelegg. Orker ikke å forklare forskjellen, har gjort det så mange ganger før :-)

 

Men du blir selvsagt bare "bura" dersom du blir dømt for et nytt straffbart forhold, ikke dersom du får et forenklet forelegg.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår