Gå til innhold

Hvor mange fartsbøter?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Til forskjell fra fartsfantomet Skurk :-) så har jeg ikke fått en eneste trafikkbot. Var en gang jeg så vidt kjørte forbi et innkjøring-forbudt-skilt hvor de drev med veiarbeid, var en sivilsnut som lå bak meg, stoppa meg et par meter forbi skiltet. Klarte å ro meg i land der, unnskyldte meg med at jeg ikke var kjent i området hehe.

1995 Mercedes-Bemz C250 Diesel Aut sedan

X: 1991 MB 190E 2,0

X: 1985 Volvo 740 GL 2,3 aut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fått en bot, passerte sivilen i 160 km\h i 80 sona, rakk og se at det var sivil politi i det jeg kjørte forbi, fikk en 13kunder video derav mine bremselys er meget fremtredende, ble målt til 98.18 km\h, 3600 i bot,2 prikker..

 

 

hehe.. du hadde jævlig flaks der da mao.. :)

hadde dobbelt av lovlig fart.. men ble tatt for kunn 18,18 km over..

:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

to bøter..

- bruk av mobiltelefon under kjøring - 1300,- men han var snill.. jeg hadde ikke bilbelte heller :) ooog jeg tror jeg kom litt fælt.. :S men utrolig irriterende.. de _hadde_ hatt bilbeltekontroll og dreiv å pakka sammen dilldallet sitt da jeg prøvde å stresse meg forbi..

- laser, 100km/t i 80-sona - 3600,- + 1 prikk

 

noen som vet hva det koster meg om jeg blir stoppa og jeg ikke har med førerkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to bøter..

- bruk av mobiltelefon under kjøring - 1300,- men han var snill.. jeg hadde ikke bilbelte heller :) ooog jeg tror jeg kom litt fælt.. :S men utrolig irriterende.. de _hadde_ hatt bilbeltekontroll og dreiv å pakka sammen dilldallet sitt da jeg prøvde å stresse meg forbi..

- laser, 100km/t i 80-sona - 3600,- + 1 prikk

 

noen som vet hva det koster meg om jeg blir stoppa og jeg ikke har med førerkortet?

 

 

tror ikke det koster deg noe.. bare du har noe form for id med deg, så kan de sjekke opp personnr ditt via sentralen evt en pc i bilen om de er så heldige..hehe)

 

alle kan vi jo glemme lappen hjemme av og til (selv om jeg ikke har gjort det så langt da.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to bøter..

- bruk av mobiltelefon under kjøring - 1300,- men han var snill.. jeg hadde ikke bilbelte heller :) ooog jeg tror jeg kom litt fælt.. :S men utrolig irriterende.. de _hadde_ hatt bilbeltekontroll og dreiv å pakka sammen dilldallet sitt da jeg prøvde å stresse meg forbi..

- laser, 100km/t i 80-sona - 3600,- + 1 prikk

 

noen som vet hva det koster meg om jeg blir stoppa og jeg ikke har med førerkortet?

 

Du risikerer å få et gebyr på 500 spenn, men det ordner seg som regel dersom du har med en eller annen form for ID, så de får sjekka det.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mitt første forenklet forelegg for fartsovertredelse forrige lørdag på vei hjem fra hytta i Kragerø.

Kjørte på cruise control på 135km/t i 100 sonen forbi Holmestrand på E18. En sort NF-registrert Audi A4 Avant 2.0 TFSI kom i veldig høy fart bakfra og jeg sakket selvsagt av umiddelbart (slik jeg alltid gjør om det kommer en bil jeg ikke kjenner eller har sjekket ut i bakspeilet).

 

Jeg noterer meg at den så ufarlig ut, hadde ikke-lokale skilter (NF) og det var bare en kar i bilen.

Bilen kjører forbi og etter en liten stund legger jeg meg tilbake på 135km/t.

Kjører forbi en del biler, inkludert denne Audien. Plutselig legger han seg bak meg igjen, og jeg tenkte at det ikke var farlig "siden jeg har sjekket ut den".

 

Så kom altså blålysene på. Han hadde målt meg andre gang jeg kjørte forbi. 128km/t i 100 sonen gav 6500kr og 2 prikker.

Mini Cooper S (170hk) - 2005 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka var jeg og to kolleger på tjenestereise til Østerdalen. Tidligere samme dag hadde vi vært på Bardufoss og kom ned med fly til Gardermoen sent på kvelden, og på VIP-parkeringen sto en tjenestebil, en Opel Signum, som vi skulle kjøre videre til Rena. Den ene kollegaen (en major med kjørelærerutdannelse) skulle agere vognfører. Han begynte tidlig å fortelle om sine fotoboksopplevelser på denne strekningen, men kjøre skulle han...

 

Jeg la ut om mine opplevelser for noen år tilbake da bruttern måtte på Ilseng, og jeg fortalte også at jeg etter dette alltid viser fingern forbi fotobokser (litt rebell må man jo være), nettopp for å hedre min tapre bror.

 

Og sånn kjørte vi da, med en major bak rattet, selveste Reodor F i passasjersetet og en seniorrådgiver i baksetet. Med meg som viste fingern ved hver boks. Et eller annet sted mellom Espa og Stange skjedde det et eller annet oppi hodet til majoren og han økte farten til ca 100 km/t. Noe som selvsagt førte til at vi ble fotografert akkompagnert av et helvetes rødt flash. Det bildet hadde vært artig å sett. En glemsk major bak rattet og Reodor F som viser dobbelt fingersett i passasjersetet. En skulle jo nesten tro vi gjorde det med overlegg...

 

Det hører med til historien at Reodor F overtok rattet på Myklagard og beholdt det resten av turen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka var jeg og to kolleger på tjenestereise til Østerdalen. Tidligere samme dag hadde vi vært på Bardufoss og kom ned med fly til Gardermoen sent på kvelden, og på VIP-parkeringen sto en tjenestebil, en Opel Signum, som vi skulle kjøre videre til Rena. Den ene kollegaen (en major med kjørelærerutdannelse) skulle agere vognfører. Han begynte tidlig å fortelle om sine fotoboksopplevelser på denne strekningen, men kjøre skulle han...

 

Jeg la ut om mine opplevelser for noen år tilbake da bruttern måtte på Ilseng, og jeg fortalte også at jeg etter dette alltid viser fingern forbi fotobokser (litt rebell må man jo være), nettopp for å hedre min tapre bror.

 

Og sånn kjørte vi da, med en major bak rattet, selveste Reodor F i passasjersetet og en seniorrådgiver i baksetet. Med meg som viste fingern ved hver boks. Et eller annet sted mellom Espa og Stange skjedde det et eller annet oppi hodet til majoren og han økte farten til ca 100 km/t. Noe som selvsagt førte til at vi ble fotografert akkompagnert av et helvetes rødt flash. Det bildet hadde vært artig å sett. En glemsk major bak rattet og Reodor F som viser dobbelt fingersett i passasjersetet. En skulle jo nesten tro vi gjorde det med overlegg...

 

Det hører med til historien at Reodor F overtok rattet på Myklagard og beholdt det resten av turen...

 

Hehe... Skulle gjerne sett det bildet, ja :-)

 

Hvor i Forsvaret jobber du a?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Skulle gjerne sett det bildet, ja :-)

 

Hvor i Forsvaret jobber du a?

 

Jeg jobber i Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO), og har mitt sete (kontor) i rikshovedstaden. I det siste har vi jobbet med et prosjekt og skulle i den forbindelse intervjue FLOs avdelinger og FLOs oppdragsgivere rundt omkring. Turens høydepunkt var i tillegg til fotoboksseansen flyvertinna Miss Otta på flyet opp til Bardufoss (SAS SK393). Turens lavmål var adgangskontrollnaziene (sorry Buskmann) på Gardermoen som stjal min nesten tomme Axe spray (jada 150 ml) samt flyplassen på Bardufoss som ikke åpner før kl 1800. Nedtur når taxien dumper oss der kl 1745 i høstregn og minimalt takoverbygg. Minnet litt om Klondyke egentlig...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

73km/t i 60 sone med servicebilen fra jobben. 2300kr i bot, 1 prikk. merk at 73km/t også er toppfarta for den servicebilen (citroen berlingo)

 

70 km/t i 60 sone, 1600 i bot, ingen prikker.

 

86km/t i 70 sone. 1 prikk 4600kr i bot. (fikk ikke se målingen, så jeg burde nekta, men d hadde bare blitt hellvette av det, siden snuten her omkring er litt ærekjær.)

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsbot for gjennomsnitt måling i 90 sone, hadde 119,64 km/t over en strekning på 3,1 km. Fikk 4000,- i forelegg og ingen prikker da dette var for 5,5 år siden.

Den andre fasrtboten fikk jeg i Torsvei i Trondheim, men overtredelsen var i Moholtlia. Der målte de meg med en grå V70, med ett defekt hovedlys, i en svimlende høy fart av 82 km/t i 70 sonen. Det må nevnes at det var nedover Moholtlia. Da ble det 2600,- og heller ingen prikker.

 

Så har jeg fått 2 stk. forelegg for manglende bilbelte bruk, den første var på 500,- og den andre var på 750,-

 

Oi, glemte nesten parkeringsbøtene mine.

En fikk jeg for parkering over betalt tid, og den andre fikk jeg for parkering mot anvisning? (eller hvordan man sier det) av skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår