Gå til innhold

Eu kontroll, 1er feil?

Ranger emnet


Archeron

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen inne på eu kontroll (2-3 måneder siden nå) og fikk den ikke godtkjent, den skal godkjennes denne måneden, og spørsmålet er om jeg må rette på 1er feil også når jeg skal vise den?

 

feil:

2 - Nærlys feil innstilt

2 - for høy CO (lekkasje fra radiator,så di kjørte den ikke varm)

1 - forskjellig lysstyrke på baklys

1 - Skiltlys defekt

1 - feil funksjon tåkebaklys (?)

1 - Dårlig innfestning midtre + bakre eksos

 

0 - mangler 1 stk bolt venstre drivledd bak (indre)

0 - Henger på bremser bak

0 - vannlekkasje v/radiator

 

Nærlys må jeg jo bare få innstilt, og COen regner jeg med å få ned så fort di kan måle bilen når den er varm.

Men tåkelysene bak er jeg veldig usikker på hva som er galt med, har hatt den gjennom tidligere uten at det har vært noe problem.

 

Gjør det noe med denne bolten i drivleddet som mangler? kan dette være skaddelig? Tror kanskje jeg har kjørt uten denne en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1er feil krever ikke etterkontroll, så nei de kan du ta senere. (Men hvorfor ikke bare rette feilene?!?)

 

Fristet til å si at du må sette inn en ny bolt ellers kan du dø. Men det ville være å ta i litt.

Bolten kanskje koster deg 15kr fra forhandler, så tar det kanskje 3min å skru den inn.

Spørsmålet er vel egentlig hvor lat du vil være? :)

Du kunne sikkert skrudd inn en ny bolt på like lang tid som det tar å skrive dette innlegget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verkstedet kan ikke holde deg igjen hvis du får en 3'er feil, de må rapportere til NAF/biltilsynet når noen får en 3'er.
Hva har NAF med det å gjøre? De er som en hvilken som helst annen kontrollstasjon, selv om de liker å gi inntrykk av noe annet. Biltilsynet er de eneste med høyere myndighet i slike tilfeller

 

Og nei, verkstedet kan ikke holde deg igjen, men de fleste skjønner faktisk at en bil uten bremser, dvs pedalen rett i gulvet uten antydning til motstand er farlig å kjøre med. Har trådd av noen bremserør på kontroller, og jeg har ikke sett noen bli sinna for det, snarere tvert i mot

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evil Twin: Bevis for meg hvor du finner lovverk hvor tåkebaklys skal kontrolleres i forbindelse med PKK.

Ikke alle biler er utstyrt med tåkebaklys.

får du 2r feil så skal 1r også fikses? hvor har du den automatikken fra? 1`r feil skal fikses, men behøver ikke å bli kontrollert hos kontrollorgan.

Feil det du sier der.

 

2`r feil på lysinnstilling ja. Er det kun lysinnstillinga som er feil på bilen i sammenheng med PKK så justeres dette. Med mindre du ber om det og da koster det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt montert lys skal fungere slik som det er tenkt, derfor får du 1er feil på tåkelys som har gåen pære,

 

Skal du på ettekontroll må 1er feilen også rettes på , dei går igjøna om du har retta dei , har nettopp hatt bil på ette kontroll med 5 toer feil og 3 ener feil,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår