Gå til innhold

Hvorfor kan ikke en dieselbil ha fin motorlyd?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og toppfarten står jo kun til (latterlige??) 204km/t..

 

Nå er vel ikke en 740 kjent for sin supre aerodynamikk heller da... :yummy:

 

Og hva er det med alle her inne som må angripe den som sier noe negativt, med noe pisspreik som den personen sier?

 

Eks:

1: Å, den Audien var dritstøgg!

 

2: Du har jo ikke noe å si, du som kjører en gammel Volvo...

 

Ehh! Hørt om bilsmak??? Oppfør dere som normale oppegående mennesker.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dine innlegg oppfører du deg som en liten drittunge..! Hvorfor kan du ikke oppføre deg og skrive på en saklig og normal måte, som alle andre her inne klarer? Eller er du bare irritert, nettopp fordi du har blitt kjørt fra en dieselbil?

 

Folk som kjører dieselbil, drittfolk? Jævla idiot. For en taper!

 

Og disse tallene dine du.. Ta en titt på f.eks denne.

 

2008 BMW E60 520d - 2.0 liters diesel, 177hk, 350Nm. 0-100km/t 8,3 sekunder. Toppfart på 231km/t.

 

2008 BMW E60 520i - 2.0 liters bensin, 170hk, 210Nm. 0-100km/t 8,7 sekunder. Toppfart 224 (!!) km/t.

 

Bladde samtidig fram tall på Volvo 740 Turbo. Til tross for at bilen kun veier ca 1300kg, har 180hk og 260Nm grier den ikke å flytte seg fra 0-100km/t på mindre enn 8,5 sekunder og toppfarten står jo kun til (latterlige??) 204km/t..

 

ja se der har man noen gode tall, bmw får det til=)

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hiss deg opp over den karen der:) Han er tydelig inkompetent. Mistenker også sterkt at han egentlig er 12-13 år ut ifra hva han skriver.

 

 

heheh er nok noen år eldre.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh er nok noen år eldre. Inkompetent er jeg nok heller ikke, det går hver gang;)

 

Jeg tror du blander med impotent her eller?:drunk:

 

Uansett, jeg elsker dieselklakkingen på faderns S123 240TD så hardt at jeg garantert må ha meg en etterhvert. Og de som har hørt en W290 DT vet også at merce femmer-diesel med turbo har porno diesellyd for de som er i stand til å like diesellyden.

BMW sine nyere dieseler(etter 2000) går kanskje bedre enn tilsvarende volum i en mercedes men jeg mener klart og tydelig at det er betraktelig mindre flatterende lyd og mer slamring.

Bare se på 220CDI motoren til Mercedes, såvidt det er litt surring på tomgang, mens en BMW med firerdiesel bråker så håra står på armene.

Eneste dieselen som kanskje høres finere ut enn 240D'en og 290TDT'en må isåfall være en 320CDI eller en 430/450CDI...

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel og bensin har bortimot likt energiinnhold. Den større effektiviteten hos en dieselmotor skyldes i hovedsak den høye kompresjonen og at den arbeider med luftoverskudd. I tillegg er dieselmotoren ytterligere effektiv ved lave belastninger grunnet mangelen på gasspjeld. Effektiviteten skyldes altså ikke drivstoffet i seg selv, men dieselmotorens virkemåte.

 

Verken diesel eller bensin eksploderer, selv om forbrenningsprosessene forløper ulikt. Igjen skyldes dette mer de ulike virkemåtene enn drivstoffets beskaffenhet i seg selv.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuel efficiency - Wikipedia, the free encyclopedia

 

Bla litt ned så finner du en tabell over energi innhold i drivstoff. Der ligger diesel på topp, etterfulgt av jet fuel kerosene(parafin?),biodiesel,vegetabilsk olje også bensin.

 

Forskjellen mellom bensin og diesel er ifølge tabellen 3,87 MJ

 

Om det er en stor eller liten forskjell vet jeg ikke men..

 

edit: 3,87MJ =925kcal. Altså like mye energi som i en god middag. Da vet man det..hehe!

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg har hørt at bare startmotoren har litt over 500 hk.

det sier litt om størrelsen.

 

Så store skipsmotorer har ikke startmotor. De blir startet med et finurlig system med trykklyft, som fylles inn i sylindrene for å få motoren til å svive.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startmotor? da var det en liten sjark du var på ;)

 

de vanlige motorene kan kjøre tungolje i tillegg.

Dette er IKKE å foretrekke. den er bare billigere, ellers gir den urenheter. på dyser, rør, eksos og i friluft. forbanna dritt!

Hadde man laget en bil med tungoljedrift, hadde den nok aldri blitt godkjent..

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så store skipsmotorer har ikke startmotor. De blir startet med et finurlig system med trykklyft, som fylles inn i sylindrene for å få motoren til å svive.

 

Også enkelte mindre skipsmotorer benytter trykkluft for start. I det norske skiftelokomotivet Di2 sitter det en liten BMV 6-sylindret skipsdiesel som utvikler rundt 600 hk. Denne startes med trykkluft.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enkelte mindre skipsmotorer benytter trykkluft for start. I det norske skiftelokomotivet Di2 sitter det en liten BMV 6-sylindret skipsdiesel som utvikler rundt 600 hk. Denne startes med trykkluft.

 

Se der ja :)

Er litt rart hvorfor de bruker dette systemet på en såpass liten motor, men det har kanskje noe med driftsikkerheten å gjøre. Trenger jo ikke noe strøm for å starte da, sålenge man har tilgang på trykkluft... Er vel ikke bare bare med startkabler i et lokomotiv :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel og bensin har bortimot likt energiinnhold. Den større effektiviteten hos en dieselmotor skyldes i hovedsak den høye kompresjonen og at den arbeider med luftoverskudd. I tillegg er dieselmotoren ytterligere effektiv ved lave belastninger grunnet mangelen på gasspjeld. Effektiviteten skyldes altså ikke drivstoffet i seg selv, men dieselmotorens virkemåte.

 

Verken diesel eller bensin eksploderer, selv om forbrenningsprosessene forløper ulikt. Igjen skyldes dette mer de ulike virkemåtene enn drivstoffets beskaffenhet i seg selv.

 

Hva er det da som driver stemplene nedover i arbeidstakten??

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de skips dieselene har jo en helt sinnsyk størrelse,

injektoren kan demonteres for hand og renjøres.

dessuten går de vel på råolje og ikke på diesel.

 

jeg tror jeg har hørt at bare startmotoren har litt over 500 hk.

det sier litt om størrelsen.

 

startkompressoren det da? råolje går vell ikke på noen av skipsdieseler, men hvis det er tungolje du tenker på så er det korrekt

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår